Referat af bestyrelsesmøde onsdag, den 6. november 2024
Vedrørende tilbagebetaling ved udmeldelse: Der tilbagebetales ikke.
Conny har fået skrivelse fra Bridgeforbundet om ændret praksis af betaling for K-medlemmer til bridgeforbundet. Beder Per E. om at tolke dette.
Budget og penge ser ud til at holde med de udgifter som kendes.
Svar på ansøgning til Velux Fonden er endnu ikke kommet.
Drøftelse af sammensætning af spilledage i ny sæson – ingen konklusion endnu.
Turneringer med 2 rækker:
Når turnering er slut og ny begynde, skal der ske hhv. op- og nedrykning af 1 par.
Drøftelse af fortæring til julekomsammen. Undersøgelse af platter versus smørrebrød.
Under evt:
Skal vi spille landsdækkende klubsølvturnering fremover.
I Bos tid havde det ikke den store interesse.
Vi kunne evt. lave en intern sølvpointturnering sammen med Køge Bridgeklub?
Under evt. har Lise meddelt, at hun ikke ønsker at genopstille til bestyrelsen ved næste generalforsamling.
Ref/Lise J.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Referat af bestyrelsesmøde i Østsjællands Bridgeklub onsdag, den 2. oktober 2024
Inden nyt fra formanden, begyndte mødet med et referat fra hændelse ved bridgeturneringen dagen før i Tirsdagsklubben. Dette ønskes belyst yderligere fra begge sider, inden der kan tages stilling til, hvad der er op og ned.
Fra formanden:
Sydbank skal have oplysninger om bestyrelse efter Evas udskiftning med Finn.
Eva er ude af bestyrelsen, men bliver som 2. suppleant.
Bent Petersen rykker op, som 1. suppleant.
Marian beholder bestyrelsespost og tager sig fortsat af hjemmeside og parkeringsapp.
Hvis medlemmer har problemer med parkering, kan de søge telefonisk hjælp hos Marian.
Vi har indkøbt ny telefon for at kunne etablere Mobilpay. Inden dette kan sættes i værk, vil Mobilpay have: Navn, adresse og fødselsdag på alle bestyrelsesmedlemmer.
Sølvturnering den 13.10.24 aflyses. Kun 2 par tilmeldt.
Vi siger ikke nej tak til distrikt- og kredsturneringer, da det er godt betalt. Vi skal i disse turneringer kun sørge for mad og drikke.
Et spørgsmål fra formanden vedr. Lars Øgaards brug af spillelokale til bridgekursus om fredagen mod et gebyr til klubben. (Der har været holdt kursus 2 fredage og gebyr er afregnet)
Drøftet lidt frem og tilbage. Resultat at det er i orden med fredage, da lokalet ikke bruges til andet. Lørdag og søndag vil ikke kunne imødekommes, da det vil spærre for andre aktiviteter. Eks. Distriktsturnering og kredsturneringer.
Fra Kasserer:
Pt er kassebeholdningen kr. 144.000.
A’conto kr. 8.000 vedr. kortblander og køleskab er betalt.
Vi skal bede Henning om originalfaktura på begge dele til brug i Veluxfonden.
Iht. Resten af dagsordenen:
Efterårsferie i uge 42
Vinterferie i uge 8
Torsdag i ugen inden Jul slutter klubberne = 19. december 2024.
Starter igen 6. januar 2025.
Julefest bliver fredag, den 13. december kl. 18.00. Vedr. fortæring og pris kommer senere.
Enedes om, at indtil videre holder vi bestyrelsesmøde den 1. onsdag i måneden.
GENERALFORSAMLING 14. MAJ 2025
Ref. Lise J.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Referat af bestyrelsesmøde i Østsjællands bridgeklub den 26.08.24
Bridgens dag gik godt. Der kom 11 personer. Heraf vil 3 melde sig ind og spille i denne sæson.
Vedr. økonomi: Budgettet holder. Vi er over 80 medlemmer måske tæt på 90. Der er dog flere end budgetteret, der kun spiller en gang ugentlig.
Der er planlagt en sølvpointturnering den 13. oktober fra kl. 10-18 kr. 350 incl. Mad, kaffe og kage.
Derudover er planlagt 3 distriktsturneringer den 25.01., 23.03. og 29.03.25. Den 25.01. er en handicapturnering kl. 13-18. 23.03. og 29.03 er åbent par kl. 10-18.
Turneringerne i klubberne vedtaget at rulle over 4 gange med 1 flaske til vinderne.
Mobil Pay oprettes i klubregi.
Substitutliste oprettes på hjemmesiden med beskrivelse af hvordan man gør. I den første uge af sæson nævnes i velkomst, at man skal læse hjemmesiden og gerne med jævne mellemrum, da her kan være oplysninger af væsentlig karakter. På fanen: Substitutter oplyses også, hvem der er ansvarlig for de enkelte klubber.
Den, som sætter turneringen er også ansvarlig for kortlægning.
Lillian og Jørgen aftørring af borde og støvsugning 1 gang ugentlig.
Finn Schultz sørger for indløsning af vores pantslasker/dåser.
Affald Gunvar Hansen m.fl.
Ref/Lise J.
Referat af generalforsamling i Østsjællands Bridgeklub onsdag, den 24. juli 2024
Punkt 1
Per Egelund valgt, som dirigent
Lise Johansen valgt, som referent
Dirigent konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt i h. t. vedtægterne og dermed beslutningsdygtig
Punkt 2
Formandens beretning:
Her blev forløbet af forår 2024 og indtil nu, hvor vi er landet i vores blivende lokaler ridset op.
Klubbens spillere bedes tilkendegive, hvilke dage de ønsker at spille og oplyse med hvem. Telefonnummer er på hjemmesiden. Eller skriv en mail til Marian Nilsson.
Det nødvendige antal tilmeldte til Østsjællands Bridgeklub er 75, hvilket vi håber mindst at blive.
Punkt 3
Orientering af regnskab, som ikke bugner af overskud.
Budget regner med 80 medlemmer. På nuværende tidspunkt, har 4 nye medlemmer meldt sig.
Vinpræmier er et sted, hvor budgettet kan reguleres.
Der arbejdes på fremtidige indtægter ved evt. at afholde distriktsturneringer og kreds 2 turneringer.
Punkt 4
Fastsættelse af kontingent
1 spilledag kr. 1.700
2 spilledage kr. 2.100
Ubegrænset kr.2.400
Kontingentet ønskes indbetalt for hele sæsonen på én gang.
Det oplyses senere, hvad prisen er for person med anden primærklub end vores.
Kontingentets struktur blev godkendt på generalforsamlingen.
Betaling senest 20. august 2024.
Vintersæsons start 2. september 2024..
Punkt 5
Ingen indkomne forslag
Punkt 6
Eventuelt
Lars Øgaard orienterede om, hvordan vi havde fået køleskab og blandemaskine.
Et klubmedlem har udlagt beløbene ca. 30.000.
Lars Ø tilbyder undervisning torsdag i en halv time inden eftermiddagshold starter kl. 13.
Per Egelund tilbyder undervisning 24. august til bestyrelsen og medhjælpere vedr. opsætning af turnering.
Aftenholdene tirsdag og torsdag starter fra september kl. 19. Det er planen at drøfte med holdene om der evt. skal startes k. 18.30 i stedet.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Referat af bestyrelsesmøde mandag den 17 juni 2024
- Vi har fået vores erhvervskonto som er: Sydbank Køge reg.nr. 7045 kontonr. 16190004
- Priser for drikkevarer, når vi flytter til Sunpark. Kaffe, the ubegrænset kr. 20. Glas vin kr. 20. Øl og sodavand kr. 20. Vand uden brus kr. 10
- Ferielukket i uge 28.
- Hvornår kan vi flytte? Conny tager kontakt til Sunpark, vedr. flytning pr. 15. juli 2024.
- Evt. finde frivillige, som vil være på Køge Torv, når der afholdes Bridgens Dag.
- Lars Øgaard og Henning Mussegaard vil gerne prøve at skaffe sponsorer til Østsjællands Bridgeklub. Bestyrelsen synes godt om initiativet.
- Vedr. starten til september, drøftedes det, at den service, som Bo ydede med substitutter, vil vi ikke være i stand til at fortsætte.
Derfor ved afbud finder man selv en substitut, eller beder sin makker om også at blive hjemme.
Ref/Lise J.
Referat af generalforsamling i Østsjællands Bridgeklub onsdag, den 24. juli 2024
Punkt 1
Per Egelund valgt, som dirigent
Lise Johansen valgt, som referent
Dirigent konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt i h. t. vedtægterne og dermed beslutningsdygtig
Punkt 2
Formandens beretning:
Her blev forløbet af forår 2024 og indtil nu, hvor vi er landet i vores blivende lokaler ridset op.
Klubbens spillere bedes tilkendegive, hvilke dage de ønsker at spille og oplyse med hvem. Telefonnummer er på hjemmesiden. Eller skriv en mail til Marian Nilsson.
Det nødvendige antal tilmeldte til Østsjællands Bridgeklub er 75, hvilket vi håber mindst at blive.
Punkt 3
Orientering af regnskab, som ikke bugner af overskud.
Budget regner med 80 medlemmer. På nuværende tidspunkt, har 4 nye medlemmer meldt sig.
Vinpræmier er et sted, hvor budgettet kan reguleres.
Der arbejdes på fremtidige indtægter ved evt. at afholde distriktsturneringer og kreds 2 turneringer.
Punkt 4
Fastsættelse af kontingent
1 spilledag kr. 1.700
2 spilledage kr. 2.100
Ubegrænset kr.2.400
Kontingentet ønskes indbetalt for hele sæsonen på én gang.
Det oplyses senere, hvad prisen er for person med anden primærklub end vores.
Kontingentets struktur blev godkendt på generalforsamlingen.
Betaling senest 20. august 2024.
Vintersæsons start 2. september 2024..
Punkt 5
Ingen indkomne forslag
Punkt 6
Eventuelt
Lars Øgaard orienterede om, hvordan vi havde fået køleskab og blandemaskine.
Et klubmedlem har udlagt beløbene ca. 30.000.
Lars Ø tilbyder undervisning torsdag i en halv time inden eftermiddagshold starter kl. 13.
Per Egelund tilbyder undervisning 24. august til bestyrelsen og medhjælpere vedr. opsætning af turnering.
Aftenholdene tirsdag og torsdag starter fra september kl. 19. Det er planen at drøfte med holdene om der evt. skal startes k. 18.30 i stedet.
Ref. Lise J.
|