Generalforsamlinger



Referat bestyrelsesmøde. D. 14 februar 2024

Deltagere: Heidi, Bente, Bent, Cathrine, Claus g Per G.


Klubbens fremtid:

Efter en stor snak om fordele og ulemper blev vi enige om at fortsætte som hidtil. Heidi fortsætter som formand og bestyrelsen vil fortsætte det gode samarbejde vi har. Det er ikke nogen fordele ved at fusionerer med BK 49 på nuværende tidspunkt, men vi vil forsøge at få samarbejde på tværs af klubberne.

Vi håber at alle vil vælge at fortsætte med at spille til næste sæson, så vi fortsat her 2 x 4 borde.

På grund af det høje lydniveau på spilleaftnerne, vil vi nu altid spille med ur. Dette sættes til 25 min. + 1 min. til at skifte. Det kræver at det sidste spil ikke skal spilles, hvis der er under 3 min til skiftetid. Så må der skrives 0, dvs. ikke spillet på bridgemate. Det er hvert enkelt par der er ansvarlig for at holde øje med tiden.

Vi vil spørge Ole om han vil være turneringsleder sammen med Per G. for at aflaste.

Vi rykker generalforsamlingen til d. 8/4-24 kl. 18.30.  Dette bliver meldt ud på hjemmeside og på klubaftnerne.

Kontingent fortsætter uændret, med fortsat gratis kaffe/te og småkager/chokolade.

Afslutningsfesten d. 22/4 bliver med smørrebrød og drikkevarer incl. kaffe og te.         Pris 100 kr. pr. person. Indbydelse udsendes.

Vi vil spise, hygge og spille en lille handicapturnering.

Sommerbridge bliver med opstart d.6 maj.


Heidi blander kort evt. med hjælp fra Lene og Maj. Per står for tilmelding med hjælp fra Bent ved fravær.

Claus køber ind til vinpræmier.














Referat fra generalforsamling i BK 59 d. 17 april 2023


1. Valg af dirigent.

Kenneth valgt

2. Formandens beretning.

Så er der gået et år siden jeg stod her første gang.

Det sidste jeg sagde dengang var.

”Bær over med mig” Det føler jeg I gør. Tak for det !!

I har taget godt imod de ændringer der har været vedr. juleafslutningen og afslutnings arrangementet.

Et år er gået uden Corona restriktioner. Dejligt  igen at kunne bevæge sig frit omkring.


Turneringer er blevet spillet som følgende:

Indledende runder i sep. 2022.

A-række vundet af Heidi og Rasmus.

B-række vundet af Lene og Poul-Michael.


Hold og makkerpar i efteråret 2022:

Hold vundet af John og Claus.

MK vundet af Bente og Gert.


Klubmesterskab okt/nov 2022.

A-række vundet af Claus og John.

B-række vundet af Bent og Max.


Indledende par i 2023:

A-række vundet af Heidi og Rasmus.

B-række vundet af Lene og Maj.


Klubmesterskab afsluttes først senere i aften.

D. 24 april skal vi holde afslutning og jeg håber mange vil komme til en hyggelig aften med spisning, bridge og uddeling af vinpræmier.

Top-16 er d. 1 maj for de spillere der ligger øverst mht. bronze point. Alle vil få personlig besked.

Vi har i år investeret i en ny kortblandemaskine. Denne fungerer godt og flere er under oplæring, så vi kan skiftet til at blande kort til klubafterne.

Igen i år ligger der tilmeldingsblanketter til næste sæson, hvor vi er heldige at komme til at spille på Stenhusbakken. Samme sted som BK 49.Dette håber jeg vil betyde at vi får et tættere samarbejde med dem. Jeg håber stadigvæk at alle vil bruge sommerpausen til at lave systemkort sammen med makker, således at vi i begge rækker kommer til at bruge disse på klubafterne.

Afslutningsvis vil jeg endnu engang takke de trofaste der møder op hver mandag før bridgestart og hjælper med at sætte borde op og blande kort samt dem der hjælper med at rydde op bagefter.

Michael som har været ham der har blandet kort m.m stopper desværre i klubben, da han og Susanne flytter fra byen….. Men tusind tak for din store indsats i den tid du har været i klubben. Held og lytte fremover i den store by.

Endnu engang også tak til Per G. for stadigvæk at hjælpe mig med at svare på spørgsmål og til at guide mig.



3. Fremlæggelse af regnskab.

Bente Hvilsom.   Dette godkendt.

4. Fastsættelse af kontingent.

Uændret indtil videre.

5. Valg sf bestyrelsesmedlemmer.

    Claus Moesgaard      valgt.

    Cathrine Nielsen       valgt.


6. Valg af suppleanter til bestyrelsen.

     Gunilla Rønnow      valgt.

Nyt medlem Rasmus Kleiv


7. Valg af revisorer.

     Per Quist Nielsen      valgt.

     Torben Seye Jensen valgt.


8. Indkomne forslag.

     Ingen.


9. Eventuelt.

Der er ønske om at starte klubafterne kl. 19.00

Der er ingen indvendinger for dette så fra næste sæson starter vi kl. 19.00


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bestyrelsesmøde d. 2/3-23.


Tilstede: Heidi, Bente, Claus, Bent, Michael.


Klubbens fremtid.

Heidi vil tale med Henning Hansen BK 49 om vi kan få lokale mandag aften på Stenhusbakken.   Vi vil også lodde stemningen blandt medlemmerne af BK 59 om de syntes det er en god ide.     Evt. senere tale om fusion mellem klubberne BK 59 og BK 49.


Sommerbridge 8/5 28/8 ved Per Granlund.  Claus køber vin(rød/hvid) til præmier.

Der er indrykket annonce i Bridgebladet.

Vi vil i klubben anmode 4 personer til oplæring i kortblanding, for at få 3 teams til at skiftes til at blande.  

  

Sæsonafslutning d. 24/4 kl. 18.00 som sidste årmed smørrebrød og bridge. Evt med ekstra præmier. Parvis tilmelding på seddel i klubben..


Handicapturnering d. 3 April kl. 19.45 Parvis tilmelding på seddel i klubben. Evt ekstra præmier.


Kaffe/te ordning fungerer fint og fortsætter uændret.


Michael stopper1/6-23. Det er vi kede af, men godt for ham at han har fået solgt huset.


Vi vil bede Per Granlund om at lave en beskrivelse af de forskellige turneringsformer (Mitchell, Howell, GG m.m.) Kan så lægges ud på hjemmesiden.


Substitutter skal selv skaffes og meddeles hurtigst muligt til Heidi på mail eller SMS.


Tak til Bente for at lægge hus til og det fine traktement. Tak for en godt møde.


                                                                              Heidi (Formand ��)    



----------------------------------------------------------------------------------------- 

Referat fra bestyrelsesmøde d. 13/10-22

Tilstede: Michael, Bente, Bent, Heidi.  Afbud fra Claus.


  1. Computeren er langsom. Michael undersøger om det er selve computeren eller netværket der er skyld i problemet. Hvis det er Computeren købes en ny.
  2. Der har været talt en del om at nogle ikke vil spille hold mens andre meget gerne vil. Vi laver spørgeskema for at finde ud af hvordan fordelingen er.
  3. Ang. Juleafslutning. Det bliver samme arrangement som sidste år. D. 5 december kl. 18.45.  Invitation vil blive sendt ud.
  4. Substitut liste skal rettes. Vi vil spørge i klubben om der er nogen der kender nogen der vil spille sub.
  5. Ang. Køb/salg af kaffe/te, småkager, marcipanbrød på klubaftener. Vil vi lave spørgeskema. Det er for at se om der er interesse for at klubben skal stå for dette.
  6. Endnu engang vil vi slå et slag for at alle laver et systemkort. Ved at spørge ved bordet, kan det give makkeubeføjede oplysninger.
  7. Vi hat talt om der er en mulighed for at slå klubberne BK 49 og BK 59 sammen. Vi er efterhånden blevet en meget lille klub og kan frygte at den i løbet af årene bliver mindre og mindre. Bente vil tale med Klub BK 49.
  8. Talte om at finde billigere spille sted. Heidi vil spørge Holbæk kommune om mulighed for at spille på det gamle plejehjem i Tuse.

----------------------------------------------------------------------------------------

Generalforsamling i BK 59 d. 4 april kl.  18.15


1. Valg af dirigent.

Kenneth valgt.


2. Formandens beretning.

Vi havde jo ekstraordinær generalforsamling i september 2021.

Derfor er beretningen kun fra det tidspunkt hvor jeg tiltrådte som formand.

På grund af Corona situationen har vi måtte lave om i den oprindelige turneringsplan.

Turneringen der sluttede sidst i sep. Blev vundet af Per og Heidi i A-rækken og Mette og Søren i b-rækken.

I oktober blev der spillet top16. Der blev vundet af Svend Hvid.

Klubmesterskabet i november blev vundet af Lene og Maj i a-rækken og af Kirsten og Jytte i B-rækken.

Juleturnering blev vundet af Per og Heidi i A-rækken og Susanne i B-rækken.

Nytårsturnering blev vundet af John og Claus og Lone og Bent i henholdsvis A-og B-række.

Jan/Feb. Havde alm klubturnering, med henholdsvis A-række Per og Kenneth og B-række Lone og Bent som vindere.

Jule-corona turnering blev vundet af John og Claus i A.række og Lone og Bent i B-række.

En vinterferieturnering blev vundet af N/S Freddie og Gunilla   og Ø/V af Lene og Maj.

Hold turneringen her i foråret blev vundet af Holdet med Bente, Max, Per og Heidi.

Makkerturneringen blev vundet af Susanne og Michael.

Forårets makkerturnering slutter i aften så resultatet er stadigvæk åbent.

Resten af sæsonen  er på plads med Handicapturnering d. 11/4 Der er stadig pladser så tilmeld jer parvis så vi kan få en hyggelig aften.

18 april holdes påskeferie, derfor ingen bridge.

Afslutningsaften d. 25 april bliver med spisning i forhallen og derefter en handicapturnering. Tilmeldings seddel ligger på bordet. Skriv jer på senest d. 11 april eller på mail til mig senest d. 20 april.

Top 16 er d. 2 maj for dem der ligger øverst i klubben mht. Bronzepoint.

Bestyrelsen har besluttet at opgraderer computeren og købe ny kortblandemaskine.

Bridge+more som vi er blevet introduceret til bliver ikke noget vi i klubben vil investerer i på nuværende tidspunkt. Vi vil følge udviklingen og måske bliver det aktuelt senere.

Tilmeldingsblanketter til næste sæson ligger på bordet. Jeg har et stort ønske om at alle bruger sommeren til at lave systemkort sammen med makker. Ønsket er at både A-og B-række benytter systenkort i næste sæson.

Afslutningsvis vil jeg takke dem der troligt møder op hver mandag før bridgestart og hjælper med opsætning af borde og blander kort m.m. Speciel tak til Per, Bente og Michael, samt dem der hjælper med oprydning bagefter. Vi kan altid bruge flere hjælpere.. så sig endelig til hvis I kan afse lidt tid.

Stor tak til Per G. for hans tålmodighed med mig og hans gode råd og vejledning. Jeg vil helt sikkert få brug for dette fremover. Det er en svær opgave at løfte at være formand efter ham.

Bær over med mig.


3. Fremlæggelse af regnskab.

Regnskab godkendt.


4. Fastsættelse af kontingent.

Kontigent uændret i næste sæson


5. Valg sf bestyrelsesmedlemmer.

     Formand: Heidi Quist Nielsen ( genvalgt.)

     Kasserer: Bente Hvilsom ( genvalgt.)

     Michael Maagensen ( genvalgt.)

     Bent Lyngesbo ( Genvalgt.)


6. Valg af suppleanter til bestyrelsen.

     Ingolf Callesen ( genvalgt.)

     Claus Moesgaard ( genvalgt.)

     Cathrine Nielsen (Valgt)


7. Valg af revisorer.

     Åse Rahbæk ( genvalgt)

     Torben Seye Jensen ( genvalgt.)


8. Indkomne forslag.

     Ingen.


9. Eventuelt.

Formanden rost. Tak for det.

----------------------------------------------------------------------------------------

Ekstraordinær generalforsamling 11-10-21

1. Valg af dirigent: Kenneth Petersen.

2.(5) valg til bestyrelse: Jesper Moesgaard vælges for 2 år.

         Heidi Quist Nielsen vælges som formand. Til valg om 1 år.

3.(7) Åse Rahbæk vælges som revisor for 1 år.

4.(8) Ingolf Callesen vælges som revisorsupleant for 1 år.

5. (9) Indkomne forslag: Der blev snakket om Bridge + More, økonomi og evt.                                 flytning til Stenhusbakken. Bestyrelsen arbejder på sagen.


----------------------------------------------------------------------------------------

Generalforsamling d. 20-09-2021

Referat

Dagsorden:

1.        Valg af dirigent.

       Kenneth blev valgt.                                                                                                

2.        Formandens beretning.                                        

       Formandens beretning blev fremlagt af Per Granlund. Se vedhæftet.

Der var ingen kommentarer.        

                                               

3.        Fremlæggelse af regnskab og budget.                                

       Regnskab og budget, blev fremlagt af Bente Hvilsom.

       Regnskab og budget blev godkendt.

Til spørgsmål om hvad vi sparer op til var svaret at der er ønske om ny kortblandemaskine og løbende udskiftning af kort med mere .        

                                                       

4.        Fastsættelse af kontingent.                                        

       Kontingent fortsætter uændret.

                                                       

5.        Valg til bestyrelsen.                                        

       På valg Per Granlund. Ønsker ikke genvalg.

Der afholder nyt bestyrelsesmøde mhp. Løsning af problemet med at finde ny formand.

Bente Hvilsom og Michael Mogensen genvalgt.                        

                                                       a

6.        Valg af suppleanter for 1 år.                                        

       Claus Moesgaard  og Cathrine Nielsen genvalgt                

                                                                       

7.        Valg af 2 revisorer for 1 år.                                        

       Jesper Moesgaard  blev valgt, og Torben Seye Jensen  genvalgt.

               

8.        Valg af 1 revisorsuppleant for 1 år.                                

       Åse Rahbeck valgt.                                

                                                       

9.        Indkomne forslag.                                        

       1. Ønske om lys på gavl. Dette er allerede sat op.


2. Forsøge at finde andre billigere lokaler.

Kommunen kan ikke tilbyde nogle hvor der er muligt at komme med offentlig transport. Alle muligheder er undersøgt.

Hvis der er nogle der hører om nye muligheder er forslag velkomne.                                                        

10.        Eventuelt                                                                

       Uddeling af vinpræmier.                                        

Formandens beretning udsat fra april 2021,20.sept.2021                                                         

Det har været et  forfærdeligt år.

Vi startede i september og spillede kun 2 måneder, og så måtte vi lukke ned.

Vi mangler at uddele nogle vinpræmier, det gør vi under evt.

Først spillede vi en alle mod alle turnering, der blev vundet af Heidi og Per.

Derpå spillede vi en parturnering, hvor A-rækken blev vundet af Per og Ege.

B-rækken blev vundet af Kirsten og Jytte.

Såhavde vi en Top 16 der blev vundet af Søren, B-rækken af Lone og Bent.

Præmierne for denne aften er udleveret.

Der fulgte en handicapturnering, der vantes af Mette og Søren.

En efterfølgende Hold blev aldrig færdigspillet, og vi gik en mørk tid i møde.

Der blev aflyst både fødselsdage, julekomsammen, nytårsfester, konfirmationer.

For ikke at sygne helt hen, lavede jeg nogle bridgeopgaver, som jeg sendte ud til

alle medlemmer. det blev til 28 -42 opgaver hver 14 dag. fra jul til og med marts.

Det var ikke særlig velovervejet, da det viste sig, at det tog næsten al min tid.

Men besvarelserne strømmede ind, og hver især blev besvaret individuelt,så de

kunne se hvor en evt. fejl opstod eller hvor tankegangen tog en forkert drejning.

Der var mange korrekte besvarelser, selv om sværhedsgraden var stor.

Vinderne var David, Lene, Poul Michael, Ingolf og John.

Sommerbridgen kunne vi åbne op for den 10. maj, og vi spillede 16 gange.

De sidste 2 års nedlukninger har vi mistet 17 medlemmer, enkelte er kommet til bage, og der er kommet  3 nye. Kenneth Pedersen, Lene Rask Jepsen og Mai Fisker Jensen. Rigtig velkommen til jer 3.     

Der var kun tilmeldt 17 par, så vi startede med et oversidder bord første aften.

Her efter har Lis Hævdholm og Anne-Lise Reedzt ofret sig, så det siger vi tak for.

Vi fik ikke fuld valuta for sidste års kontingent, vi fik dog nedslag i huslejen, men skulle alligevel betale fuldt kontingent til DBF.

Derfor har bestyrelsen besluttet at dem der betalte fuldt kontingent på kr. 900,00 sidste år, får kr.400.00 i rabat i år, og de medlemmer der betalte kr.650,00 får kr. 300,00 i rabat. Dvs. at vi har 4 medlemmer der skal betale kr. 900,00, 4 der skal af med kr.650,00, 2 skal betale kr. 350,00 or resten kr. 500.00. Dette styrer Bente med hård hånd.

Der skal lyde en stor tak til Bente og Michael, for en stor indsats og hjælp til kortfordeling og opsætning. de kommer begge en time før, for at nå det hele.

som I sikkert alle har hørt, går jeg af som formand. jeg har været en del syg de sidste 2 år, og det ville være værre, hvis jeg plutselig skulle blive helt væk, end at jegkan være med bag om, og hjælpe den nye formand til rette og gelejde vedkommende i brugen af BC3, turnerings afvikling og hjemmesideredigering etc

Per Granlund            


----------------------------------------------------------------------------------------

Referat fra generalforsamlingen 28.09.2020

















1.

Valg af dirigent.










Ege Christiansen blev valgt.



















2.

Formandens beretning.









Formandens beretning blev fremlagt af Per Granlund. Se vedhæftet.

Der var ingen kommentarer.














3.

Fremlæggelse af regnskab og budget.








Regnskab og budget, blev fremlagt af Bente Hvilsom.



Regnskab og budget blev godkendt.

Til spørgsmål om hvad vi sparer op til var svaret at der er ønske om ny kortblandemaskine og løbende udskiftning af kort med mere .
















4.

Fastsættelse af kontingent.









Kontingent fortsætter uændret, men betales kun 1 gang pr. år.













5.

Valg til bestyrelsen.










På valg er Bent Lyngesbo. Lone Lyngesbo og Åse Rahbæk.

Bent genvælges og Heidi Quist Nielsen og Michael Maagensen indtræder i stedet for Lone og Åse. Heidi for 2 år, Michael for 1 år.

Bestyrelsen består desuden af Per Granlund og Bente Hvilsom.











































6.

Valg af suppleanter for 1 år.













Claus Moesgaard  og Cathrine Nielsen valgt ind.















7.

Valg af 2 revisorer for 1 år.









Jesper Moesgaard  blev valgt, og Torben Seye Jensen blev genvalgt.















8.

Valg af 1 revisorsuppleant for 1 år.








På valg var Ege Christiansen, der blev genvalgt.

















9.

Indkomne forslag.










Der var ikke kommet nogen forslag.


















10.

Eventuelt











Uddeling af vinpræmier fra forårssæson.







Formandens beretning udsat fra 20.april til 28.sept 2020

Det har været et turbulent år.

Danmark gik i panik den 11 marts, og lukkede alt ned.

Vi missede 10 spilleaftener, inden vi forsigtigt åbnede op med sommerbridgen den 8.juni.

Bestyrelsen søgte økonomisk kompensation fra statens pulje, men fik afslag.

Bente har til gengæld fået nedslag i husleje af Andreasskolen, så der blev gratis at spille i sommers.

Vi missede generalforsamlingen den 20.april, afslutningsmiddagen den 27.april og top 16 den 4.maj.

Den fletter vi ind på næste mandag, mens B-rækken spiller en enkelt aftens 5 bords.

Vi har købt ind 12 liter 85% håndsprit, hældt over på sprayflasker. Det lugter lidt, men skulle være effektivt.

Enkelte medlemmer var bekymret for, at sprit bliver fortyndet og taber % værdi ved at blive hældt fra én flaske, over i en anden. Det er undersøgt, og eksperterne siger at det ikke har noget på sig.

Vin flaskerne fra forårssæsonen bliver uddelt under eventuelt.

Klubben har, pga. Corona mistet 10 medlemmer, som vi kan håbe på kommer igen når 2. bølge har lagt sig.

Til gengæld har Vagn Ole og Max kommet tilbage, så vi er nu 9 fulde borde.

Vi startede sæsonen med at spille alle mod alle over 2 aftener, og de 10 bedst placerede, skal derefter spille

de 2næste aftener i A-rækken og de øvrige 8 par i B-rækken, inden ny op og ned-rykning.

Så bliver de 8 bedst rangerende par efter handicap sat til at spille hold. Nr.1 med nr.8, 2 med 7, osv.

Der bliver en Handicap turnering med frivillig tilmelding den12.okt. uge 42.

Derefter 4 gange makkerpar med hhv 4 og 5 borde inden juleafslutning den 7. dec.

Lone har skrevet et brev, jeg har rundsendt, om at Bente og jeg trænger til lidt aflastning fra nogle af vores opgaver. Michael er den eneste der har trådt til, og gør et fantastisk godt arbejde, dertil kommer Åse også en lille time før,og hjælper med at blande kort. Det er vort håb at yderligere 1-2 personer kan hjælpe til.

Jeg håber at corona bølge 2 snart er overstået, og at vi ikke skal lukke ned igen.

Husk at spritte fingrene af hyppigt, evt. også stolen og toiletsædet, og hold afstand.

Håber vi får et godt efterår.

Formanden

Per Granlund


-----------------------------------------------------------------------


Referat fra generalforsamlingen 08.04.19















1.

Valg af dirigent.









Ege Christiansen blev valgt.

















2.

Formandens beretning.








Formandens beretning blev fremlagt af Per Granlund. Der var ingen kommentarer.












3.

Fremlæggelse af regnskab og budget.







Regnskab og budget, blev fremlagt af Åse Rahbæk, da Bente Hvilsom er ude at rejse.


Regnskab og budget blev godkendt uden kommentarer.














4.

Fastsættelse af kontingent.








Kontingent fortsætter uændret. Kr. 300,00 pr ½ år + kontingent til DBF, Kreds og Distrikt.











5.

Valg til bestyrelsen.









På valg for 2 år var: Per Granlund, Bente Hvilsom og Felone Munck




Per og Bente blev genvalgt. Felone ønskede ikke at fortsætte.





I stedet blev Lone Kock Lyngesbo valgt ind.






Bestyrelsen består desuden af Bent Lyngesbo og Åse Rahbæk.














6.

Valg af suppleanter for 1 år.








På valg var Ejvind Hermansen og Jette Mikkelsen, der begge ikke ønskede genvalg.



I stedet blev Heidi Quist Nielsen og Cathrine Nielsen valgt ind.













7.

Valg af 2 revisorer for 1 år.








På valg var Lillian Faxholm og Torben seye Jensen. Begge blev genvalgt.













8.

Valg af 1 revisorsuppleant for 1 år.







På valg var Ege Christiansen, og han blev genvalgt.















9.

Indkomne forslag.









Der var ikke kommet nogen forslag.
















10.

Eventuelt










Der var ingen der ønskede ordet.

















Formandens Beretning 08.04.2019

Året har forløbet ganske roligt. Vi har spillet i 2 5-bords rækker,

med 4 substitutter indtil jul, og med 1 enkelt substitut her i foråret.

Vi har haft et par bestyrelsesmøder, hvor vi har diskuteret hvordan vi skal blande kort,

og med hensyn til indkøb af ekstra bridgemates og hvordan vi skal fejre vor 60 års jubilæum.     

Bestyrelsen blev enige, med 4 mod 1, på at vi skulle indkøbe 5 flere Bridgemates, i forventning og

håb om at vi kan blive 3 rækker igen, og desuden skal vi bruge dem til vor 60 års turnering i maj.

Modstanden til dette var kun at beløbet ikke var medtaget i budgettet og burde være afgjort på en

generalforsamling pga. beløbets størrelse. . Argumentet for er, at det er en investering i vor fremtid og

at det bliver nemmere at sætte handicapturneringerne op, og at vi ellers skulle ud at leje de resterende

bridgemates fra andre klubber til vort jubilæum, som vi regner med vil give et pænt overskud.

Nu er de købt ind og de gamle er opgraderet til nyeste version, og de fungerer.

De kostede os kr.5500, derfor har jeg søgt om støtte fra Sparekassen Sjælland Fyn, og har fået tilsagn om

kr.3000, som ikke er kommet med i vort budget, da Bente er bortrejst i 3 uger, og derfor har afsluttet

regnskabet for i år. De kommer derfor med i næste års regnskab, ligesom jubilæets overskud. Vinpræmier for foråret, jubilæet og sommer bridge er bestilt, men ikke betalt endnu.

Selve jubilæet den 12. maj bliver afholdt her i lokalet. Det er reserveret til os, med mindre der er en af de

ansatte der skal holde konfirmation på skolen. De kommer i første række, men det ser lyst ud, da ingen har

vist interesse endnu. Det er for bøvlet at skulle servere mad, med hensyn til tallerkener, bestik, glas og

opvask. Derfor har vi bestemt t vi skal max være 15 borde, og vi spiller 27 spil i 3 rækker inddelt efter

handicap. Det kræves mindst 44 spil for at få lov til at spille om sølvpoints og 55 for guld, plus en

annoncering i Dansk Bridge. Det bliver derfor kun bronze points til de bedste.

Til gengæld bliver der masse kager og kaffe og mange vinpræmier.

Bent har lovet at sørge for kaffe, Åse, Jette, Bente og jeg har lovet at bage en bradepande fuld hver, fyldt

op med gode sager, så mindst 2 stk. til hver af de 60 spillere. Husk at skrive jer på listen, det er kun 4 par der er

tilmeldt og det er for dårligt.

BK 49 har søgt om tilskud til kortblandemaskine, som de håber de får her i sommer. Hvis det er tilfælde, og

vi ikke skal blande deres kort mere, kan vi komme tilbage til at blande kortene i lokalet her lige inden vi

starter spilleaftenen. Bente og Bent har sagt sig villige til at komme en halv time før for at blande.

Andre er naturligvis også velkomne.

Nationalt er der kun Claus og John der har været med i pokalen, helt til 5. runde. Det er flot. De ligger på en 5.plads i

mellemrække  2Y , der spilles i Køge, med 2 runder tilbage. Ligeledes ligger Ege og jeg på en solid 1. plads i Serie 1 og kan ikke indhentes. Her spilles der i Slagelse.

Vi har afslutning den 29. april og top 16 den 6. maj Begge dage kl. 18.30.Håber at I alle stiller op specielt til vort jubilæum, men også til vor sommerbridge.    

                                            Formanden


BridgeCentral, 8. april 2024