Generalforsamling 2023 - referat

Holstebro Bridgeklub

Generalforsamling 25. april 2023

1. Valg af dirigent.

Christian Hollesen blev valgt og godkendte generalforsamlingen

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

Formandens beretning:

Beretning generalforsamling tirsdag den 25.4.2023:


Jeg vil gerne indlede med at konstatere, at vi i Holstebro har en rigtig god og hyggelig bridgeklub og vi sætter i år rekord med 134 medlemmer.

Men jeg vil gerne gå tilbage til 2015, hvor jeg første gang stod her og skulle aflægge beretning.Jeg sagde dengang, at vi i bestyrelsen vil køre efter nogle pejlemærker:

  • Det skal være hyggeligt at spille i Holstebro Bridgeklub.
  • Vi skal være flere i klubben.
  • Vi skal på et højere niveau i klubben.
  • Vi skal have et begynderhold hvert år.
  • Vi skal uddanne nogle flere til at kunne tage over som bridgelærer.
  • Vi skal uddanne nogle flere til at kunne tage over som turneringsleder.
  • Vi vil tilbyde flere turneringer til vore medlemmer – Ho open, Heiberg.
  • Vi skal tilbyde bridge i skolerne.
  • Vi skal opfordre vore medlemmer til at spille i distriktets turneringer.
  • Vi vil altid have en god økonomi.
  • Vi vil tilbyde generationsbridge.
  • Vi vil spille sommerbridge.
  • Vi vil tilbyde juniorbridge.


Senere er der så kommet flere på pejlemærkelisten:

  • Vi vil arbejde for vores eget hus – Vestjyllands bridgecenter.
  • Vi vil have et sponsorudvalg.
  • Vi vil have en venskabsklub.
  • Vi vil tilbyde en bridgetur til f.eks. Holland eller Harzen.


Og så må vi jo konstatere, at meget er nået, men meget er slet ikke nået. Måske vi kan konstatere, at vi bare har gjort, som vi har gjort i de sidste 30 år, og måske blevet lidt flere. Og det næste er så om det er godt nok. Nej det er det ikke – alt stilstand er tilbagegang.

I min verden skal vi have tilført noget energi – vi skal have noget nytænkning, hvis ikke det skal gå os, som mange andre klubber, der har tilbagegang – og det har vi jo på landsbasis.


Vi ændrer i år lidt på bestyrelsen, idet Henny har valgt ikke at være med i bestyrelsen. Det betyder ikke, at hun bare løber sin vej. Nej hun vil gerne fortsætte som kassemester – bare ikke i bestyrelsen. Derfor vil vi gerne ændre på vore vedtægter, så at bestyrelsen vælger vores kasserer. Og vi vil gerne fortsat være 6 i bestyrelsen, hvorfor vi gerne ser en yderligere valgt. Det kommer vi til senere.


Som sagt så har vi et mål om at have begynderhold hvert år. Og i år har vi et hold som startede i jan. måned og som Gunhild og jeg kører færdig fra september. Men derefter vil vi godt have en pause fra undervisningen. Men til september har Holger sagt ja til at tage et begynderhold.

Vi har i denne sæson haft to turneringer som Holstebro Open med 30-40 deltagere hver gang.

Vi har i denne sæson haft Heiberg turnering med 120 deltagere i Gråkjær Arena. Og mon ikke vi fortsætter med at have Heiberg i Arenaen.

Vi tilbyder bridge tirsdag aften og onsdag eftermiddag. Og vi kan konstatere, at det er onsdag eftermiddag, som får øget tilgang.

Vi har drøftet, om vi skal tilbyde bridge torsdag aften – måske på en lidt anden måde. Det kunne være med en nybegyndermakker eller andet og selvfølgelig med tilmelding fra gang til gang.

Og så har vi i samarbejde med Ulfborg Bridgeklub besluttet at spille sommerbridge i Råsted Golfcafe. Det glæder vi os meget til. Og i min verden kan man ikke have en klub uden bridge hele året. Man har vel ikke en forretning og så har lukket en del af året.

Nogle af jer vil have hørt, at der sker en del forandringer her i huset. Nu hedder det ikke mere Holstebro Aktivitetscenter men blot ”Huset”. Der har været del snak om husets økonomi, og her kommer vi naturligvis ind i billedet. Der var pludselig lukket for den varme mad – det skulle koste 2 kr. for et glas vand og kortlæggerholdet blev sendt op i tårnværelset på 2. sal. Men trods forandringer, så skal vi nok få samarbejdet til at køre med huset.


Til slut.

Tak til alle som har ydet en indsats for klubben i løbet af denne sæson. Kortlæggere, turneringsledere, hjælpere onsdag, sponsorudvalg, Sara, Ellen Margrethe og alle andre som har givet en hånd med.Og til bestyrelsen vi jeg gerne sige tak for et godt samarbejde.


Og til slut.

Husk det gode klubliv.

Husk at elske spillet.

Frede Lund.


Formandens beretning blev godkendt uden kommentarer.



Turneringsledere


Tirsdag

Steven sagde tak for en god sæson, hvor der har været spillet flere turneringsformer. I denne sæson har der været to par, der delt en plads tirsdag aften. Det har været nyt, og det har fungeret. I det hele taget er bestyrelsen opmærksom på nye måder at gøre tingene på. Fx en række med fri tilmelding tirsdag, torsdagsturnering med en blanding af nye og mere garvede spillere. Der bliver arbejdet videre med disse ideer.


Steven uddelte præmier til årets vindere:

Holdturnering:

A: Knud, Henrik, Steven og Jan

B: Jens, Jens, Hartvig og Flemming

C: Kirsten og Frode – parturnering.

Alle vindere i turneringen modtog gavekort fra Slagter Bertelsen.

Parturnering:

Vinder af A-rækken og dermed klubmestre 2023: Bodil og Anders

B-rækken: Ellen og Bente

C-rækken: Vera og Sara

D-rækken: Finn og Jens


Onsdagsklubben

Anders Kjær takkede for en god sæson – hans første som turneringsleder.

Klubben fortsætter uændret fremad og der er flere og flere, der vil spille om onsdagen.


Bestyrelsens beretninger blev godkendt.

3. Regnskab

Henny Pasgaard fremlagde regnskabet.

Flemming Staghøj tilføjede, at klubben uden for regnskabet har modtaget mellem 130 og 140 flasker præmievin fra sponsorer.


Regnskabet blev godkendt.

4. Godkendelse af det kommende års budget samt

   fastsættelse af næste års kontingent.

Kontingent fortsætter uændret i sæson 2023-24.


Prisen for onsdagsbridge sættes op til kr. 20 pr. gang.


Tirsdag:

Kr. 1.550,-. Beløbet er incl. kaffe og brød. Primære medlemmer

af andre klubber kan fradrage kr. 240.

Kaffe og brød incl. - kan ikke fravælges.


Onsdag:

Kontingent kr. 580 for primære medlemmer i onsdagsklubben,

kr. 340 for primære medlemmer af andre klubber,

kr. 150 for medlemmer af Holstebro Bridgeklubs tirsdagsklub.

Spillegebyr kr. 20 pr. gang og mulighed for at købe kaffe og

brød efter Aktivitetscentret prisliste.


Budget blev godkendt

5. Indkomne forslag

Ændring af vedtægter

Bestyrelsen foreslår ændringer i vedtægternes §7 (Ordinær generalforsamling, §8 (Dagsorden) §11 (Sammensætning af bestyrelsen), §12 (Regnskab).


Ændringsforslag vedlagt som bilag.


Spørgsmål fra medlemmerne ang. ændringerne:

Hvordan vælges kassereren? Kassereren vælges af bestyrelsen.

Debat om indkaldelsesfrist og frist for indsendelse af forslag.

Dette kan ikke ændres nu, da det ikke er en del af ændringsforslaget. Kan tages op til næste generalforsamling.


Ændringsforslaget blev vedtaget.

6-12. Valg

Valg af næstformand: Flemming Staghøj genvalgt uden modkandidater.


Valg af turneringleder: Stevn Basnov genvalgt uden modkandidater.


Valg af bestyrelsesmedlemmer:

Genvalg af Anders Kjær og nyvalg af Else Marie Langballe.

Begge uden modkandidater.


Valg af suppleanter til bestyrelsen: Jens Foldager og Dorte Hollesen begge genvalgt uden modkandidater.


Valg af revisor og revisorsuppleant: Hartvig Jessen og Henrik Nielsen genvalgt uden modkandidater.


Valg til distriktets generalforsamling:

Steven Basnov, Jan Tino Nielsen, Frede Lund, Gunhild Foldager, Christian og Dorte Hollesen deltager.

14. Eventuelt

Steven: Husk at der er sommerbridge hver onsdag i Råsted Golfcafe. Der er mulighed for samkørsel fra Holstebro. Hvis du kan tage en eller flere med til Råsted, kan du skrive det i bemærkningsfeltet ved tilmelding. Sommerbridgen arrangeres sammen med Ulfborg-Vemb bridgeklub.


Formanden takkede for god ro og orden.

.


Holstebro den 27. april 2023

Anne-Mette Eltons

Referent






Bilag: Vedtægtsændringer


Gamle vedtægter

§ 1. Navn og hjemsted.  

Klubbens navn er Holstebro Bridgeklub og klubben er hjemmehørende i Holstebro kommune. 

Klubben er stiftet den 15. februar 1940.  


§ 2. Formål. 

Klubbens formål er at samle bridgeinteresserede til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.  

§ 3. Tilhørsforhold  

Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt ”Vestjylland”, og er som sådan underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.  

§ 4. Medlemskab.  

Som aktivt medlem kan optages enhver, der er godkendt af bestyrelsen.  

Medlemmerne er forpligtet til at overholde klubbens vedtægter og regler og i øvrigt at leve op til klubbens formålsbestemmelse.  

Endeligt afslag på medlemskab af klubben skal efter anmodning af den, der ønsker medlemskab, forelægges generalforsamlingen.  

Bestyrelsen kan optage passive medlemmer.  

Passive medlemmer har ikke adgang til at deltage i den primære aktivitet.  Passive medlemmer har ikke stemmeret, men er valgbare til bestyrelsen.  

Indmeldelse skal ske ved tilmelding til 1 eller flere af sæsonens turneringer på foreningens hjemmeside. Bestyrelsen kan fastsætte en frist for tilmelding.  

Indmeldelse som passivt medlem skal ske på foreningens hjemmeside.  

Udmeldelse kan ske skriftligt til bestyrelsen.  

Udmeldelse sker automatisk, hvis man ikke tilmelder sig en af sæsonens turneringer eller indmelder sig som passivt medlem.  

I forbindelse med udmeldelsen skal medlemmets eventuelle økonomiske mellemværender med klubben afvikles.  

§ 5. Kontingent  

Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen. Ved indmelding i løbet af en sæson, kan bestyrelsen fastsætte nedsat kontingent.  

Juniorer under uddannelse betaler halvt kontingent.  

Er et medlem på trods af påmindelse fortsat i restance kan medlemmet slettes af medlemslisten, uden at dette forelægges generalforsamlingen. 


§ 6. Udelukkelse og eksklusion.  

Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.  

I sager om eksklusion har medlemmet desuden krav på, at sagen endelig afgøres på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som særligt punkt.  En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af klubbens vedtægter.  

En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund. Der henvises i øvrigt til forbundets vedtægter §§ 13 & 14.  

§ 7. Ordinær generalforsamling  

Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed i alle anliggender.  

Ordinær generalforsamling afholdes sidste tirsdag i april måned hvert år, kl. 19.oo.  

Indkaldelse med angivelse af dagsorden skal finde sted ved opslag i klublokalerne, senest sidste spilleaften ugen inden generalforsamlingen.  

Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest to uger inden generalforsamlingens afholdelse. Indkomne forslag og det reviderede regnskab kan ses på opslagstavlen i klublokalet sidste spilleaften, ugen inden generalforsamlingen.  

Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde.  

Stemmeret har alle klubbens aktive medlemmer, der ikke er i kontingentrestance.  Der kan stemmes ved fuldmagt. Et medlem kan ikke stemme ved flere end en enkelt fuldmagt.  

En rettidigt indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal, se dog §§ 15 & 16.  

§ 8. Dagsorden  

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:  

  1. Valg af dirigent og referent 
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år 
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab 
  4. Godkendelse af kommende års budget samt fastsættelse af næste års kontingent 
  5. Indkomne forslag.
  6. Valg af formand (lige år) 
  7. Valg af næstformand (ulige år)  
  8. Valg af kasserer (ulige år)  
  9. Valg af 1 turneringsleder (ulige år)  
  10. Valg af sekretær (lige år)  
  11. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (vælges for 1 år ad gangen)  
  12. Valg af suppleanter  
  13. Valg af revisor og revisorsuppleant  
  14. Evt. valg til distriktets generalforsamling  
  15. Eventuelt 

§ 9. Generalforsamlingens ledelse.  

Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke er medlem af bestyrelsen.  

Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om klubbens opløsning kvalificeret flertal, jf. §§ 15 og 16.  

Afstemninger skal foretages skriftligt, såfremt bestyrelsen eller fem medlemmer forlanger det, og altid ved personvalg mellem flere kandidater  

Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger.  

Referatet godkendes og underskrives af dirigenten.  

§ 10. Ekstraordinær generalforsamling.  

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen. Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes, når mindst en femtedel af klubbens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom, med angivelse af det emne, som ønskes behandlet.  

Generalforsamlingen skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemninger m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling  

§ 11. Bestyrelsen.  

Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold.  

Bestyrelsen består af mindst 5 medlemmer: En formand, en næstformand, en kasserer, en turneringsleder, en sekretær og 1 eller flere menige bestyrelsesmedlemmer. Antal af menige bestyrelsesmedlemmer bestemmes af generalforsamlingen. Formanden, næstformanden, kasserer, turneringsleder, og sekretær vælges for 2 år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Øvrige bestyrelsesmedlemmer vælges for 1 år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Formanden og sekretæren vælges i lige år, næstformand, kasserer og turneringsleder vælges i ulige år.  

Bestyrelsen kan nedsætte udvalg (spilleudvalg, turneringskomite osv.) til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.  

Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer, herunder formanden eller næstformanden, er til stede. Der føres en protokol over bestyrelsens forhandlinger. Beslutninger i bestyrelsen træffes ved simpelt flertal. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende  

De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter klubben i henhold til vedtægterne. Valgbare til bestyrelsen er alle medlemmer, der er fyldt 15 år og har stemmeret.  Bestyrelsen kan udarbejde klubregler, der skal godkendes på generalforsamlingen 



§ 12. Regnskab  

Klubbens regnskabsår er 01.05 til 30.04. Regnskabet forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift. Regnskabet fremlægges for klubbens medlemmer senest en uge inden den ordinære generalforsamling ved opslag i klublokalerne. 

Kontingentbetaling: Medlemmer betaler årskontingentet senest den 31. august, eller 1 uge efter indmelding.

§ 13. Revision 

På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsuppleant.  Revisoren skal hvert år gennemgå regnskabet og påse, at beholdningerne er til stede. 

§ 14. Tegning og hæftelse  

Klubben tegnes af formanden.  

Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af generalforsamlingen. 

Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler klubben.  

§ 15. Vedtægtsændringer  

Ændringer af vedtægterne kan ske på en generalforsamling, når mindst to tredjedele af de afgivne stemmer er for forslaget.  

§ 16. Opløsning  

Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær generalforsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede.  

For at forslaget kan vedtages, kræves, at mindst tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådan flertal på en ekstraordinær generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset de fremmødtes antal.  

Eventuel formue, herunder fast ejendom og løsøre, skal tilgå Danmarks Bridgeforbund eller en anden almennyttig dansk forening efter generalforsamlingens beslutning.  

Vedtaget på generalforsamlingen den 31. august 2021.   


Nye vedtægter

§ 1. Navn og hjemsted.  

Klubbens navn er Holstebro Bridgeklub og klubben er hjemmehørende i Holstebro kommune. 

Klubben er stiftet den 15. februar 1940.  


§ 2. Formål. 

Klubbens formål er at samle bridgeinteresserede til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.  

§ 3. Tilhørsforhold  

Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt ”Vestjylland”, og er som sådan underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.  

§ 4. Medlemskab.  

Som aktivt medlem kan optages enhver, der er godkendt af bestyrelsen.  

Medlemmerne er forpligtet til at overholde klubbens vedtægter og regler og i øvrigt at leve op til klubbens formålsbestemmelse.  

Endeligt afslag på medlemskab af klubben skal efter anmodning af den, der ønsker medlemskab, forelægges generalforsamlingen.  

Bestyrelsen kan optage passive medlemmer.  

Passive medlemmer har ikke adgang til at deltage i den primære aktivitet.  Passive medlemmer har ikke stemmeret, men er valgbare til bestyrelsen.  

Indmeldelse skal ske ved tilmelding til 1 eller flere af sæsonens turneringer på foreningens hjemmeside. Bestyrelsen kan fastsætte en frist for tilmelding.  

Indmeldelse som passivt medlem skal ske på foreningens hjemmeside.  

Udmeldelse kan ske skriftligt til bestyrelsen.  

Udmeldelse sker automatisk, hvis man ikke tilmelder sig en af sæsonens turneringer eller indmelder sig som passivt medlem.  

I forbindelse med udmeldelsen skal medlemmets eventuelle økonomiske mellemværender med klubben afvikles.  

§ 5. Kontingent  

Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen. Ved indmelding i løbet af en sæson, kan bestyrelsen fastsætte nedsat kontingent.  

Juniorer under uddannelse betaler halvt kontingent.  

Er et medlem på trods af påmindelse fortsat i restance kan medlemmet slettes af medlemslisten, uden at dette forelægges generalforsamlingen. 


§ 6. Udelukkelse og eksklusion.  

Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.  

I sager om eksklusion har medlemmet desuden krav på, at sagen endelig afgøres på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som særligt punkt.  En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af klubbens vedtægter.  

En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund. Der henvises i øvrigt til forbundets vedtægter §§ 13 & 14.  

§ 7. Ordinær generalforsamling  

Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed i alle anliggender.  

Ordinær generalforsamling afholdes sidste tirsdag i april måned hvert år,  

Indkaldelse med angivelse af dagsorden skal finde sted på hjemmesiden, senest sidste spilleaften ugen inden generalforsamlingen.  

Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest to uger inden generalforsamlingens afholdelse. Indkomne forslag og det reviderede regnskab kan ses på klubbens hjemmeside senest sidste spilleaften, ugen inden generalforsamlingen.  

Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde.  

Stemmeret har alle klubbens aktive medlemmer, der ikke er i kontingentrestance.  Der kan stemmes ved fuldmagt. Et medlem kan ikke stemme ved flere end en enkelt fuldmagt.  

En rettidigt indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal, se dog §§ 15 & 16.  

§ 8. Dagsorden  

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:  

  1. Valg af dirigent og referent 
  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år 
  3. Godkendelse af det reviderede regnskab 
  4. Godkendelse af kommende års budget samt fastsættelse af næste års kontingent 
  5. Indkomne forslag.
  6. Valg af formand (lige år)
  7. Valg af næstformand (ulige år)
  8. Valg af 1 turneringsleder (ulige år)  
  9. Valg af sekretær (lige år)  
  10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (vælges for 1 år ad gangen)  
  11. Valg af suppleanter  
  12. Valg af revisor og revisorsuppleant  
  13. Evt. valg til distriktets generalforsamling  
  14. Eventuelt 


§ 9. Generalforsamlingens ledelse.  

Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke er medlem af bestyrelsen.  

Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om klubbens opløsning kvalificeret flertal, jf. §§ 15 og 16.  

Afstemninger skal foretages skriftligt, såfremt bestyrelsen eller fem medlemmer forlanger det, og altid ved personvalg mellem flere kandidater  

Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger.  

Referatet godkendes og underskrives af dirigenten.  

§ 10. Ekstraordinær generalforsamling.  

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen. Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes, når mindst en femtedel af klubbens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom, med angivelse af det emne, som ønskes behandlet.  

Generalforsamlingen skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemninger m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling  

§ 11. Bestyrelsen.  

Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold.  

Bestyrelsen består af mindst 5 medlemmer: En formand, en næstformand, en turneringsleder, en sekretær og 1 eller flere menige bestyrelsesmedlemmer. Antal af menige bestyrelsesmedlemmer bestemmes af generalforsamlingen. Formanden, næstformanden, turneringsleder, og sekretær vælges for 2 år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Øvrige bestyrelsesmedlemmer vælges for 1 år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Formanden og sekretæren vælges i lige år, næstformand, turneringsleder vælges i ulige år.

Bestyrelsen vælger en kasserer, som ikke er medlem af bestyrelsen. Kasserer fremlægger regnskab og budget på generalforsamling, men bestyrelsen er ansvarlig.

Bestyrelsen kan nedsætte udvalg (spilleudvalg, turneringskomite osv.) til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.  

Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer, herunder formanden eller næstformanden, er til stede. Der føres en protokol over bestyrelsens forhandlinger. Beslutninger i bestyrelsen træffes ved simpelt flertal. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende  

De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter klubben i henhold til vedtægterne. Valgbare til bestyrelsen er alle medlemmer, der er fyldt 15 år og har stemmeret.  Bestyrelsen kan udarbejde klubregler, der skal godkendes på generalforsamlingen 


§ 12. Regnskab  

Klubbens regnskabsår er 01.05 til 30.04. Regnskabet forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift. Regnskabet fremlægges for klubbens medlemmer senest en uge inden den ordinære generalforsamling på klubbens hjemmeside. 

Kontingentbetaling: Medlemmer betaler årskontingentet senest den 31. august, eller 1 uge efter indmelding.

§ 13. Revision 

På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsuppleant.  Revisoren skal hvert år gennemgå regnskabet og påse, at beholdningerne er til stede. 

§ 14. Tegning og hæftelse  

Klubben tegnes af formanden.  

Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af generalforsamlingen. 

Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler klubben.  

§ 15. Vedtægtsændringer  

Ændringer af vedtægterne kan ske på en generalforsamling, når mindst to tredjedele af de afgivne stemmer er for forslaget.  

§ 16. Opløsning  

Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær generalforsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede.  

For at forslaget kan vedtages, kræves, at mindst tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådan flertal på en ekstraordinær generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset de fremmødtes antal.  

Eventuel formue, herunder fast ejendom og løsøre, skal tilgå Danmarks Bridgeforbund eller en anden almennyttig dansk forening efter generalforsamlingens beslutning.  

Vedtaget på generalforsamlingen den 26. april 2023.   




BridgeCentral, 27. april 2023