Corona-


30/12.2021

Kære foreninger

I forsøget på at bremse smitten, følger Gladsaxe Kommune opfordringerne og restriktionerne, der blev offentliggjort på Statsministerens pressemøde fredag den 17. december 2021.

Aflysning af indendørs foreningsaktiviteter fra søndag den 19. december

Alle foreninger med indendørs aktivitet opfordres til at aflyse disse fra og med søndag den 19. december 2021 til og med tirsdag den 4. januar 2022. Foreningerne bør gøre medlemmerne opmærksomme på, at der ikke er mulighed for indendørs aktiviteter. Eliteidræt er undtaget.

Udendørs aktiviteter kan fortsætte, dog uden brug af omklædningsrum.

Krav om mundbind fra søndag den 19. december 2021 kl. 8.00 til og med søndag den 16. januar 2022

Der indføres krav om brug af mundbind eller visir for personer på 12 år og derover i de lokaler på kultur- og idrætsområdet, der ikke er lukkede. Det drejer sig bl.a. om biblioteker, idrætshaller, træningscentre, musikskoler, foreningslokaler og svømmehaller.

Lukning af lokaler fra søndag den 19. december 2021 16. januar 2022

Følgende lokaler holdes lukket for offentligheden:

- Lokaler og lokaliteter, hvor der afholdes koncerter, scenekunstforestillinger, forevisninger, storskærmsarrangementer og lignende.
- Lokaler og lokaliteter, hvor der udøves kulturaktiviteter, herunder spillesteder, teatre, biografer, museer, kunsthaller, kulturhuse (Telefonfabrikken) og lignende.
- Lokaler og lokaliteter, hvor der afvikles idrætsaktiviteter med betalende tilskuere eller tilskuere, som tilbydes billetter gratis, som sædvanligvis ville blive udbudt til salg.

Denne mail er sendt til foreninger i Gladsaxe (formand, kasserer, kontaktperson, bookingansvarlig) samt grupper i Gladsaxe (kontaktpersoner), registreret i WFP Booking.

Venlig hilsen

Søren Nabe-Nielsen

Souschef

Kultur, Fritid og Unge

Rådhus Allé 7

2860 Søborg

Telefon: 39 57 53 42

Mobil: 21 32 77 04

Mail: sornab@gladsaxe.dk


Kære klubformænd

Folketingets Epidemiudvalg har nu givet regeringen opbakning til at genindføre coronapasset som et tiltag til at begrænse smittespredning. Det træder i kraft på fredag den 12. november 2021. Ift. bridgeklubber vil det blive et krav at vise coronapas for at få adgang til lokaler, lokaliteter og arrangementer med over 200 deltagere indendørs. Mange bridgeklubber vil derfor ikke være omfattet af kravet om coronapas. MEN det kan ikke udelukkes, at I vil få spørgsmål og måske bekymringer fra jeres medlemmer. Derfor er det som klub vigtigt at kunne sikre trygge rammer i bridgeklubben, når det gælder smitterisiko m.v.

Derfor anbefaler DBf´s sekretariat, at I anmoder jeres medlemmer om at fremvise coronapas for at sikre trygge rammer i bridgeklubben og dermed minimere risikoen for at blive centrum for smittespredning. Dette også henset til, at vores klubmedlemmer kan være mere udsatte pga. alder m.v.

Så snart vi kender de endelige retningslinjer vil vi henvise til dem på vores hjemmeside.

Med venlig hilsen

Danmarks Bridgeforbund



Afvikling af turneringer under hensyntagen til ny omgang Covid-19


Husk:

  1. Telefonisk besked på  tlf.: 21 38 90 19 dersom man er smittet eller

har været sammen med smittede personer.

2) Vi holder afstand, spritter og vasker hænder

  1. Der findes håndsprit også ved indgangen
  2. Grundig udluftning, hvor det lader sig gøre
  3. Hold afstand ved bordene.
  4. Læn Jer ikke ind over bordet
  5. Sørg for at blive vaccineret
  6. Ved bordskift prøv at holde afstand
  7. Håber ikke, at mundbind skal indføres, men måske bliver det nødvendigt.


Vi opfordrer ALLE til at få vaccine nr. 3 ikke blot for Jeres egen skyld, men sandelig

af hensyn til alle de mange andre bridgespillere, I omgås. Husk vi er alle i den sårbare

gruppe.

Gladsaxe Kommune skulle nødigt lukkes ned på grund af Søborg Bridgeklub.

Og vore lokaler, som hver uge bruges af  flere hundrede personer,

skulle nødigt lukkes på af Søborg Bridgeklub.


Mange hilsner

Edel




Kære foreninger i Gladsaxe

Efter udsendelsen af foreningsmailen er Børne- og Kulturforvaltningen blevet kontaktet af foreninger som spørger til, om krav om coronapas for voksne over 18 år også gælder for udendørs aktiviteter. Vi beklager at det ikke fremgik tydeligt, men krav om coronapas for voksne over 18 år gælder ikke for udendørs foreningsaktiviteter. Kravet gælder for indendørs aktiviteter og brug af omklædningsrum.

Fra foreningsmail udsendt tidligere, nu med præcisering:

Så har hele foreningslivet lov til at åbne igen fra 21. maj 2021. Dvs. alle typer foreningsaktiviteter og alle aldersgrupper, både inde og ude.

Der er krav om coronapas for voksne over 18 år, der deltager i indendørs foreningsaktiviteter og ved brug af omklædningsrum. I skal lave stikprøvekontrol dagligt blandt jeres voksne deltagere. Det er bestyrelsen, der er ansvarlig for dette. Husk også mundbind indendørs, indtil aktiviteten er i gang eller til man sidder ned.

Der må nu være 50 personer forsamlet indendørs og 100 personer udendørs. Dog skal der indendørs være minimum 4 m2/person ved bevægelse og 2 m2/person ved stillesiddende aktiviteter.

Der er et udvidet forsamlingsforbud på 500 personer ved foredrag, generalforsamlinger, koncerter mv., hvor deltagerne sidder ned på faste pladser i rækker med ansigtet i samme retning og med minimum 1 meters afstand fremad, bagud og til siderne.

Hvis I har brug for et stort lokale til afholdelse af generalforsamling, så send en mail til lokaler@gladsaxe.dk, med ønske til dato og antal personer.

Lige nu er vi glade for at kunne åbne og vende tilbage til en mere normal hverdag, men det kan jo hurtigt blive stoppet igen. Hvis der bliver behov for nedlukning i kommunen eller i et sogn, så vil dette også indbefatte idræts- og fritidsliv. Hvis denne situation opstår, får I besked på mail.

Bookinger i WFP

Tjek jeres bookingstatus med slutdatoer for sæsonen på gladsaxe.dk/booking. Har I brug for at forlænge bookinger frem til og evt. i sommerferien, kan forespørgsler mailes til lokaler@gladsaxe.dk.

Ønsker I ikke at benytte jeres tider, så giv os besked. Så sparer vi rengøringen.

Foreninger kan søge støtte til coronarelaterede udgifter, der skal sikre en tryg genåbning. Man kan søge en gang og få op til 30.000 kr. i støtte. Se mere information her:

https://slks.dk/tilskud/stamside/tilskud/pulje-1-sikkerhedsmaessige-tiltag-der-skal-understoette-en-tryg-genaabning/

Har I spørgsmål eller er i tvivl om retningslinjerne, så er I velkomne til at kontakte:

Konsulent Kasper Pedersen på mail: kajunp@gladsaxe.dk eller telefon: 5119 4341

Fritidskonsulent Rikke Clausen på mail: bkfrcl@gladsaxe.dk eller telefon: 3957 5339

Booking ved at sende en mail til lokaler@gladsaxe.dk, så får I svar retur snarest muligt om hvad der kan lade sig gøre

Idrætsanlæggene ved at sende mail til idraet@gladsaxe.dk, eller telefon: 3957 6203 mandag til fredag mellem kl. 9-14

Husk fortsat at holde afstand, spritte af og bliv hjemme, hvis du føler dig syg.

Denne mail er sendt til: formand, kasserer, kontaktperson, bookingansvarlig i foreninger samt kontaktpersoner i grupper, registreret i WFP BOOKING

Venlig hilsen

Søren Nabe-Nielsen

Afdelingsleder


Kultur, Fritid og Unge

Rådhus Allé 7

2860 Søborg

Telefon: 39 57 53 42

Mobil: 21 32 77 04

Mail: sornab@gladsaxe.dk



Nyhedsbrev for maj 2021

Nyheder

Bridgeklubber kan åbne for flere personer

I forbindelse med den seneste fase i genåbningen, der træder i kraft torsdag d. 6. maj 2021,

må flere nu mødes og spille bridge igen. Aftalen betyder, at bridgeklubberne kan åbne

dørene, på nogenlunde normal vis efter følgende retningslinjer:

• Man må samles 25 personer (lille forsamlingsforbud)

• Der gælder ikke længere et alderskriterium, hvorfor personer under 70 år også må

deltage i bridgeaktiviteten.

• Personer skal fremvise coronapas (se mere nedenfor)

Vi kender ikke de konkrete retningslinjer for indendørs idræt endnu, men vi har en

forventning om, at det stadig er muligt at sektionere grupper a 25 personer, så længe de er

effektivt adskilt før, under og efter bridgen. Når de endelige retningslinjer foreligger, kan de

som altid ses på hjemmesiden under Bridge og corona-situationen, som findes her:

https://www2.bridge.dk/Default.aspx?ID=25019.

Ved næste fase i genåbningen som er den 21. maj 2021, forventer vi, at forsamlingsforbuddet

sættes til 50 personer.

Coronapasset er et krav for at komme ind i klubben og spille bridge. Nedenstående

dokumentation er gældende som coronapas:

• Gennemført vaccination - din vaccination vil være gyldig som dokumentation fra 2

uger efter, du har fået den afsluttende vaccinedosis.

• Negativ COVID-19 test - du kan bruge en negativ test som dokumentation, hvis testen

er foretaget inden for de seneste 72 timer. Den negative test kan enten være en PCRtest eller en hurtigtest (antigentest).

• Tidligere smittet med COVID-19 - du kan bruge tidligere smitte med COVID-19 som

dokumentation ved at vise testsvaret fra din positive test. Din positive test skal være

foretaget inden for de seneste 14-180 dage for at være gyldig som dokumentation.

Læs mere om coronapasset her: https://coronasmitte.dk/raad-og-regler/coronapas

Aflysning af bridgefestival

Hovedbestyrelsen har på sit møde den 3. ds. besluttet at aflyse bridgefestivalen i uge 28 med

stor beklagelse.

Årsagen er, at grundlaget er for usikkert og der hviler et stort ansvar på os som arrangør.

Samtidig har Fyns politi har oplyst, at de ikke giver forhåndsgodkendelse, men først vil tage

stilling til arrangementets lovlighed, umiddelbart inden det skal løbe af stablen.

Der vil nu blive kigget på at planlægge et online program.livet er kort - spil bridge Side 2/3

Sommerbridge for begyndere

Vi tilbyder alle begyndere at spille med i sommerbridge hver onsdag hele sommeren. Læs

meget mere om det her: https://www2.bridge.dk/Default.aspx?ID=25451 og sig det endelig

videre til jeres begyndere

Sommerens åbne huse

Nu hvor vi igen kan mødes og spille bridge, er vi klar til at modtage annoncer for sommerens

åbne huse. De vil i år komme i juni-nummeret af Dansk Bridge og på hjemmesiden.

Tidsfristen for modtagelsen af annoncer, er dog desværre kortere i år end sædvanligt.

Annoncerne skal sendes senest 16. maj til dansk@bridge.dk, gerne mærket sommerens åbne

huse.

Annoncer modtaget efter d. 16. maj kommer ikke med i bladet, men vi ser på en løsning,

således de kan komme med på hjemmesiden.

Specifikationer for annoncerne er som altid ca. 250 tegn inkl. mellemrum, men i år er

annoncen gratis at få med i bladet.

Dokumenthåndteringssystem - sikker opbevaring af klubbernes dokumenter

og data

Efter en forespørgsel fra en klub har DBf undersøgt mulighederne for at tilbyde klubberne et

dokumenthåndteringssystem. Et dokumenthåndteringssystem kan være relevant at have

således, at klubbernes opbevaring ikke er personafhængigt og dermed knyttet til skiftende

klubbestyrelser. Med et dokumenthåndteringssystem kan man samle klubbernes relevante

dokumenter ét sted. Dermed sikres det, at klubberne overholder GDPR-regler

(personoplysninger) og i øvrigt har klubberne sikkerhed for, hvor klubbens dokumenter

befinder sig.

Gennem vores leverandør SSD kan vi tilbyde klubberne en webløsning, der giver følgende

muligheder:

• Man kan lave sin egen mappestruktur og up/downloade filer

• Man kan redigere dokumenter online, hvis man har Office 365 business på sin PC.

• Vi kan sætte systemet op til automatisk at slette filer i bestemte mapper, hvis de er

ældre end et antal dage.

• Systemet kan oversættes til dansk

• Systemet vil på forhånd kunne sættes op med mapper, som passer til en ”standard”

bridgeklub

• Mulighed for automatisering i forhold til ændringer i bestyrelse i BridgeCentral

• Mulighed for at sende rapporter over f.eks. filer, der ikke har været brugt længe.livet er kort - spil bridge Side 3/3

SSD tilbyder løsningen i tre ”pakker” til hhv. små, mellemstore og store klubber.

Pakke 1 Pakke 2 Pakke 3

Max. 3 brugere

50 GB Data

885 kr. pr. år (ex. moms)

Max. 5 brugere

75 GB Data

1.195 kr. pr. år (ex. moms)

Max. 10 brugere

100 GB Data

1.795 kr. pr. år (ex. moms)

DBf vurderer, at det er en løsning der giver den sikkerhed, som GDPR-reglerne forlanger, til

en overkommelig pris, og en løsning, der kan kobles til BridgeCentral.

For at kunne sikre et tilstrækkeligt forretningsgrundlag kræver det, at ca. 50 DBf-klubber

tilmelder sig ordningen. Skriv gerne til dbf@bridge.dk hvis din klub ønsker at være med.

Orientering

Repræsentantskabsmøde 2021

DBf’s ordinære repræsentantskabsmøde, der skulle have været afholdt lørdag d. 24. april

2021, afholdes i stedet d. 19. juni 2021.

---------------------------------------------------------------



Nyhedsbrev for april 2021


Bridge og genåbning d. 21. april 2021

I forbindelse med den seneste fase i genåbningen, der træder i kraft onsdag d. 21. april 2021,

er det kun muligt at spille bridge i klubberne, distrikt mv. hvis man er max 10 personer, der

alle er over 70. DBf er helt opmærksom på, at det har skabt stor utilfredshed og frustration,

at der er indsat et alderskriterium på 70 år, når der samtidig er krav om coronapas. Af samme

grund har DBfŽs formand og direktør allerede skrevet et brev til Kulturministeren, hvori vi

anmoder om blive omfattet af det almindelige forsamlingsforbud, og at alderskriteriet

ophæves. Vi afventer svar på denne henvendelse samt andre spørgsmål, vi også har stillet.

Indtil videre er myndighedernes retningslinjerne som beskrevet nedenfor:

Må vi spille bridge i klubberne?

Ja, så længe I max er 10 personer, som er over 70 år. Alle skal have

coronapas/vaccinationspas med.

TL’en, en fra bestyrelsen eller anden må gerne være under 70 år, men tæller med i

de 10 personer.

Må vi arrangere bridge flere grupper samtidig?

Ja, hvis I sikrer, at hver gruppe holder sig

inden for det gældende

forsamlingsforbud inkl. TL mv.

I skal desuden sikre, at I overholder følgende:

• Der skal være tilstrækkelig afstand mellem grupperne – dette baseres dog på

et skøn, da retningslinjerne ikke giver et endelig svar på dette.

• Grupperne skal have sit eget felt og skal holdes effektivt adskilt både før, under

og efter bridgen

• I skal sørge for at afgrænse den ene gruppe fra den anden. Anvend fx snor,

tape eller anden tydelig markering.

Hvor meget afstand skal der være?

Det anbefales at holde 1 meters afstand og gerne 2 meter hvor muligt.

Afstand vurderes fra næse til næse, og derfor kan man måle

fra midten af stolesæderne og ikke fra armlæn til armlæn.

Hvad er arealkravet?

Der må være 1 personer pr. 2 m2 gulvareal, ved aktiviteter hvor man i det

væsentligste livet er kort - spil bridge Side 2/3 sidder ned.

Gulvarealet opgøres fra væg til væg uanset inventar.

Må TL eller andre stå for bridgen i flere grupper på sammen tid?

Nej, ikke hvis det indebærer, at denne skal gå fra gruppe til gruppe.

TL’en eller anden fra klubben, distrikt mv. må kun være i én

af grupperne fysisk.

Hvem er praktisk og juridisk ansvarlig for at tjekke for coronapas?

Det er arrangøren, dvs. klub/distrikt mv.

Udover dette skal der naturligvis være fokus på rengøring, hygiejne, udluftning mv.

Sekretariatet sidder naturligvis klar til at svare på spørgsmål omkring retningslinjer mv.

Begynderundervisning i klubberne sæsonen 2021/22

Med den forsigtige genåbning af Danmark, ser vi alle frem mod sæsonstart 2021/22.

Derfor opdateres listen på hjemmesiden, over klubber der har begynderundervisning. Vi

modtager meget gerne opdateringer og tilføjelser til listen, som vil blive opdateret med ny

information løbende hen imod sæsonstart i september.

Send en mail med jeres informationer om begynderundervisning i sæsonen 2021/22 til

dbf@bridge.dk.

Dokumenthåndteringssystem - sikker opbevaring af klubbernes dokumenter

og data

Efter en forespørgsel fra en klub har DBf undersøgt mulighederne for at tilbyde klubberne et

dokumenthåndteringssystem. Et dokumenthåndteringssystem kan være relevant at have

således, at klubbernes opbevaring ikke er personafhængigt og dermed knyttet til skiftende

klubbestyrelser. Med et dokumenthåndteringssystem kan man samle klubbernes relevante

dokumenter ét sted. Dermed sikres det, at klubberne overholder GDPR-regler

(personoplysninger) og i øvrigt har klubberne sikkerhed for, hvor klubbens dokumenter

befinder sig.

Gennem vores leverandør SSD kan vi tilbyde klubberne en webløsning, der giver følgende

muligheder:

• Man kan lave sin egen mappestruktur og up/downloade filer

• Man kan redigere dokumenter online, hvis man har Office 365 business på sin PC.

• Vi kan sætte systemet op til automatisk at slette filer i bestemte mapper, hvis de er

ældre end et antal dage.

• Systemet kan oversættes til dansk

• Systemet vil på forhånd kunne sættes op med mapper, som passer til en ”standard”

bridgeklub

• Mulighed for automatisering i forhold til ændringer i bestyrelse i BridgeCentral

• Mulighed for at sende rapporter over f.eks. filer, der ikke har været brugt længe.livet er kort - spil bridge Side 3/3

SSD tilbyder løsningen i tre ”pakker” til hhv. små, mellemstore og store klubber.

Pakke 1 Pakke 2 Pakke 3

Max. 3 brugere

50 GB Data

885 kr. pr. år (ex. moms)

Max. 5 brugere

75 GB Data

1.195 kr. pr. år (ex. moms)

Max. 10 brugere

100 GB Data

1.795 kr. pr. år (ex. moms)

DBf vurderer, at det er en løsning der giver den sikkerhed, som GDPR-reglerne forlanger, til

en overkommelig pris, og en løsning, der kan kobles til BridgeCentral.

For at kunne sikre et tilstrækkeligt forretningsgrundlag kræver det, at ca. 50 DBf-klubber

tilmelder sig ordningen. Skriv gerne til dbf@bridge.dk hvis din klub ønsker at være med.

Orientering

Repræsentantskabsmøde 2021

DBf’s ordinære repræsentantskabsmøde, der skulle have været afholdt lørdag d. 24. april

2021, er udsat indtil videre pga. corona-situationen og begrænsningerne i

forsamlingsforbuddet.

Regeringen har på pressemøde i går 13. januar 2021 meddelt, at alle gældende restriktioner forlænges til og med den 7. februar 2021.

Regeringen har besluttet at:

· Forlænge de allerede gældende nationale tiltag til og med 07. februar 2021.

Forbud mod tilskuere:

· Tilladelsen til 500 tilskuere inkl. deltagere er ikke længere tilladt hverken udendørs eller indendørs.

Indendørsfritidsaktiviteter lukker ned:

· På baggrund af det høje smittetal lukkes alle offentlige lokaler, sale, skoler, foreningslokaler og haller ned, hvor der udøves idræts-, forenings-, kultur-, og fritidsaktiviteter. Professionel-/eliteidræt er fortsat undtaget.

Udendørsforeningsaktivitet kan foregå udendørs:

· Forsamlingsforbuddet på max 5 personer. Gælder uanset alder og inklusiv ansvarlige (trænere og ledere)

· Husk, at det er bestyrelsens ansvar at ovennævnte og alle øvrige retningslinjer for at hindre smittespredning overholdes. Vi anbefaler, at I holder jer opdateret på retningslinjer fra jeres landsorganisationer og specialforbund, der kan have særlige anbefalinger i forhold til jeres aktivitet.

Kulturinstitutioner lukker for offentligheden:

· Restriktionerne betyder lukning af teatre, koncertsale, spillesteder, museer, kunsthaller, kulturhuse, biografer, biblioteker, aftenskoler, daghøjskoler, Folkeuniversitetet samt musik- og kulturskoler.

Bookinger:

· Alle fritidsbrugere der har bookede tider i lokaler, sale, haller vil i perioden blive aflyst automatisk.

Har I spørgsmål eller er i tvivl om retningslinjerne

Hvis I har brug for yderligere oplysninger eller er i tvivl om retningslinjerne, så er I velkomne til at kontakte:

· Konsulent Kasper Pedersen på mail: kajunp@gladsaxe.dk eller

telefon: 5119 4341

· Fritidskonsulent Rikke Clausen på mail: bkfrcl@gladsaxe.dk eller

telefon: 3957 5339

Booking ved at sende en mail til lokaler@gladsaxe.dk, så får I svar retur snarest muligt om hvad der kan lade sig gøre

Idrætsanlæggene ved at sende mail til idraet@gladsaxe.dk

De generelle råd gælder naturligvis fortsat: Hold afstand, vask hænder, sprit af, host i albuen - og bliv hjemme hvis du føler dig syg.

*denne mail er udsendt til foreningsformænd, kasserer, bookingansvarlige og kontaktpersoner i WFP Booking, samt kontaktpersoner for selvorganiserede grupper.

Venlig hilsen

Søren Nabe-Nielsen

Afdelingsleder

Kultur, Fritid og Unge

Rådhus Allé 7

2860 Søborg

Telefon: 39 57 53 42

Mobil: 21 32 77 04

Mail: sornab@gladsaxe.dk


-------------------------




Børne- og Kulturdirektøren
Gladsaxe Kommune
Rådhus Alle 7, 2860 Søborg
Telefon: 39 57 53 00
Mail: bkf@gladsaxe.dk


       16-11-2020
       J. nr. 20-1-29.08.12-A21

Kære alle foreninger i Gladsaxe Kommune


I lyset af, at vi i øjeblikket oplever en meget stor smittespredning i vestegnskommunerne, har Regeringen nedsat ”Taskforce Vestegnen”, som bl.a. skal se på yderligere tiltag og restriktioner, fx for foreningslivet. Samtidig oplever vi, at vores børn og unge, som holdes adskilt i skoletiden, bliver smittet i foreningslivet og herefter smitter deres klassekammerater i skolerne. Derfor sender vores borgmester Trine Græse denne appel til alle jer i foreningerne i håb om, at vi sammen kan få inddæmmet smitten mest muligt og derved sikre, at foreningerne ikke bliver lukket ned, som det skete i foråret.


Du kan se videohilsenen fra Trine Græse her. (https://dreambroker.com/channel/70qn3r3p/klxnb966)


For at bakke indsatsen op i foreningerne sender Trine Græse denne hilsen til Gladsaxes borgere, herunder medlemmer og forældre til medlemmer af foreningslivet. Vi håber, at I vil lægge videoen på jeres hjemmeside og dele den via mail til medlemmer og sociale medier.


Her har du linket, som du gerne må sprede så bredt ud som muligt. (https://dreambroker.com/channel/70qn3r3p/xdsizcvx)


Vi håber, at disse videoer og budskaberne i dem kan hjælpe til at vi alle gør en fælles indsats for at få smittetallet ned i Gladsaxe, så vi fortsat kan leve et liv med så få restriktioner som muligt.


Tak for jeres store indsats.


Venlig hilsen

Thomas Berlin Hovmand


Du kan bestille tid til test på www.coronaprover.dk.


Læs om at være ”nær kontakt” i Sundhedsstyrelsens pjece her:

https://www.sst.dk/da/udgivelser/2020/til-dig-der-er-naer-kontakt-til-person-med-nycoronavirus




Danmarks Bridgeforbund - dato: søndag den 27/9.2020

Hørkær 32B

DK – 2730 Herlev

Telefon +45 48 47 52 13

E-mail: dbf@bridge.dk

livet er kort - spil bridge


Nye retningslinjer vedr. forsamlingsforbuddet

DBf har siden i fredags i forlængelse af myndighedernes pressemøde, arbejdet på at få en

klarhed og fortolkning af de nye retningslinjer særligt fsva. forsamlingsforbuddet.

Vi har i dag endeligt fået myndighedernes bekræftelse på at de nye retningslinjer gældende

fra i går også omfatter bridgeklubber, hvorefter forsamlingsforbuddet på max. 50 nu er

gældende uden undtagelse.

DBfŽs klubber er således fra lørdag 26. september 2020 ikke længere en del af undtagelsen,

idet bekendtgørelsens ordlyd har ændret sig fra,


”deltagere i det væsentlige sidder ned” til,

”deltagere der i al væsentlighed sidder ned på faste pladser med

retning mod en scene, biograflærred, bane eller lignende”.


Fvsa. de nærmere retningslinjer for opdeling i sektioner, når man er mere end 50 er, er DBf

nødt til at forhøre sig nærmere hos Kulturministeriet. Herefter vil DBf i løbet af i morgen

mandag give klubberne en mere udførlig vejledning.

Sekretariatet sidder naturligvis også klar ved telefonerne mandag og besvarer opklarende

spørgsmål.

Ligesom man er velkommen til at kontakte DBfŽs direktør Charlotte Fuglsang på 2222 9926.

Med venlig hilsen

Nis Rasmussen, Charlotte Fuglsang

Formand Direktør

Til DBfŽs medlemsklubber

Herlev, 27. september 2020

Afvikling af turneringer under hensyntagen til Covid-19

----------------------------------------------------------------------------------


Forberedelse

  1. Telefonisk tilmelding fra gang til gang (åbent hus) mandag, tirsdag, onsdag

og fredag.  tlf.: 21 38 90 19 inden kl. 13.00 - onsdag og fredag dagen før

  1. Startlister med anvisning om startbord - én pr. par

3) Find Jeres bord og tag plads - Angivelse af bordopstilling fremlægges

  1. Vi holder afstand, spritter hænder og bruger mundbind, som man selv tager

med (kan købes her kr.10)

  1. Lagte kort klargjort 1-3 dage før turnering
  2. Der stilles håndsprit på alle borde og ved indgang
  3. Servietter til at spritte borde og meldekasser
  4. Tynde engangshandsker stilles til rådighed
  5. Affaldsposer ved hvert bord
  6. Grundig udluftning, hvor det lader sig gøre


Under spillet

  1. Spillerne tager den meldekasse med sig rundt hele aftenen, som man starter med,

          eller tag en med hjemmefra. Kan købes her kr. 40 pr. stk. (helt bord 160 kr.) 

  1. Hænder sprittes af før kortene tages ud af mappen
  2. Kun nord håndterer bridgemate øst godkender uden at røre maten
  3. Læn Jer ikke ind over bordene husk at holde afstand


Bordskift og pauser før og efter spillet

Da unødig cirkulation af personer er uhensigtsmæssig i henhold til

smitterisici, beder vi spillere om at iagttage:


- Man tager selv kaffe med hjemmefra til pausen

- bordskift afventer mundtlig besked fra turneringsleder og afstandskravene

  iagttages

- efter sidste spillerunde bliver man siddende til resultatet foreligger ved

  endags/aftens turneringer.

- Alle spritter bord og stole af inden det forlades, klubbens udlånte meldekasser

  sprittes og sættes på plads. Stole og borde sættes på plads.

-.(På Hovedbiblioteket efter anvisning.)

- Ønsker man at gå inden resultat foreligger iagttages afstandskravene.

- Undgå kø-dannelse og sammenstimling ved garderobe og andre steder.

- Ved/efter toiletbesøg. Husk: Vask hænder. Selv håndtag kan smitte.


Obs! Bliver I testet positiv ring omg. 21389019

Derefter ringer bestyrelsen videre rundt for at hindre smittespredning


.


Katalog med tiltag til sæsonstart 2020/21

6. juli 2020

Sundhedsstyrelsens 5 generelle råd:

• Vask dine hænder tit eller brug håndsprit

• Host eller nys i dit ærme eller i albuebøjningen – ikke i dine hænder

• Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt

• Vær opmærksom på rengøring

• Hold afstand og bed andre om at tage hensyn

Hvad kan de enkelte medlemmer selv gøre (herunder er også generelle råd fra

Sundhedsmyndighederne medtaget):

• Mød ikke op hvis du udviser de mindste tegn på sygdom.

• Medlemmer i øget risiko for alvorlig sygdom ved smitte med coronavirus/COVID-19

opfordres til at blive hjemme indtil videre. Der henvises her til Sundhedsstyrelsens

anbefalinger via dette link: https://www.sst.dk/da/corona/Personer-i-oeget-risiko

• Undgå fysisk kontakt med andre

• Hold indbyrdes afstand på 1 m til andre i spillelokalet, også i pauserne

• Undgå at berøre dig selv i ansigtet og især omkring munden og næsen

• Efter berøring af fælles kontaktpunkter (dørhåndtag, kortmapper mm) bør du spritte

hænder.

• Medbring evt. selv egen kaffekop og fortæring til pausen

• Medbring evt. egen meldekasse

• Sprit eller vask hænder mellem hver runde

Overordnede tiltag

Hav håndsprit (mellem 70-85% alkohol) ved alle borde.

Dette er dog ikke et krav fra myndighederne, blot at der er håndsprit tilgængeligt, men det kan være en god idé

at have ved hvert bord.

Sæt også meget gerne håndsprit ved indgang, toiletter, cafe mv. og opsæt gerne skilte der minder folk om at bruge det.

Lokaler indrettes, så smittefare minimeres, og der kan holdes afstand. Den enkelte bridgeklub kan fastlægge

egne retningslinjer for ophold i lokalerne, eksempelvis med afstandsmarkeringer.

Der må maksimalt tillades adgang for 1 person pr. 2 m2 gulvareal, hvortil der er offentlig adgang. Gulvarealet

opgøres væg til væg uanset inventar mv.

Flere spilleaftner/tidspunkter Overveje - hvis muligt - at køre over flere dage/aftener

med færre spillere ad gangen (alternativt dele klubben i to, således at halvdelen spiller hver anden gang).

Forskudt pause For at sikre at alle ikke har pause på samme tid, kan man forskyde pauserne forskelligt, fx således at nogle rækker

har pause efter 3 runde, andre efter 4. runde mv.

Turneringsformen Overvej turneringsformerne der spilles i klubben, fx:

• spil evt. flere holdturneringer, da man her møder færre personer.

• ændre procedurerne for parturneringer – eksempelvis spille Mitchell, hvor halvdelen af parrene sidder fast, eller arrangere turneringerne, så man møder færre par hver aften (eksempelvis tre runder a 10 spil)

Opsæt plexiglasskærme på bordene

Plexiglasskærmene er gennemsigtige og går ud over bordkanten, således at man sikre mest muligt at nys,

hoste mv. ikke spredes direkte hos makker og modspillere.

Det er vigtigt at understrege, at plexiglasskærme ikke er et krav fra myndighederne, så længe man overholder

retningslinjerne omkring 1 m afstand til alle (fra næse til næse). Dog kan plexiglasskærmene fungerer som en

tryghedsskabende foranstaltning og dermed give en ekstra tryghed og sikkerhed for de enkelte medlemmer.

Danmarks Bridgeforbund sælger skærme i Bridgebutikken.

Bordafstand

Sørg for at opretholde kravet om afstand bordene imellem, og husk at spritte bordene af før/efter hver brug.

Ift. fysisk afstand anbefaler sundhedsmyndighederne aktuelt mindst 1 meters afstand mellem personer i det

offentlige rum. Afstanden måles ”fra næsetip til næsetip”, således at der fx ved siddende indretning skal

måles fra midten af stolesæder. Fra næsetip til næsetip er gældende for alle ved bordet.

Her kan det også være en god idé at sige til spillerne, at man ikke skal læne sig unødigt ind over bordet.

Nogle klubber har også valgt at sætte to borde sammen, hvor spillerne derved sidder forskudt, og man dermed

sikrer ekstra afstand hinanden imellem.

Medbring egen fortæring Hvis muligt I klubben, så kan drikkevarer og øvrig fortæring selv medbringes af den enkelte spiller.

Pause

Opfordre gerne alle til at holde pause udenfor hvis muligt, samt minde om at afstand også er vigtigt i pauserne.

Personlige værnemidler

Evt. opfordrer medlemmer, TL mv. at bruge personlige værnemidler såsom handsker og masker.

Det skal dog bemærkes at Sundhedsmyndighederne ikke anbefaler raske at anvende mundmaske/bind. Dette

skyldes til dels, at det er usikkert om det har en effekt på smittespredningen, og at myndighederne vil sikre, at

der ikke bliver mangel på værnemidler.

Vil man anvende mundbind/maske, er det yderst vigtigt, at man anvender disse korrekt ved at det dækker rigtigt

af for både mund og næse, og man skal skille sig forsvarligt af med det. Hvis man bruger almindelige,

simple mundbind af papir og ikke sørger for at skifte bindet ofte, risikere man at mundbindet bliver vædet for

meget, og så mister det sin funktion.

Læs mere på sundhedsmyndighedernes hjemmeside

(nederst på siden).

Ekstra rengøring

Sørge for ekstra rengøring af overflader, borde, stole, toiletter, håndtag mv. Hav evt. en sprit (mellem 70-85%

alkohol) på toilettet og opfordre folk til at spritte toilettet af før/efter brug.

Myndighederne anbefaler desuden at der ikke anvendes fælles håndklæde. Hav derfor papir man kan tørre

hænderne i, som man derefter smider ud.

Skraldespande tømmes ofte, og inden de er helt fyldte.

Tiltag vedr. spillekort, meldekort/kasser og BM

Anvendelse af flere kort/kortlæg

På denne måde bliver hvert kortspil kun bliver rørt af én person. Eller spil TOPS, så hver spiller laver sin egen

hånd. OBS! Dem der håndterer kortene og kortmapper, skal være særlig opmærksomme på at have handsker på

ved kontakt med kort og mapper.

Sprit af mellem hver runde Det er ikke muligt for alle klubber at lægge flere læg, så bed medlemmerne om at spritte hænderne af,

inden de sætter sig ved et nyt bord – evt. bed dem også spritte bord/stole af.

Brug plastikkort Disse bliver ikke så smudsige og kan nemt sprittes af/rengøres evt. med Nanocover (husk begge sider)

Sprit kortene af

Kortene kan sprittes af inden de skal bruges igen. Alternativ kan man lade dem ligge minimum i 72 timer

uden at de røres ved, så man er sikker på at alt virus er død. Brug evt. Nanocover (husk begge sider)


Ændre proceduren for indtastning på bridgemates, således at kun én spiller rører ved bridgematen

(godkendelsen af resultatet foregår i stedet med et nik)

Brug af egen meldekasse Opfordre alle medlemmer til at medbringe egen meldekasse eller på anden vis sikre jer, at hver spiller

har sin egen meldekasse, som personen tager med fra bord til bord. Hvis medlemmerne bruger klubbens

meldekasser skal disse håndteres på samme vis som kortene.

Med venlig hilsen

Danmarks Bridgeforbund,

Nis Rasmussen, Charlotte Fuglsang,

Formand for hovedbestyrelsen Direktør

Læs videre .......................

Mange bridgeklubber rundt i Danmark begyndte at spille sommerbridge efter regeringens genåbning af fase 3 d. 8. juni 2020. Der er dog stadig en del klubber, der først begynder til

sæsonstart. Med dette katalog har vi i DBfŽs sekretariat beskrevet en række tiltag, I kan overveje, når I planlægger sæsonstarten.

Alle klubber bør grundigt overveje og lægge en plan for, hvordan I vil indrette jer for at undgå smitterisiko og smittespredning, og gøre det på sådan en måde at både bestyrelsen og

medlemmerne er trygge ved at komme tilbage til bridgebordet og i klubben.

Nedenfor har DBfŽs sekretariat udarbejdet en slags katalog, der beskriver, hvad den enkelte bridgeklub kan iagttage og dermed foranstalte ved sæsonstart. Der er ikke tale om en

prioriteret rækkefølge. Ej heller er kataloget en endegyldig liste over tiltag, men ment som inspiration.

Kataloget er inddelt i to kategorier, ét overordnet og ét med tiltag omkring kort, bridgemates mv. Kataloget har også være drøftet med flere læger. Indeværende dokument starter ud med

de 5 generelle råd fra sundhedsmyndighederne efterfulgt af nogle tiltag de enkelte medlemmer selv kan gøre.

Kataloget skal ses i sammenhæng med de generelle retningslinjer for genåbningen af indendørs idræts- og foreningsliv fra Kulturministeriet samt de generelle retningslinjer fra sundhedsmyndighederne.

Det er dog vigtigt at understrege at det er den enkeltes ansvar, at man overholder myndighedernes retningslinjer og anbefalinger for at undgå smittespredning.

Myndighedernes retningslinjer: https://www.sst.dk/da/corona

Retningslinjer for genåbningen af indendørs idræts- og foreningsliv:

https://kum.dk/fileadmin/KUM/Documents/COVID19_DOX/Retningslinjer_for_genaabning_/Retningslinjer_for_genaabning_af_indendoers_idraet

s-_og_foreningsliv_samt_idraets-_og_fritidsfaciliteter.pdf

------------------------------------------------------------------------------

8/6 2020 - Retningslinjer fra Kulturministeriet lægges på www.Kulturen.dk

(Antal personer i Fællesrum =  47 og antal personer i lille undervisningsrum ved siden af fællesrum = 11.

Dette gælder ved at holde afstand, så det bestyder ikke med 4 ved hvert bord med mindre vi har skærme på bordene. Og begrænset til 50 personer for nuværende)

Kære brugere i Telefonfabrikken Gladsaxe Kulturhus

I forhold til de seneste udmeldinger fra Justitsministeriet og Kulturministeriet sender jeg hermed en opdateret udgave af rammerne og retningslinjerne for vores adfærd og adgang til Telefonfabrikken.

Det er fortsat vigtigt, at vi alle:  

  • Husker at holde afstand
  • Vasker og spritter hænder, når vi kommer og går
  • Bliver hjemme, hvis vi eller vores nærmeste er syge

Dernæst, må vi samles flere:
Fra i går, 8. juni. er forsamlingsloftet steget fra 10 til 50 personer. Det betyder at vi har hævet maxantal personer i de største af vores lokaler. Se hvilke her:  http://www.telefonfabrikken.dk/lokaler/

Husk stadig at:
ALLE nøgler skal opdateres på Telefonfabrikkens kontor. Det er vigtigt, at du RINGER og aftaler et tidspunkt for, hvornår du kommer, så vi undgår kødannelse. Ring 20156508.

Når du træder inden for dørene i kulturhuset, kan du være helt tryg. Vi sørger for, at:

  • Der er opsat fyldte spritstandere ved alle indgange til huset
  • Antal max personer pr. lokale er synligt ved alle lokaler
  • Retningslinjerne for brugen af de forskellige lokaler er placeret ved døre til hver enkelt lokale i hele huset
  • Alle lokaler rengøres dagligt i henhold til sundhedsstyrelsens anbefalinger på området

Alle I kulturaktører søger for, at:

  • Desinficere ALLE kontaktflader og brugte effekter før og efter brug af lokalet
  • Medbringe desinficeringsmidler og/eller sprit (min. 70% alkohol) til desinficering af ovennævnte

HVEM KAN starte op nu?

Med de seneste retningslinjer fra Kulturministeriet (fra 7.juni) kan vi nu også åbnefor det indendørs idræts- og foreningsliv. Dvs. ALLE kulturelle foreninger, ad hoc kulturskabere, private aktører og selvorganiserede brugere, der har bookinger i huset, kan således bruge huset igen. Dvs. alle jer i:

  • Værkstederne
  • Undervisningslokalerne
  • Møderummene
  • Teatersalene
  • Musikere bands
  • Danse- og afspændingslokaler

Dette inkluderer nu også:

  • Tankesport bridge, skak o.l.
  • Billard
  • Al indendørs bevægelse både højintensitet (dans, gymnastik o.l.) og lavintensitet (yoga, mindfulness o.l.)

Det forventes at alle aktører uanset aktivitet er opmærksomme på hvilke individuelle retningslinjer kulturministeriet opfordrer lige præcist jer til at følge https://kum.dk/fileadmin/KUM/Documents/COVID-19_DOX/Retningslinjer_for_genaabning_/Indendoers_idraet_og_foreninger_-_7._juni_faelles_retningslinjer_.pdf

Følgende lokaler i Kulturhuset er stadig helt LUKKET for al adgang indtil videre:

  • Køkkenet
  • Drop Inn (åbner onsdag 10.6)
  • Omklædningsrummene

Vi følger fortsat udmeldingerne fra regeringen nøje og holder os ajour med de tilhørende retningslinjer fra styrelser og myndigheder. Det kan du også gøreher: https://www.sst.dk/da/corona og https://kum.dk/covid-19/

Vi glæder os til at se endnu flere af jer

Mange hilsner

Betina Louise Kimergård

---------------------------------------------------------------------

4/6 2020 fra Telefonfabrikken

Kære brugere i Telefonfabrikken Gladsaxe Kulturhus

Jeg er glad for, at vi endelig kan åbne for kulturhuset igen. Vi glæder os alle tre til at gå på arbejde omgivet af alle jer og jeres aktiviteter igen.

Som I alle ved, så er der en del, der ikke er - eller foreløbig bliver - som det plejer. Det er blandt andet derfor jeg skriver til jer. COVID-19 sætter stadig rammerne for vores adfærd og adgang til kulturhuset. Og det er vigtigt, at vi alle 

  • Husker at holde afstand
  • Vasker og spritter hænder når vi kommer og går
  • Bliver hjemme, hvis vi eller vores nærmeste er syge

Og der er mere nyt:

Det er regeringens genåbningsplaner, og de der tilhørende retningslinjer, der ligger til grund for kulturhusets muligheder for genåbning. I skrivende stund er forsamlingsloftet fortsat på 10 personer, men vi forventer, at det hæves fra den 8. juni til mellem 30 og 50 personer. Vi forventer også, at der kommer et sæt nye retningslinjer forbundet med det. Indtil da er det denne mail, der er den senest opdaterede på genåbningen af Telefonfabrikken Gladsaxe Kulturhus.

Afgørende nyt er også, at:

  • Der er nye max antal for personer i alle vores lokaler: http://www.telefonfabrikken.dk/lokaler/
  • Alle nøgler skal opdateres på Telefonfabrikkens kontoret. Det er vigtigt, at du ringer og aftaler et tidspunkt for, hvornår du kommer, så vi undgår kødannelse (20156508)

Vi sørger for, at:

  • Der er opsat fyldte spritstandere ved alle indgange til huset
  • Antal max personer er synligt ved alle lokaler
  • Retningslinjerne for brugen af de forskellige lokaler er placeret ved døre til hver enkelt lokale i hele huset
  • Alle lokaler rengøres dagligt i henhold til sundhedsstyrelsens anbefalinger på området

Alle I alle søger for, at:

  • Desinficere ALLE kontaktflader og brugte effekter før og efter brug af lokalet
  • Medbringe desinficeringsmidler og/eller sprit (min. 70% alkohol) til desinficering af ovennævnte

Hvem kan så starte på mandag den 8. juni?

  • Alle kulturelle foreninger, ad hoc kulturskabere, private aktører og selvorganiserede brugere, der har bookinger i huset. Dvs. alle jer i:
    • Værkstederne
    • Undervisningslokalerne
    • Møderummene
    • Teatersalene
    • Musikere - bands

Hvem kan så IKKE starte indtil videre:

    • Al indendørs bevægelse både højintensitet (dans, gymnastik o.l.) og lavintensitet (yoga, mindfulness o.l.)
    • Tankesport bridge, skak o.l.
    • Alle der laver aktivitet i vores køkken
    • Folk, der vil hygge sig og mødes i Drop Inn
    • Billardspillere

For at åbne huset på en forsvarlig måde og for at leve op til de nuværende retningslinjer for genåbning af kulturhuse, betyder det altså at følgende lokaler i Kulturhuset er helt LUKKET for al adgang indtil videre:

  • Køkkenet
  • Drop Inn
  • Billard
  • Omklædningsrummene

Vi følger fortsat udmeldingerne fra regeringen nøje og holder os ajour med de tilhørende retningslinjer fra styrelser og myndigheder. Det kan du også gøre her: https://www.sst.dk/da/corona og https://kum.dk/covid-19/

Vi glæder os til at se jer, der starter op på mandag. Og vi ønsker jer alle sammen en rigtig skøn sommer.

Mange hilsner

Betina Louise Kimergård

Og................

De elleve oftest stillede spørgsmål i forhold til genåbningen af Telefonfabrikken

  • Har antallet af personaler der må opholde sig i et lokale ændret sig?

Ja. Alle lokalerne har fået nye normering i forhold til hvor mange personer der må opholde sig i lokaler. Alle personer skal have 4 m2 at boltre sig på. Antallet afhænger af lokalet m2 og hvilken form for aktivitets der skal udøves. Antallet er oplyst her (link til side på hjemmeside) og på døren ind til alle lokaler.

  • Skal jeg selv rengøre lokalerne efter brug?

Alle lokaler bliver rengjort og kontaktflader desinficeret dagligt efter sundhedsmyndighedernes retningslinjer. Rengøring derudover påhviler de enkelte brugere. Det betyder, at hver bruger desinficerer alle kontaktflader og brugte remedier før og efter brug af lokalet.

  • Er der desinficeringsmidler i lokalerne?

Du skal selv medbringe desinficeringsmidler (min. 70% alkohol)

  • Må jeg udfører al aktivitet i lokalerne?

Nej, jf. kulturministeriets retningslinjer åbner kulturhuset kun for aktiviteter der ikke omfatter: idrætsaktiviteter, herunder dans og yoga, dart, billard samt tankesport som f.eks. skak og bridge.

  • Er alle lokaler åbne og kan bookes?

Nej, Fælleskøkkenet, Billard, Drop Inn og begge omklædningsrum er midlertidig lukket. Har du en bookning til fællesrummet har du således ikke adgang til køkkenet.

  • Kan jeg lave kaffe, låne kopper eller vaske op i fælleskøkkenet?

Nej, Fælleskøkkenet er lukket og det er ikke mulig at få adgang.

  • Kan jeg købe kaffe i automaten i Drop Inn?

Nej, både kaffeautomaten og Drop Inn er midlertidig lukket og du kan derfor ikke købe kaffe.

  • Booker jeg lokalerne som normalt

Bookingportalen er lukket frem til efter sommerferien og reserveringer af lokaler, sker derfor ved henvendelse via. mail til nybooking@gladsaxe.dk.

  • Virker min nøglebrik stadig?

Nej, du skal kontakte kontoret tlf.: 20156508, da alle brikker skal opdateres der. Det er vigtigt, at du ringer på forhånd.

  • Hvilke forholdsregler har Telefonfabrikken taget for at undgå smittespredning?

Vi holder os hele tiden opdateret med de nyeste retningslinjer fra myndighederne. Vi søger for:

    • Spritstandere ved alle vores 6 indgange.
    • Skiltning om sundheds- og sikkerhedsmæssigt forsvarligt ophold i vores lokaler (antal personer i lokalerne, afstand og hygiejne).
    • Vi skilter og formidler på både dansk og engelsk.
    • Alle lokaler rengøres grundigt efter sundhedsmyndighedernes retningslinjer.
  • Findes der nogle undtagelser i forhold til overholdelse af Telefonfabrikkens retningslinjer?

Ja, men KUN hvis din organisation, foreningen el. kulturskolen via. f.eks. sin brancheorganisation, forbund el. andet har indgået særaftale med Kulturministeriet.

-------------------------------------------------------------------------------------

Notat fra Kulturministeriet kan downloades på: www.Kulturen.dk

(29/5.2020)

Kære kulturelle foreninger i Gladsaxe Kommune

Fase 2 for genåbningen af Danmark indbefatter nu også mulighed for at genstarte aktiviteter i kulturelle foreninger, dog efter særlige retningslinjer for at hindre smittespredning.

I medsendte notat fra Kulturministeriet fremgår det, at der kan åbnes fra 27. maj. Men er I i kommunale lokaler, skal vi sikre adgang, rengøring og lignende, så der bliver først åbnet i de kommende uger. Her følger de nærmere retningslinjer.

Bestyrelsens ansvar

Helt overordnet er det bestyrelsen i den enkelte forening der har ansvaret for at tage stilling til, om foreningens aktiviteter kan genoptages forsvarligt. Bestyrelsen skal udarbejde retningslinjer til medlemmerne om, hvordan aktiviteter kan gennemføres og sikre at alle følger retningslinjerne, så vi undgår smittespredning. Vi henviser til landsorganisationernes retningslinjer, da de er mere specifikke i forhold til jeres særlige aktiviteter. Hvis I er i tvivl, er I er velkomne til at kontakte fritidskonsulent Rikke Clausen på mail: bkfrcl@gladsaxe.dk eller telefon: 3957 5339

Coronaforholdsregler

Ligesom ved alle andre steder, hvor folk mødes, gælder det: Bliv hjemme, hvis du er syg, hold afstand, vask hænder.

Hvilke aktiviteter?

Som det fremgår af notatet kan kulturelle foreninger og aftenskoler starte aktiviteter, dog ikke indendørs idræt og bevægelse, som fx dans og yoga. Her afventer vi stadig udmeldingen om, hvad der kan starte i fase 3 fra 8. juni.

Bemærk, der er særlige retningslinjer for amatørteatre, kor og musik.

Antal deltagere og lokalestørrelse

Forsamlinger må stadig max være 10 personer. Vi afventer, at dette antal måske udvides fra 8. juni. Der skal holdes 1 meters afstand mellem deltagerne, dog 2 m. ved sang, råb, høj tale og lignende. I alle lokaler skal der være min. 4 m2 pr. person. På Telefonfabrikken bliver lokalerne opmålt og der kommer oplysning om hvor mange, der må være i det enkelte lokale. Men er I andre steder, er det bestyrelsens ansvar at udregne, hvor mange der kan være i lokalerne, og sikre at der er plads nok til alle i henhold til retningslinjerne fra sundhedsmyndighederne.

Hygiejne

Der skal være adgang til håndvask og håndsprit. I skal selv sørge for indkøb af håndsprit.

I skal have ekstra fokus på rengøring af lokaler, toiletter og kontaktflader.

Udstyr

Det anbefales, at I benytter få rekvisitter og begrænser brugen af udstyr. Det er at foretrække, hvis deltagerne kan medbringe eget udstyr. Hvis flere benytter samme udstyr, skal det sprittes af mellem brugerne.

Særligt for Telefonfabrikken

Telefonfabrikken er klar til åbning mandag 8. juni. I løbet af næste uge, vil der blive sendt særskilt information til brugerne i Telefonfabrikken om adgangsforhold, antal personer i lokalerne mm. I kan booke tider på mail til lokaler@gladsaxe.dk med præcis angivelse af 1) lokale, 2) dato, 3) tidspunkt og 4) aktivitet. Så ser vi på, hvad der kan lade sig gøre og melder tilbage til jer hurtigst muligt. Hvis I allerede har booket tider på Telefonfabrikken i juni hører vi gerne fra jer, hvis I ikke benytter disse alligevel.

Dansesalene er optaget mandag til fredag kl. 8-16 af Gladsaxe Kommunes genoptræning, så det vil først være muligt at bruge disse lokaler efter kl. 17. Køkkenet og Drop Inn holdes lukket af hensyn til hygiejne- og rengøringsforhold.

Særligt for Bibliotekslokaler

Alle lokalerne på Gladsaxe Hovedbibliotek er inddraget i hele juni måned til undervisning af de store elever fra Buddinge Skole, så der er helt lukket for booking af disse lokaler.

Lokalebooking

Hvis I er i kommunale lokaler, bortset fra Telefonfabrikken, kan I starte jeres aktivitet igen tidligst 2. juni. Vi vil bede alle om at tjekke jeres bookinger. Hvis I har lokaler, der er booket i juni, så skal I tage stilling til, hvilke lokaler og tider I fortsat har brug for. Afmeld, hvis I ikke skal bruge lokalerne. Hvis I ønsker at booke nye tider i juni, så send en mail til lokaler@gladsaxe.dk med præcis angivelse af 1) sted, 2) dato, 3) tidspunkt og 4) aktivitet. Så ser vi på, hvad der kan lade sig gøre og melder tilbage til jer hurtigst muligt. Enkelte steder er brugen begrænset, fordi lokaler er udlånt til nærliggende skoler eller daginstitutioner. Ligeså kan der være sale og aulaer på skolerne som ikke er tilgængelige for fritidsbrugere, da der er opstillet borde og stole til undervisning (dette er tilfældet på både Stengård og Grønnemose Skole, og sandsynligvis flere steder). Kommunale aktiviteter prioriteres før fritidsbrugerne.

Vi håber, at I kommer godt i gang igen, uden risiko for smittespredning.

God sommer til alle foreninger

Venlig hilsen

Søren Nabe-Nielsen Afdelingsleder

Kultur, Fritid og Unge Rådhus Allé 7 2860 Søborg Telefon: 39 57 53 42 Mobil: 21 32 77 04 Mail: sornab@gladsaxe.dk

Beskyttelse af dine personlige oplysninger er vigtig for Gladsaxe Kommune. Her kan du se, hvordan vi behandler dine personoplysninger og læse mere om dine rettigheder.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------


Danmarks Bridgeforbund

Hørkær 32B DK – 2730 Herlev Telefon +45 48 47 52 13 E-mail: dbf@bridge.dk

  livet er kort - spil bridge  

Til klubber, distrikter, kredse m.fl. under Danmarks Bridgeforbund

 

Bridge aflyses for resten af sæsonen

Danmarks Bridgeforbund vurderer løbende situationen omkring coronasmitte og følger de udmeldinger

der kommer fra regeringens myndighedernes side.  Den 10. marts 2020 udsendte vi et brev til alle DBf-klubber,

distrikter og kredse, hvor vi meddelte, at DBf indstillede alle bridgeaktiviteter i marts; og vi anbefalede klubberne

at gøre det samme. Meget har ændret sig siden.  

I lyset af gårsdagens pressemøde, hvor statsminister Mette Frederiksen meddelte at nedlukningen af Danmark

forsætter til d. 13. april, fastholder vi derfor indstillingen om at alle klubber, distrikter og kredse aflyser alle

bridgeaktiviteter for resten af sæsonen.

Af samme grund vil Dansk Bridge både i april, maj og juni kun udkomme digitalt.  

Med bridge er vi i den heldige situation, at vi kan mødes på internettet, og DBf arrangerer to daglige parturneringer

på BBO: Kl. 15.00 og kl. 20.00. Turneringerne hedder Danish Dynamite og er åbent for alle danske bridgespillere.

Læs mere om det her: http://www2.bridge.dk/Default.aspx?ID=25021

Mht. klubber og distrikters generalforsamlinger anbefaler vi, at I udskyder dette til juni eller senere.

Dette vurderes ikke at være vedtægtsstridigt i den nuværende situation.

Alternativt kan generalforsamlingen evt. afholdes digitalt. Læs mere om dette på hjemmesiden:

http://www2.bridge.dk/Default.aspx?ID=25019  

Har I spørgsmål m.v., så tøv ikke med at kontakte sekretariatet, hvor vi sidder klar på telefonerne. '

Ligesom medarbejderne træffes på deres mobiltelefoner. Numrene fremgår på hjemmesiden under corona-update.  

Lad os alle stå sammen, ved at stå hver for sig.  

Med venlig hilsen

Danmarks Bridgeforbund,

Nis Rasmussen,    Charlotte Fuglsang,

----------------------------------------------------                                                                    

OBS!  

Der er nu rigtig mange af Søborg Bridgeklubs medlemmer, der har meddelt at de holder

sig hjemme resten af denne sæson.

Situationen er alvorlig og et flertal af bestyrelsen har tilsluttet sig DBf's henstilling

om at indstille alle bridgeaktiviteter indtil udgangen af marts. Det bliver sikkert for en

længere periode, der kommer til at strække sig ind i april.

Også Gladsaxe Kommune har lukket alle offentlige mødesteder ned fra idag 12/3

Det drejer sig om Telefonvej 8 og Biblioteket, hvor klubben har bridgelokaler.

Generalforsamling den 28/4 bliver efter al sandsynlighed udskudt til maj eller juni.

Åbne Huse er annonceret i Bridgebladet til at starte i maj. Det må I også finde nyeste

oplysninger om her på siden. Formodentlig bliver der åbne huse i august.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kære alle foreninger,  (12/3)


Regeringen har besluttet, at den offentlige sektor sættes på nødblus for at begrænse og afbøde konsekvenserne af spredning af coronavirus.

Formålet er at forhindre, at kapaciteten i vores sundhedsvæsen ikke kan følge med behovet.


Det betyder, at for kultur- fritids-, idræts- og ungeområdet lukkes alt ned frem til og med 29. marts 2020. For foreninger og borgere betyder

det at alle kommunale bygninger, lokaler og institutioner er lukket.



Venlig hilsen

Søren Nabe-Nielsen

Afdelingsleder

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kære alle  (12/3)

Kulturhuset lukker ned indtil videre og alle aktiviteter og bookinger er aflyst frem til og med den 29. marts.

Medarbejderne og jeg arbejder hjemmefra og kan fanges på mail eller telefoner.

Vi glæder os til at se jer igen.

Pas på hinanden

Betina Louise Kimergård Leder/ Manager

Telefonfabrikken Gladsaxe Kulturhus - Telefonvej 8, 2860 Søborgf

TLF 61658454

beloki@gladsaxe.dk

CVR 62761113

EAN 579 8008 69 65 03

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


10/3.2020

Alle bridgeaktiviteter i marts udsættes

Danmarks Bridgeforbund, DBf, følger situationen omkring udviklingen bridgeaktiviteter

af corona-smitte i Danmark nøje.

I lyset af den seneste udvikling og ikke mindst med henvisning til regeringens

netop afholdte pressemøde kl. 11.00, hvor retorikken om situationens alvor blev

skærpet, indstiller hovedbestyrelsen i DBf alle bridgeaktiviteter i forbundsregi

resten af marts.

Det betyder, at følgende arrangementer udsættes: • Damedivision den 14.-15. marts •

DM-juniorhold den 14.-15. marts • Pokalturneringens femte runde 22. marts •

Juniorcamp i Øster Hurup den 28.-29. marts

Samtidig anbefaler DBf sine medlemsklubber, distrikter og kredse at indstille alle

bridgeaktiviteter i samme tidsrum, det vil sige indtil videre til udgangen af marts.


Som grundlag for beslutningen anføres: • at risikoen for smittespredning i Danmark

er stor.  • at inddæmningsstrategien er ved at rinde ud. • at der er indført en række

påbud til den kollektive trafik for at dæmme op for spredningen af coronavirus, bl.a.

ved at skabe mere plads mellem passagererne.  • at man så vidt muligt skal undgå

offentlig transport i myldretiden pga. tætheden.  


Af ovenstående grunde finder DBf ikke, at det er hensigtsmæssigt at spille bridge grundet

tætheden mellem spillerne og dermed risikoen for smittespredning samt hensynet til, at

der kan være spillere, som er i risikogruppen på grund af alder eller kronisk sygdom

 

For så vidt angår det videre forløb, vil hovedbestyrelsen drøfte dette onsdag den 11. marts 2020.

Med venlig hilsen

Danmarks Bridgeforbund,

Nis Rasmussen,    Charlotte Fuglsang, Formand for hovedbestyrelsen  Direktør

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kære foreninger

Gladsaxe Kommune har i brev udsendt til alle kommunens institutioner opstillet en række retningslinjer for arrangementer under 1000 deltagere.

Disse vil vi også gerne opfordre jer til at følge:

Skal I afholde arrangementer med færre end 1000 deltagere, opfordres I til følgende:

1)   At udsende eller opsætte informationsmateriale om, at man fraråder deltagelse af personer, der har symptomer på luftvejsinfektion

      samt om forholdsregler (håndhygiejne og hosteetikette samt adfærd). Informationsplakater kan hentes på coronasmitte.dk

2)   At sikre udstrakt tilgængelighed til håndsprit eller vådservietter.

3)   At placere stole med større afstand end normalt, og sikre, at deltagerne forlader arrangementet under mere kontrollerede forhold end normalt.

4)  .At holde øje med, om der findes personer, som har udtalt hoste og nysen med henblik på at overveje, om de pågældende bør deltage i arrangementet.

Venlig hilsen

Søren Nabe-Nielsen Afdelingsleder Kultur, Fritid og Unge

Rådhus Allé 7 2860 Søborg

Telefon: 39 57 53 42 Mobil: 21 32 77 04

Mail: sornab@gladsaxe.dk

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Information fra DBf vedr. Covid-19  

Danmarks Bridgeforbund følger situationen med udbredelsen af COVID-19 virussen nøje.

I den forbindelse er Sundhedsstyrelsens anbefalinger afgørende for Danmarks Bridgeforbunds ageren,

idet DBf på ingen måde kan udmelde egne, sundhedsfaglige råd og anbefalinger.  

Sundhedsstyrelsens anbefaler i øjeblikket, at arrangementer med over 1000 deltagere aflyses,

hvilket ikke umiddelbart berører det almindelige klubliv i DBf.  

Sundhedsstyrelsen har desuden defineret ældre (specielt ældre over 80 år) og kronisk syge som særligt

sårbare grupper. Mange af DBf’s medlemmer er ældre, hvilket naturligt nok giver anledning til bekymring.

Specielt fordi vi i vores sport sidder tæt på hinanden.

Sundhedsstyrelsens anbefaling er, at arrangører • udsender information om god hygiejne,  • gør håndsprit

og vådservietter tilgængelige,  • skaber størst mulig afstand mellem deltagerne  • overvejer om deltagere,

der møder op med udtalt hoste og nysen bør deltage eller sendes hjem.

Vi har fået information om klubber, der lader det være op til de enkelte medlemmer, hvorvidt de ønsker at

spille sæsonen færdig; f.eks. som drop-in.

En enkelt klub har valgt helt at indstille aktiviteterne for en periode. Det er klubbernes egen beslutning,

som må bero på en konkret vurdering baseret på myndighedernes anbefalinger.  

Brug eventuelt følgende infografik til at hænge op i klubben:

- Hensigtsmæssig adfærd i hverdagen

- Forebyg smitte som arrangør

- Forebyg smitte som deltager

BridgeCentral, 20. februar 2022