Bestyrelse mv

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte et af bestyrelsesmedlemmerne.



Bestyrelsens 5 medlemmer



Mobiltelefon

email

Karsten Degn, formand


6130 6802

karstendegn@outlook.dk

Elsebeth Gade, næstformand


2872 6397

gade.elsebeth@gmail.com 

Johannes Stoltenborg, kasserer


3070 7885

johsstol@gmail.com

Jørn Agersted, sekretær


2197 4014

joern.agersted@gmail.com

Svend Ravn, Bridgelærer



2931 2395

hsravn@hotmail.com






Spilleudvalg udpeget af bestyrelsen:


Helle Ravn, Gurli D. Christensen, Elsebeth Gade og Johannes Stoltenborg (2 sidstnævnte er bestyrelsens repræsentanter)



Turneringsledere

Gurli D. Christensen og Per Bach Jensen






vedtægter 2021

Vedtægter for Ringsted Bridgeklub:



§ 1 Navn og hjemsted


Klubbens navn er Ringsted Bridgeklub.


Klubben er stiftet den 19. september 1945.


Hjemsted: Ringsted Kommune.


§ 2 Formål


Klubbens formål er at samle interesserede bridgespillere til regelmæssige spilleaftener for at

dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.


§ 3 Tilhørsforhold


Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og distrikt Vestsjælland. Forbundets og di-

striktets vedtægter er gældende for klubben og dens medlemmer.


Klubben er tilsluttet mesterpointordningen.



§ 4 Bestyrelse


Klubben ledes af en bestyrelse på mindst 5 medlemmer. Bestyrelsesmedlemmerne vælges

på generalforsamlingen for 2 år ad gangen, således at 3 medlemmer er på valg i ulige år og

de øvrige medlemmer i lige år.

Genvalg kan finde sted.


Bestyrelsen konstituerer sig med formand, næstformand, sekretær og kasserer og er på sine

møder beslutningsdygtig, når mere end halvdelen er til stede. Ved stemmelighed er formandens

stemme afgørende.


Ved vakance kan bestyrelsen udpege stedfortrædere, som fungerer til førstkommende gene-

ralforsamling.


Formanden sammenkalder til bestyrelsesmøder efter behov, eller når 3 af bestyrelsens med-

lemmer opfordrer dertil. Der føres referat af bestyrelsesmøderne.


Bestyrelsen udarbejder klubregler, der skal godkendes på en generalforsamling.


Bestyrelsen nedsætter et spilleudvalg til at tilrettelægge og lede turneringerne. I dette udvalg

skal der være mindst ét bestyrelsesmedlem. Bestyrelsen sørger for at låne eller leje et spille-

lokale.


Bestyrelsen har fuldmagt til at disponere beløb til dækning af udgifter og honorarer til perso-

ner, der har udført arbejde for klubben. Ved fast engagement kræves generalforsamlingens

godkendelse.



§ 5 Regnskab


Klubbens regnskabsår er fra 1. maj - 30. april. Regnskabet forelægges den ordinære general-

forsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift.


§ 6 Revision


På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsup-

pleant. Revisoren skal hvert år gennemgå regnskabet og påse, at beholdningerne er til stede.



§ 7 Ordinær generalforsamling


Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes

hvert år på klubbens sidste spilleaften i sæsonen. Generalforsamlingen skal indvarsles skrift-

ligt - senest 3 uger før dens afholdelse - med angivelse af følgende:


Dagsorden:


1. Valg af dirigent og referent.


2. Formandens beretning.


3. Godkendelse af det reviderede regnskab.


4. Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent.


5. Indkomne forslag.


6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.


7. Valg af revisor og revisorsuppleant.


8. Eventuelt.



Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indsendes skriftligt til formanden

senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse.


Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke er

medlem af bestyrelsen.


Der føres referat af generalforsamlingen til underskrift af formanden og dirigenten.


Den ordinære generalforsamling er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlem-

mer, og alle punkter på dagsordenen afgøres ved simpel stemmeflerhed.


Vedtægtsændringer kan ske på generalforsamlingen, når mindst to tredjedele af de afgivne

stemmer er for forslaget.


En stemme kan afgives personligt eller ved fuldmagt. Ingen kan møde med fuldmagt for mere

end én stemme.


Hvis blot ét medlem forlanger det, skal der være skriftlig afstemning om et forslag. Skriftlig

afstemning er obligatorisk ved valg mellem flere kandidater.



§ 8 Ekstraordinær generalforsamling


Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen. Ekstraordinær

generalforsamling skal endvidere indkaldes, når mindst en tredjedel af klubbens medlemmer

skriftligt overfor bestyrelsen fremsætter ønske herom med angivelse af det emne, som øn-

skes behandlet.


Generalforsamlingen skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse. For så

vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemninger m.m. gælder de samme be-

stemmelser som for den ordinære generalforsamling.



§ 9 Kontingent


Generalforsamlingen fastsætter efter forslag fra bestyrelsen det årlige kontingent, som op-

kræves ved sæsonens begyndelse.


Er et medlem trods påmindelse fortsat i restance kan medlemmet slettes af medlemslisten,

uden at dette forelægges generalforsamlingen.



§ 10 Medlemskab


Bestyrelsen godkender optagelse i klubben.


Indmeldelse i klubben er økonomisk bindende for hele sæsonen, dog kan bestyrelsen efter

omstændighederne tillade udmeldelse efter ½ sæson.


Medlemskab af klubben overføres automatisk fra sæson til sæson, medmindre bestyrelsen

har modtaget skriftlig udmeldelse senest d. 1. juli. Et aktivt medlem kan efter ønske fortsætte

som passivt medlem med nedsat kontingent.


Passivt medlemskab giver ret til deltagelse i klubbens generalforsamling og festlige arrange-

menter. Passive medlemmer har ikke stemmeret.


Medlemmernes pligter og rettigheder er beskrevet i klubregler for Ringsted Bridgeklub.



§ 11 Udelukkelse og eksklusion


Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende

handler til skade for klubben, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforplig-

telser.


I sager om udelukkelse har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin

afgørelse. I sager om eksklusion har medlemmet desuden krav på, at sagen endelig afgøres

på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som særligt

punkt.


En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring

af klubbens vedtægter. En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund. Der hen-

vises i øvrigt til forbundets vedtægter §§ 13 og 14.



§ 12 Tegning og hæftelse


Klubben tegnes af formanden. Ved økonomiske dispositioner over kr. 25.000 eller ved lån-

tagning kræves dog underskrift af formand og kasserer i forening.


Klubben hæfter kun for sine forpligtelser med den formue, som klubben til enhver tid råder

over. Der påhviler ikke klubbens medlemmer eller bestyrelsen nogen personlig hæftelse.



§ 13 Opløsning af klubben


Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær gene-

ralforsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af klubbens

stemmeberettigede medlemmer er til stede. For at forslaget kan vedtages kræves, at mindst

tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådant flertal på en ekstraordi-

nær generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny ekstraordinær gene-

ralforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset de frem-

mødtes antal.


Eventuel formue, herunder løsøre, skal tilgå en almennyttig forening.





Disse vedtægter afløser "Vedtægter for Ringsted Bridgeklub 2009"  fra. 27. april 2009 og

vedtaget på Generalforsamlingen den 21. juni 2021..


Lise Madsen                     Jørn Agersted


Formand                            Dirigent






klubregler


Klubregler for Ringsted Bridgeklub.



§ 1           Formål:                      


At sikre god tone og orden spillerne imellem - under afvikling af turneringer, at hjælpe spillerne til at forstå de turneringsansvarliges dispositioner og at hjælpe de turneringsansvarlige til at disponere rigtigt og ensartet.


§ 2           Spilletid: 


Spilledag er mandag - start kl.19.00 (normalt) og  afslutning (normalt) ca. kl. 22.30.


§ 3           Systemer:


Alle spillere bør have systemkort, som uopfordret fremlægges.


§ 4           Turneringsafvikling:     


Bestyrelsen er via det nedsatte spilleudvalg ansvarlig for tilrettelæggelse og afvikling af klubbens turneringer.

Sæsonprogram uddeles ved sæsonstart.

De forskellige turneringer tilrettelægges med størst mulig hensyntagen til medlemmernes ønsker og 3 bridgeniveauer (høj, mellem, lavest), herunder bl.a. deltagelse i holdturnering på frivillig basis og med sideløbende parturnering.


                 Etik og etikette:                      


God etikette, før, under og efter spillet forventes af medlemmerne.

                   Det er uetisk at irettesætte eller belære såvel makker, som modspillere under og efter spillet.

Det samme gælder tegn eller mishagsytringer, der tilkendegiver tilfredshed eller utilfredshed med en melding, et udspil eller et spillet kort.                                       

                      

              Uregelmæssigheder:


Ved uregelmæssigheder skal turneringsleder tilkaldes og der må ikke meldes eller spilles videre, før TL har truffet afgørelse.


§ 5          Substitut:


Det påhviler ethvert aktivt medlem, der er forhindret i at møde på en spilleaften, selv at skaffe substitut. Er dette umuligt, kontaktes substitutleder.

Afbud og anmodning om hjælp med at skaffe substitut skal meddeles substitutleder så tidligt som muligt og i princippet ikke senere end dagen før.


                                 

               Forpligtelse over for substitut:                   


Når et medlem sender substitut, betales den normale pausefortæring af medlemmet.


§ 6        Almindelige ordensregler:


Det påhviler medlemmerne at behandle klubbens materiel  skånsomt. Specielt bør det undgås at bøje fanerne på kortene i meldekasserne, tilsvarende bør det undgås at bøje kortene unødigt.

Efter aftenens spil påhviler det spillerne at rydde op ved det bord, hvor de sluttede spillet og i øvrigt hjælpe med oprydningen i henhold til bestyrelsens anvisninger.


                Rygning.


Regler for rygning  følger gældende lovgivning og gældende regler på spillestedet. - ingen rygning indedørs.


Disse klubregler er gennemgået på og taget til efterretning af generalforsamlingen, den 4. maj 1998.

§ 6 Punktet om rygning er efterfølgende tilpasset gældende regler.

§ 4 Turneringsafvikling er ændret på generalforsamlingen, 25. april 2016.


Bestyrelsen



Maj 2016                                                   

 

BridgeCentral, 23. april 2024