Dagsorden

Nyborg Bridgeklub


Til klubbens medlemmer


Der indkaldes herved til

Ordinær generalforsamling

Torsdag den 16. maj 2024 kl. 18,30

I

Aktivitetshuset, Sprotoften 34, 5800 Nyborg


       Dagsorden iht. Vedtægternes § 7 (findes på klubbens hjemmeside)

1.  Valg af dirigent og referent.

2.  Bestyrelsens beretning.

3.  Godkendelse af revideret regnskab.        

4.  Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent
5.  Indkomne forslag.

6.  Valg af formand (ulige år).

7.  Valg af kasserer (lige år) Kurt Christiansen (modtager ikke genvalg)

8. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer på valg er Lone Jandorf (modtager genvalg) Inge Pedersen (modtager genvalg)

9.  Valg af 3 suppleanter til bestyrelsen på valg er Poul Sørensen, + 1 vakant

10.  Valg af revisor på valg er Mary Lorentzen og revisorsuppleant vakant

11.  Eventuelt.





På bestyrelsens vegne

Grete Holm Nielsen

10. april 2024




Forslag de ønskes behandlet under punkt 6 på dagsordenen, skal afleveres skriftligt (eller pr. mail ghn1952@gmail.com) til bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen, hvorefter de offentliggøres på klubbens hjemmeside senest 8 dage før generalforsamlingen.




Indkaldelse

Kære alle

 

Hermed indkaldelse til generalforsamling den 16. maj 2024 kl. 18.30 i Aktivitetshuset, Sprotoften 1,3, 5800 Nyborg Dagsorden jf. vedtægternes § 7 er vedhæftet.

 

Før generalforsamlingen er klubben vært ved en spisning kl. 17.30.: Mørbradgryde med ris samt grøn salat efterfulgt af gammeldags æblekage med kaffe/te

 

Prisen for at deltage i denne spisning er af bestyrelsen sat til 100 kr. og skal indbetales på klubbens konto 9570 12632010 eller MobilePay 356888 senest 6. maj 2024. Husk ved betaling at angive hvad betalingen dækker.

 

Til generalforsamlingen byder klubben på en vand, en øl eller et glas vin.

Til maden serveres et glas vin, øl eller vand.

 

Aftenen slutter traditionelt med en lille bridgeturnering for dem, der har lyst. Vil I ikke spille bridge bagefter, må I meget gerne skrive det under ”noter” ved tilmelding.

 

 

Tilmelding

Af hensyn til lokaler og spisning skal vi bede deltagerne til generalforsamlingen om at tilmelde sig.

Deltagere der ikke har tilmeldt sig er naturligvis velkommen. De kan dog ikke deltage i spisningen.

 

Tilmelding kan foretages på liste ophængt i spillelokalet på https://mbridge.dk/a/index.php?klubnr=4542 , eller direkte til formanden Grete Holm Nielsen nyborgbridge@gmail.com eller mobil 21273108 senest den 6.maj 2024

 

 




Klubregler

Nyborg Bridgeklub                                      Den 9. maj 2019

Klubregler

$ 1

Sæsonen starter 1. september.

På helligdage og helligdagsaftener afvikles ingen turneringer.

Åbent hus og andre særarrangementer er ikke begrænset af ovennævnte.

$ 2

Der spilles i henhold til Love for Turneringsbridge 2017, som de er vedtaget af DBf.

Meldekort (systemkort) skal i alle rækker uopfordret fremlægges. Brug af meldebokse og BridgeMate er obligatorisk. 

Synshandicappede kan få dispensation og afgive mundtlig melding samtidig med melding ved meldebokse.

$3

Turneringslederen er suveræn leder af de forskellige turneringer.

Turneringslederens pligter og beføjelser fremgår af Love for Turneringsbridge 2017.

Turneringslederen kan tildele strafpoint ved overtrædelse af lovene.

Uregelmæssigheder under melding og spil må ikke afgøres af spillerne selv.

Turneringslederen skal altid tilkaldes, for at uregelmæssighederne kan blive rettet ensartet og i overensstemmelse med lovene. Turneringslederens afgørelse kan indankes for en appelkomite, hvis medlemmer udpeges af bestyrelsen efter hver generalforsamling. En enig appelkomites afgørelse er endelig.  

3.1 Justering af score  3.1.1 Ved udeblivelse:

Parturnering:

Det ikke-mødende par tildeles 40 % af mulig score, dog max. egen gennemsnit for hele turneringen. Det mødende par tildeles 60 % af mulig score, dog mindst egen gennemsnit for hele turneringen Holdturnering:

Det ikke-mødende hold tildeles 0 kamppoint

Det mødende hold tildeles fordelagtigste score af:

  • 13 kamppoint
  • holdets gennemsnitscore for hele turneringen
  • Gennemsnit af, hvad der i hele turneringen scores mod det ikke-mødende hold

3.2 Ved tidsoverskridelse:

Spilletiden for en runde/sektion fastsættes ud fra 7 minutters effektiv spilletid pr. spil. Der anvendes ur i alle turneringer.

Såfremt spilletiden overskrides, justeres scoren således:

Parturnering

Hvis spillet ikke er afsluttet efter udløbet af skifteminuttet:

  • Første gang advarsel til begge par (kun til det ene par, hvis der er enighed om, at dette par alene har skylden). Anden og efterfølgende gange 10%
  • Hvis der er mindre end fem minutter tilbage af spilletiden, må der ikke startes på det nye spil. Resultatet af det ikke spillede spil er 50-50.
  • Hvis et par bliver for sent færdige ved et bord, og dette medfører, at de også bliver for sent færdige ved næste bord, får parret 10% ved dette bord.
  • Hvis et par bliver for sent færdige ved et bord, og dette medfører, at de ved det næste bord ikke får spillet sidste spil, bliver resultatet af dette spil 60-40.
  • Advarsel, der ikke udløser straf den pågældende aften, overføres til næste aften i den pågældende turnering. Dette forhindrer at man i sidste runde kan overskride uden straf.

Holdturnering:

Ved overskridelse af spilletiden anvendes efterfølgende regler,:

En tidsoverskridelse på under 5 minutter straffes ikke.

Hold, som overskrider den fastsatte tid med mindst 5 minutter, idømmes straffe:

  • mindst 5 men under 10 min.:1 KP
  • mindst 10 men under 15 min.: 2 KP
  • mindst 15 men under 20 min..: 3 KP
  • mindst 20 men under 25 min.: 4 KP
  • mindst 25 men under 30 min.; 5KP

Forsinkelser på 30 min. Eller mere straffes efter turneringslederen skøn, dog ikke mindre end foranstående.

I alle turneringer gælder at såfremt turneringslederen blev tilkaldt i løbet af en runde og således ikke kan nå at spille et eller flere spil tildeles begge par 60% i de manglende spil

3.3 Tastefejl

Såfremt turneringslederen bliver gjort opmærksom på en tydelig fejlindtastning, kan denne rettes indtil næste turneringsdags begyndelse. Ved turneringer over en aften, hvor der uddeles præmier, kan der ikke ske rettelser efter, at resultatet er offentliggjort.

3.4 Placering ved ligestilling:

Ved ligestilling efter en turnerings afslutning fastlægges de indbyrdes placering efter nedenstående regler:

Parturnering:

Hvis 2 eller flere par står lige, er det den samlede score i samtlige indbyrdes runder, der er afgørende. Ved ligestilling efter en sådan beregning gives samme placering. Til brug for afgørelse af evt. op- eller nedrykning anvendes lodtrækning.

Holdturnering:

Hvis to eller flere hold står lige, fastlægges placeringen efter antal KP i indbyrdes kampe.

Hvis der herefter fortsat er ligestilling mellem to hold placeres disse efter KP i indbyrdes kampe.

Er der fortsat ligestilling findes placeringen ved successiv anvendelse af følgende regler:

    • Størst IMP-difference i samtlige indbyrdes kampe
    • Størst IMP-kvotient beregnet ud fra samtlige vundne og afgivne IMP i turneringen

Ved ligestilling efter en sådan beregning gives samme placering. Til brug for en afgørelse af evt. op- eller nedrykning anvendes lodtrækning.

3.5 Mesterpoint og præmier

Mesterpoint tildeles efter reglerne i DBfs mesterpointordning.

Ingen spiller er berettiget til en præmie i en turnering, medmindre man opfylder følgende:

Parturnering:

Man skal have spillet mindst halvdelen af spillene.

Holdturnering:

Man skal have spillet mindst halvdelen af kampene.

$4 

Turneringsudvalget laver ved sæsonens start en turneringsplan for den kommende sæson.

Den bliver fremlagt på klubbens hjemmeside. Medlemmerne kan melde sig til forskellige turneringer inden for den tidsfrist, der er sat. Bliver et medlem forhindret i at spille, skal vedkommende selv sørge for substitut. 

Lykkes det ikke, meddeles det til udvalget den turneringsansvarlige, der vil være behjælpelig.  

For at undgå oversidninger i en turnering kan turneringslederen invitere par til at deltage.

Det sker fortrinsvis blandt klubbens medlemmer.

Passive medlemmer må kun deltage i turneringer som substitut.

§5

Medlemmerne skal vise god etik både før, under og efter spillet. Der skal være ro. Højrøstet tale og unødigt langsomt spil er ikke tilladt.

Klubbens materiel skal behandles skånsomt og omhyggeligt.

Efter dagens /aftenens spil er alle forpligtiget til at hjælpe med at rydde op kopper, glas, flasker o.l. må ikke efterlades i lokalet.

$ 7

Bestyrelsen holder medlemmerne orienteret på klubbens hjemmeside om klubbens vedtægter, årets turneringsprogram, tilmeldinger, spilleresultater og andet, der har medlemmernes interesse.

$ 8

Spilledagene vælger af deres midte en økonomiansvarlig, der er ansvarlig for holdets økonomi  og holder kontakt med kassereren. 

§ 9

Hvis en turneringsansvarlig ikke er medlem af bestyrelsen, udpeger bestyrelsen et medlem, der sørger for informationer fra bestyrelsen. Den turneringsansvarlige kontakter formanden, hvis der er ønsker, ideer og evt. problemer.

§ 10

Torsdagsholdene spiller torsdage på Aktivitetscenteret, Kgs. Bastionsvej 2, Nyborg. Spilletid er fra kl.

18,30, hvor spillerne skal være klar.

Mandagsholdet spiller fra kl. 13.00 på Vestervold aktivitetscenter. Tirsdagsholdet spiller indtil videre tirsdag kl. 13.30 på Vestervold aktivitetscenter Holdene udpeger af deres midte en turneringsleder, der er ansvarlig for, at turneringerne bliver afholdt efter gældende regler.

Holdet oprettes i Bridgecentralen under Nyborg Bridgeklub og skal være tilgængelige på klubbens hjemmeside senest 2 dage før.

Klubreglerne for Nyborg Bridgeklub erstatter reglerne fra 1989 og er godkendt på den ekstra ordinære generalforsamling den 9. maj 2019.



Vedtægter

Vedtægter for Nyborg Bridgeklub.


§ 1. Navn og hjemsted

Klubbens navn er Nyborg Bridgeklub, og den er hjemmehørende i Nyborg kommune.

Klubben er stiftet den 1. november 1950.


§ 2. Formål

Klubbens formål er at samle bridgeinteresserede til regelmæssige spilledage og aftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil, at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.

Andet kortspil end bridge er normalt ikke tilladt.

Der må ikke spilles om penge.


§ 3. Tilhørsforhold

Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt Fyn og er som sådan underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.

Klubben er tilsluttet forbundets Mesterpointordning efter gældende regler.


§ 4. Klubbens ledelse

Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse.

Klubben tegnes af formanden eller to bestyrelsesmedlemmer i forening.

Bestyrelsen består af mindst 5 medlemmer, en formand, en kasserer samt mindst 3 bestyrelsesmedlemmer. Alle vælges for 2 år ad gangen på den ordinære generalforsamling

Formanden og mindst et bestyrelsesmedlem vælges i ulige årstal, mens kassereren og mindst to bestyrelsesmedlemmer vælges i lige år.


Generalforsamlingen vælger hvert år 2 suppleanter til bestyrelsen for et år ad gangen. 

Generalforsamlingen vælger hvert år en revisor og en revisorsuppleant for et år ad gangen.

Bestyrelsen konstituerer sig selv med næstformand og sekretær samt godkender hvem der er turneringsansvarlige på spilledagene.

Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer, herunder formanden eller næstformanden, er til stede. Der føres referat over bestyrelsens vigtige handlinger.

De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter klubben i henhold til vedtægterne.


§ 5. Udvalg
Bestyrelsen nedsætter turneringsudvalg til at tilrettelægge og lede turneringerne.

Bestyrelsen kan herudover nedsætte udvalg efter behov.
I hvert udvalg skal være et bestyrelsesmedlem.


§ 6. Regnskab

Klubbens regnskabsår er fra 1. maj 30. april.

Regnskabet forelægges generalforsamlingen til godkendelse og skal være forsynet med den generalforsamlingsvalgte revisors påtegning og underskrift.



§ 7. Generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed.

Generalforsamlingen afholdes hvert år i maj måned.


Dagsordenen skal mindst indeholde følgende:

1.  Valg af dirigent og referent.

2.  Bestyrelsens beretning ved formanden.

3.  Godkendelse af revideret regnskab.        

4.  Godkendelse af budget og fastsættelse af kontingent

5.  Indkomne forslag.

6.  Valg af formand (ulige år).

7.  Valg af kasserer (lige år).

8. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer

9.  Valg af suppleanter til bestyrelsen.

10.  Valg af revisor og revisorsuppleant.

11.  Eventuelt.

Generalforsamlingen skal indkaldes senest 3 uger før afholdelsen.

Indkaldelse sker ved offentliggørelse på klubbens hjemmeside, gennem E-mail til medlemmer med en af klubben registreret mailadresse eller pr. brev.

Generalforsamlingen ledes af en dirigent, som ikke må være medlem af bestyrelsen.

Forslag der ønskes behandlet under punkt 6 på dagsorden, skal indleveres skriftligt til bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen, hvorefter det offentliggøres på klubbens hjemmeside senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse.

Kun rettidige indkomne forslag, kan behandles vedtages på generalforsamlingen.

Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer.

Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde. Stemmeret har alle klubbens aktive medlemmer, der ikke er i kontingentrestance.


Alle punkter på dagsorden afgøres ved simpelt flertal.

Undtaget herfra er forslag til vedtægtsændringer, som kun kan vedtages med 2/3 majoritet af de på generalforsamlingen fremmødte stemmer.


Afstemninger skal foretages skriftligt, såfremt fem medlemmer forlanger det og altid ved personvalg mellem flere kandidater.


Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger. Referatet godkendes og underskrives af dirigenten.


Forslag til klubbens opløsning kan kun vedtages, hvis mindst 2/3 af klubbens medlemmer stemmer herfor (§13).

Såfremt forslag om klubbens opløsning opnår 2/3 majoritet på generalforsamlingen, men ikke 2/3 af klubbens medlemmer, indkaldes til ekstraordinær generalforsamling.

Forslaget kan her vedtages med 2/3 majoritet af de på den ekstraordinære generalforsamling fremmødte medlemmer.


§ 8. Kontingent

Årskontingentet fastsættes af generalforsamlingen under dagsorden punkt 4.

Betalingsterminer fastsættes af bestyrelsen.

Passive medlemmer betaler et kontingent, der væsentligt er til dækning af medlemskabet af DBf.
Begge satser fastsættes af generalforsamlingen.

Bestyrelsen er bemyndiget til under særlige omstændigheder at bevilge en individuel reduktion i kontingentet.

Juniorer under uddannelse betaler halvt kontingent.

Kontingentet er uafhængigt af antallet af turneringer, det enkelte medlem deltager i. 

Derudover betaler de, der spiller mere end en dag om ugen, et ekstra beløb fastsat af generalforsamlingen.


§ 9. Tilskud til turneringer

Bestyrelsen kan bevilge kontant tilskud til hel eller delvis dækning af omkostninger i forbindelse med medlemmers deltagelse i turneringer arrangeret af Danmarks Bridgeforbund samt deltagelse i turneringslederkurser eller lignende.


§ 10. Ekstraordinær generalforsamling

Ekstraordinær generalforsamling afholdes, såfremt bestyrelsen finder det påkrævet eller senest en måned efter at mindst 1/3 af klubbens medlemmer skriftligt overfor bestyrelsen har fremsat ønske herom med angivelse af det emne, der ønskes behandlet.

De samme bestemmelser til indkaldelse, mødets ledelse, afstemninger m.m., som er gældende for generalforsamlingen, finder også anvendelse for den ekstraordinære

generalforsamling.                                                                                                                                                        

                                                          

§ 11. Medlemskab

Klubben er åben for alle.   

Indmeldelse i klubben er gældende for hele sæsonen, der går fra 1. september 31. august.

Medlemskabet overføres automatisk fra det ene år til det næste, medmindre bestyrelsen senest 1. september har modtaget en udmeldelse. Udmeldelse skal ske skriftligt til bestyrelsen med mindst en måneds varsel til udgangen af en sæson.

Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de økonomiske forpligtigelser, som påhviler klubben.

Særlige bestemmelser for medlemmers pligter, rettigheder og ordensregler er angivet i de på generalforsamlingen vedtagne ”Klubregler” for Nyborg Bridgeklub                                                                             


§ 12. Udelukkelse og eksklusion        

Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtigelser.

I sager om eksklusion har medlemmet ret til, at sagen endelig afgøres på den førstkommende generalforsamling.

En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund, medmindre der er tale om manglende kontingent betaling.


§ 13. Klubbens opløsning

I tilfælde af klubbens opløsning, hvilket kun kan vedtages af en generalforsamling (jf.§ 7), overgår en evt. formue til DBf eller til et velgørende formål. 


Disse vedtægter er vedtaget på generalforsamlingen den  9. maj 2019


De træder i kraft den 9. maj 2019


Dirigent Helge Aagren

Referent Charlotte Haugaard



                                                



Forretningsorden:


  1. Formanden leder valget af dirigent, og det foregår ved håndsoprækning.
  2. Dirigenten sikrer generalforsamlingens gyldighed, og at den er korrekt indvarslet.
  3. Dirigenten gennemgår dagsordenen og får den godkendt.
  4. Dirigenten sikrer forretningsordenens godkendelse.
  5. Dirigenten leder mødet og giver ordet i den rækkefølge, det begæres.
  6. Alle afstemninger afgøres ved håndsoprækning, og simpelt relativt flertal er gældende.
  7. Såfremt der begæres skriftlig afstemning, skal dette efterkommes. Dirigenten kan nedsætte et stemmeudvalg, hvis dirigenten finder det nødvendigt.
  8. Såfremt der begæres Såfremt et medlem beder om ordet til forretningsordenen, skal dirigenten straks stoppe forhandlingerne og give medlemmet ordet.
  9. Såfremt der bliver udtrykt mistillid til dirigenten, skal denne straks sætte det til afstemning.





Forslag til generalforsamlingen

Forslag 1:

Der har i løbet af året flere gang været tilfælde, hvor spillerne har siddet ”på den forkerte led”, og derved har spillet de gale kort.

Ofte har det været, fordi mange par blot ”drejer” spilleplanchen ved skift, og senere glemmer at flytte tilbage.

Det er meget frustrerende for både spillere og turneringsledelsen, der bagefter skal redde trådene ud.

Ligeledes sker der også, at man allerede ved start som par skynder sig at dreje spilleplanen, så man kommer til at sidde på den ”korte led”, hvis man fast skal sidde ved bordet.

Det er ikke en god ide, da det for eksempel  i Mitchell vil betyde at Ø/V så hele tiden skal sidde på den lange led.

Og så er der  nogle, ”der har lange ben”, ”dårligt knæ” og tusind andre skavanker, som vi alle har mere eller mindre.

Der er også mindre plads til kortene, hvis mapperne ligger på tværs.

ALTSÅ: Plancherne er aflange, bordene  er aflange og kortmapperne er aflange, derfor forslag:





I næste sæson skal spilleplanerne og kortmapperne altid ligge på den lange led.





Gitte Rasmussen (mandagsholdet) og Ulla Møhl (mandags- og tirsdagsholdet)




FORSLAG 2:

Forslag: der nedsættes et udvalg


Bestående af 1 medlem ( evt 2 ) fra hvert hold


med bestyrelses medlem kan ikke deltage



Begrundelse der er ingen tale mellem holdene på et fælles plan


bestyrelsesmedlemmer har nok at gøre der ,




indsendt af Thor Lethenborg   den 29 april 2024



Revideret regnskab


Nyborg Bridgeklub - CVR 30394690

Årsregnskab for 2023/24

Resultatopgørelse for perioden  1. maj 2023 til 30. april 2024

Indtægter



Realiseret

Budget


Realiseret

Budget

BRIDGEKLUBBEN


2022/23

2023/24


2023/24

2024/25

Kontingent


36.325,00

39.900,00


36.195,00

36.225,00

Klubmedlemmer


2.160,00

1.080,00


2.160,00

1.620,00

Kursister


3.930,00

4.800,00


4.800,00

6.400,00

Egen betaling generalforsamling


2.000,00

2.250,00


2.991,09

3.000,00

Åbent Hus


5.772,00

8.000,00


4.968,50

4.500,00

Salg fortæring


2.773,25

4.000,00


3.039,52

2.700,00

Salg bridgemateriel


2.720,50

3.000,00


2.095,94

1.000,00

Refusion Nyborg Kommune


480,00

3.000,00


1.174,80

3.000,00

NBK Kurser og turneringer


80,00

10.000,00


5.147,16

5.000,00

Fyens support


1.159,68

1.000,00


740,70

1.000,00

Gaver og sponsorater


0,00

0,00


0,00

300,00

Renter Bank


0,00

0,00


73,26

0,00

I alt


57.400,43

77.030,00


63.385,97

64.745,00






MANDAGSHOLDET





Spillegebyr mandag


7.700,00

7.700,00


7.150,00

7.150,00

Sociale arangementer


2.600,00

3.000,00


2.610,00

3.000,00

I alt


10.300,00

10.700,00


9.760,00

10.150,00






TIRSDAGSHOLDET





Spillegebyr tirsdag


9.350,00

8.800,00


11.000,00

9.900,00

Sociale arangementer


3.775,00

2.600,00


0,00

2.600,00

I alt


13.125,00

11.400,00


11.000,00

12.500,00






TORSDAGSHOLDET





Spillegebyr


9.350,00

7.700,00


8.525,00

8.250,00

Sociale arangementer


1.050,00

1.000,00


1.497,04

1.500,00

Salg og fortæring


8.319,75

6.000,00


8.580,55

7.500,00

I alt


18.719,75

14.700,00


18.602,59

17.250,00

Indtægter i alt


99.545,18

113.830,00


102.748,56

104.645,00




Realiseret

Budget


Realiseret

Budget



2022/23

2023/24


2023/24

2024/25

Udgifter BRIDGEKLUBBEN





Bridgeforbund og distrikter


-25.364,00

-25.458,00


-23.370,00

-23.000,00

Kursister


0,00

-200,00


-699,99

-200,00

Distriktsturneringer


-500,00

-500,00


-500,00

-500,00

Bestyrelsesmøde


-1.174,00

-1.500,00


-2.258,00

-1.500,00

Repræsentation og gaver


-710,00

-900,00


-1.069,50

-900,00

Bordafgift


-4.842,50

-5.000,00


-3.974,00

-5.000,00

Generalforsamling


-9.455,00

-7.000,00


-9.565,00

-9.000,00

Køb præmier og vin


-622,26

-2.500,00


227,67

-2.500,00

Forplejning  kurser/åbent hus


-1.944,40

-2.500,00


-2.664,00

-2.800,00

Undervisning


-3.371,29

-3.200,00


-3.000,00

-3.200,00

Transport lagte kort


-1.350,00

0,00


0,00

0,00

Kursus DBF


-1.700,00

-1.500,00


-2.570,42

-1.500,00

PC,BridgeMate m.m.


-30,25

-100,00


-239,80

-200,00

NBK Kurser og turneringer


0,00

-8.000,00


-1.938,39

-1.700,00

Køb af diverse fortæring.


-1.578,05

-2.000,00


-2.395,63

-2.200,00

Køb af bridgemateriale


-4.704,90

-3.000,00


-7.372,55

-2.000,00

Telefontilskud


-3.600,00

-3.600,00


-3.600,00

-3.600,00

Annoncering


0,00

-5.000,00


-135,00

-200,00

Transportudgifter DBF kurser


0,00

-1.000,00


0,00

-1.000,00

Transportudgifter møder DBF


0,00

-500,00


0,00

-500,00

Kontorartikler


-1.450,31

-1.600,00


-712,00

-1.000,00

Abonnement/kontingent


-1.446,00

-1.500,00


-550,00

-1.000,00

IT-systemer


-2.238,75

-2.000,00


-3.360,00

-2.500,00

Diverse


0,00

-500,00


-392,50

-500,00

Gebyr Bank


-300,00

-500,00


-576,00

-1.000,00

Gebyr Mobilpay


-107,50

-100,00


0,00

0,00

IALT


-66.489,21

-79.658,00


-70.715,11

-67.500,00






TORSDAGSHOLDET





Præmier vin torsdag


-7.134,00

-6.250,00


-5.483,80

-6.500,00

Repræsentation og gaver


-510,00

-450,00


-408,00

-600,00

Sociale arrangementer


-4.104,09

-4.000,00


-1.301,70

-4.750,00

Køb af diverse til fortæring


-4.734,15

-4.000,00


-5.821,27

-5.400,00

I alt


-16.482,24

-14.700,00


-13.014,77

-17.250,00






MANDAGSHOLDET





Præmie vin


-5.190,00

-5.000,00


-4.519,80

-5.300,00

Repræsentation og gaver


-524,00

-1.000,00


0,00

-600,00

Sociale arrangementer


-2.760,00

-4.700,00


-5.206,95

-4.250,00

I alt


-8.474,00

-10.700,00


-9.726,75

-10.150,00






TIRSDAGSHOLDET





Præmier vin


-4.686,00

-5.000,00


-7.651,55

-7.000,00

Repræsentation og gaver


-430,00

-1.100,00


-1.050,00

-600,00

Sociale arrangementer


-6.787,00

-5.300,00


-831,00

-4.900,00

Ialt


-11.903,00

-11.400,00


-9.532,55

-12.500,00

Udgifter i alt

-103.348,45

-116.458,00


-102.989,18

-107.400,00

Årets resultat

-3.803,27

-2.628,00


-240,62

-2.755,00

Balance



Primo


Ultimo



30/4.2023


30/4.2024

AKTIVER



Kasse


150,00


360,00

Danske Bank driftskonto


85.322,55


84.371,93

AKTIVER I ALT


85.472,55


84.731,




PASSIVER



Forudbetaling Generalforsamling


2.700,00


2.200,00

Forudbetalt Guldturnering


0,00


0,00

Sponsorat Guldturnering


0,00


0,00

GÆLD  IALT

EGENKAPITAL


2.700,00


2.200,00

Egenkapital primo


86.575,82


82.772,55

Årets resultat


-3.803,27


-240,62

EGENKAPITAL ULTIMO


82.772,55


82.531,93

PASSIVER I ALT


85.472,55


84.731,93


Ledelsespåtegning

Bestyrelsen har dags dato aflagt regnskab for perioden 1. maj 2023 - 30. april 2024 for Nyborg Bridgeklub. Regnskabet er aflagt i overensstemmelse med regnskabspraksis.

Vi anser den valgte regnskabspraksis for hensigtsmæssig, således at regnskabet giver et retvisende billede af foreningens aktiver og passiver, finansielle stilling samt resultat.

Nyborg, den 6. maj 2024

___________________________

___________________________

Grete Holm Nielsen , formand

Lone Jandorf, næstformand

___________________________

___________________________

Kurt Christiansen, kasserer

Mette Toftegård Hansen

___________________________ Inge Pedersen

Regnskabet er revideret dags dato.

Kassebeholdning samt indestående i bank pr. 30.4.2024 er tilstede.

___________________________

Mary Lorenzen, intern revisor



Referat generalforsamling 2024

Nyborg Bridgeklub GENERALFORSAMLINSÆSON 16. maj 2024 kl. 18.30

REFERAT

Formanden Grete Holm Nielsen bød alle velkommen og der blev holdt Iminuts stilhed for vore afdøde medlemmer

  1. Dirigent: Poul Sørensen Referent: Mette Toftegård

Stemmetællere Gerda Frandsen, Henrik Eriksen og Bodil Hansen

Det blev af dirigenten bekræftet at GF var lovligt rettidigt indkaldt i henhold til vedtægterne. Der er ønske om at få dagsorden tilsendt på mail. Kan sendes ved forespørgsel til bestyrelsen, men er lagt på hjemmesiden under fanen GF

43 stemmeberettigede medlemmer

  1. Bestyrelsens beretning blev fremlagt af formanden (vedhæftet) Beretningen blev godkendt.
  2. Regnskab udleveret og blev kun gennemgået lidt af Poul på vegne af Kurt. Blev godkendt
  3. Budget og kontingent for 2024/2025 er uændret Primær og kursister 800 kr. klubmedlemmer 540 kr. Ekstra spilledag 275 kr. Blev godkendt
  4. Indkomne forsalg.
    1. Bestyrelsens forslag til vedtægtsændringer blev med få ændringer vedtaget af mere end 2/3 af de fremmødte stemmer. (Sidste afsnit i 54 referatet skal være et beslutningsreferat og ikke vigtige handlinger)
    2. Bestyrelsens forslag til ændring af klubregler blev vedtaget.
    3. Forslag fra Ulla Møhl og Gitte Rasmussen.

Spilleplaner og kortmappe skal ligge på den lange led på aflange borde.

Af hensyn til planlægning af turneringen, er dette ikke hensigtsmæssigt.

Derfor besluttes placeringen af turneringslederen og ændres ikke af medlemmerne.

    1. Forslag stillet af Thor Lethenborg blev trukket tilbage.
  1. Valg af formand (ulige år)
  2. Valg af kasserer (lige år) Kurt Christiansen afgår efter eget ønske og Mette Toftegård Hansen blev valgt.
  3. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer. Lone Jandorf, Inge Petersen blev genvalgt. Conny Hansen blev nyvalgt.
  4. Valg af 2 suppleanter til bestyrelsen. Marianne Kristensen og Erik Eriksen blev nyvalgt.

IO. Valg af revisor og revisorsuppleant. Mary Lorentzen blev genvalgt og Kurt Christiansen blev nyvalgt som revisorsuppleant.

11. Eventuelt.:

  1. Kursus kontingent på 800 kr. er måske for højt. Der blev diskuteret flere muligheder. Bestyrelsen tager det op og diskuterer om det skal ændres for 2025/2026.
  2. Sven Norup fortalte om netavis Nyborg avisen. De har skrevet et fint stykke om os.
  3. Bestyrelsen har på opfodring udnævnt Jørgen Olsen til æresmedlem for sit omfattende arbejde for Nyborg Bridgeklub siden 1978 Jørgen var desværre ikke til stede men vil få overbragt bevis


Nyborg d. 17.05.24


BridgeCentral, 17. juni 2024