Referater fra generalforsamlinger

Støvring Bridgeklub

Herved indkaldes til generalforsamling onsdag den 24. april 2019

i Multisalen, Støvring.


-o-o-o-o-


Vi mødes som sædvanen tro kl. 18.45.

Vi spiller en miniturnering indtil kl. ca. 21.00, spillere på mandagsholdet kan selvfølgelig også deltage i denne turnering.

Klubben er herefter vært ved aftenens traktement kaffe/te, 1 rullepølsemad.

Der vil også være præmieuddeling til vinderne af de sidste turneringer på mandags og onsdags holdene, samt kåring af årets klubmestre.

Generalforsamlingen starter ca. kl. 21.30 med følgende dagsorden:


Dagsorden:


  1. Valg af dirigent og referent.

Bestyrelsen foreslår Gunnar Mylius til dirigent og referent.

  1. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
  2. Godkendelse af det reviderede regnskab.
  3. Godkendelse af budget.
  4. Fastsættelse af kontingent.
  5. Indkomne forslag skal være formanden i hænde senest den 5. april 2017
  6. Valg af formand. Ikke på valg i ulige år

      8 og 9. Valg af kasserer og sekretær lige år.

Kirsten Sørensen er villig til genvalg som kasserer, Heidi Lærke Sørensen ønsker at træde ud af bestyrelsen og der skal derfor vælges en ny sekretær.

    10.   Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.

       Claus Kruuse Pedersen er ikke på valg i år.

       Valg af suppleant. Jens Winther er villig til genvalg.

  1.   Valg af revisor og revisorsuppleant.

Gerda Pindstrup er villig til genvalg.

Bestyrelsen foreslår valg af Gunnar Mylius som revisorsuppleant.

  1.   Eventuelt.


Af hensyn til traktementet og turneringens tilrettelæggelse, vil vi gerne have jeres parvise tilmelding senest mandag den 15. april 2019.

Tilmelding kan foretages på den fremlagte liste i spillelokalet eller til Thomas Thomasen, mail: thomas.thomasen@hotmail.com


Der skal ikke skaffes substitutter til denne aften, men er man tilmeldt og efterfølgende bliver forhindret, skal man dog skaffe substitut.



Med venlig hilsen

Bestyrelsen







Referat af ekstraordinær generalforsamling kl. 18.30 d. 23. januar 2019 i Støvring Idrætscenter.

Formand Ejvind Sørensen bød velkommen til forsamlingen, der bestod af både mandags- og onsdagsspillere.

Gunnar Mylius P. blev foreslået som dirigent og blev valgt uden modkandidat.

Dirigenten konstaterede, at den ekstraordinære generalforsamling var indkaldt i henhold til klubbens vedtægter og dermed var beslutningsdygtig. Der var ingen indvendinger imod dette synspunkt.

Ved behandlingen af det eneste punkt på dagsordenen orienterede formanden indledningsvis om baggrunden for den ekstraordinære generalforsamling. Idet klubben havde brugt stort set hele sin økonomi på at indkøbe nye golfmates, foreslår bestyrelsen at indkræve et ekstra engangskontingent på 150 kr.

Der blev spurgt ind til, hvorfor man ikke kaldte beløbet et sponsorat eller andet. Formanden besvarede, at dette var bestyrelsens beslutning. Dirigenten understregede, at det årlige kontingent besluttes på den årlige generalforsamling.

Da der ikke var flere bemærkninger eller spørgsmål blev forslaget efter anmodning stillet til afstemning ved håndsoprækning. Der var stort set fuld tilslutning til bestyrelsens forslag og ingen stemmer imod, hvorfor bestyrelsen fik mandat til at opkræve 150 kr. Bestyrelsen vil snarest fremsende oplysninger om indbetalingsmåde og frist herfor.

Formanden afsluttede med at takke for fremmødet.


Dirigent

Gunnar Mylius P.



Generalforsamling onsdag den 25. april 2018


  • Valg af dirigent og referent.

Arne Krogshave blev valgt som dirigent og Heidi Lærke Sørensen som referent.

Arne Krogshave konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt varslet.


  • Formandens beretning:

Indledning        

Det er nu anden gang jeg står for aflæggelse af beretningen for året der er gået, og som helhed synes jeg det er forløbet på nordjysk nogenlunde.

Medlemmer af DBF        

Vi har i år været 58 medlemmer, der er medlem af DBF.   Det er en tilbagegang på 1 medlem i forhold til sidste år.  Det er desværre ikke lykkedes at få lige så mange nye ind, som dem vi har mistet. Og det store arbejde vi lagde i bridgens dag sidste sommer gav intet, så derfor besluttede vi ikke at deltage i år. Og det gør vi heller ikke til sommer.  Gennem sæsonen har der været et stort behov for substitutter. Godt 150 enkelt og ca. 20 gange dobbelt substitutter.  Så vore medlemmer laver andet end at spille bridge. En stor tak til de mange substitutter der beredvilligt stiller op gang på gang.

Spillested        

Det er 2. år vi har spillet i Multisalen, og vi har søgt om at må spille her igen næste år, men får ikke svar før sidst i maj. Så i øjeblikket ved vi ikke om vi kan spille her næste år, men det er der store chancer for. Vi synes det har fungeret fint i Multisalen, dog er rengøringen stadig under al kritik, og det tog lang tid at få lys i alle lamperne. Vi måtte have et møde med Jens Munk Nielsen fra SIFs bestyrelse, og som er ansvarlig for driften af klubhuset, før der skete noget. Vi anbefalede samtidig, at de gør noget ved loftet og dermed akustikken, men de har mere fokus på renovering af gulvet, så nu må vi vente og se. Ved samme lejlighed fik vi lov til at opsætte persiennerne i hjørnevinduet mod sydvest, hvor solen kan være meget generende specielt for eftermiddagsholdet mandag.

Turneringer        

Flere af klubbens medlemmer har igen deltaget i en del af de turneringer, der arrangeres i de forskellige klubber i distriktet. Nogle med fine resultater i både Hjallerup, Terndrup og Hadsund. Jeg har opgivet at finde alle resultater.

Undervisning        

I år har vi ikke haft undervisning af nybegyndere. Der har ikke været tilmeldinger nok, selv om vi har forsøgt samarbejde med Ravnkilde igen i år.

Bestyrelsesmøder mv.        

Vi har i år afholdt 2 bestyrelsesmøder. Samt korte ad hoc og net møder. Vi har også deltaget i enkelte møder arrangeret af distriktet og DBF. Vi har fulgt debatten om dels åbenhed i DBF og anvendelse af midlerne, som jo i vid udstrækning kommer fra kontingent og betaling for mesterpoint fra os klubspillere. Og der er mange der mener, at de ikke har noget at bruge mesterpoint systemet til, og at der bruges alt for mange penge på elitespillerne, hvilket man ikke rigtig kan gennemskue i de officielle regnskaber. Vi benytter jo mesterpointene til kåring af årets klubmestre. Der sker også ændring i udgivelse af Bridgebladet, som i måske selv har læst. Distributionen er steget voldsomt, grundet bortfald af tilskudsordninger, så fremover vil bladet blive sendt samlet til klubben, hvor i så selv skal tage det. Dog bliver de 2 næste udsendt digitalt eller lagt op på DBF`s hjemmeside. Og det bliver nok fremtidens løsning.

Materialer

Der er ikke investeret i nyt i årets løb, ud over persiennerne. Vore bridgemade terminaler er ved at være slidte og har givet Thomas nogle problemer, men han har nu fundet ud af at skifte tastatur-pladen inden i, så de holder nok længe endnu.

Hjemmesiden        

Denne beretning lægges ud på hjemmesiden, hvor også referater fra bestyrelsesmøder mv. kan ses.

Vi har overvejet om vi skulle lave vores egen hjemmeside, Kirsten og Pia har arbejdet med det. Der er også forlydender om at standard siden fra DBF, som vi anvender, vil blive gjort mere bruger venlig i forbindelse med revideringen af hele bridgemade systemet. Så vi må vente og se, hvad de får ud af det. Pia har nu ryddet op på hjemmesiden.

Bord- og stoleopstilling        

Igen i år har vi udført stol- og bordopstilling ved at medlemmerne på skift møder og foretager opstillingerne. Det har efter min mening fungeret fint i år.

Så det skal i have en stor tak for. Men husk lige at blive og hjælpe turneringslederen med at få det sidste på plads.

Kaffeordning

Der har desværre været for få der benyttede kaffeordningen med cafeteriet, så det måtte vi opgive.

Turneringsledelse

Thomas Thomasen som påtog sig opgaven med opsætning af turneringerne sidste år, og har gjort det godt igen i år. Han har enkelte gange haft problemer med teknikken, som tidligere nævnt, og der er få gange gået en dag eller to inden vi kunne se resultaterne på hjemmesiden, men det er til at leve med. Brugen af de mange substitutter, gør det jo heller ikke nemmere for ham.  Så vi skylder Thomas en stor tak for det store arbejde han udfører for klubben. Og jeg er glad for at han også næste år vil påtage sig hvervet. Skal vi ikke give ham en hånd for det. Heidi og Pia har suppleret deres turneringslederuddannelse i år og har fungeret som sådanne på spilleaftnerne på skift.  Da de har meddelt, at de ikke vil spille her næste sæson, og Thomas har frabedt sig at være turnerings-leder, har vi et problem til næste år.

Nu har Kirsten Sørensen også sat sig ind i opsætning af udstyret, og kan afløse, når Thomas er forhindret.

Klubmestre        

I år er det Claus og Gunnar på onsdagsholdet med 509 point. Selv om det ikke gik så godt for dem i den sidste turnering. Fulgt af Sonja og Randi med 418 point. Desværre har Bodil haft 2 makkere i år på grund af Jettes sygdom, så derfor tæller det ikke, men de har samlet nået ca. 484 point.  På mandagsholdet blev det Kirsten og Randi med 456 point fulgt af Ane og Svend med 414 point. Her har Peter alene opnået 224 point, men har haft flere forskellige makkere i årets løb, så det er svært at gøre op. Stort tillykke til jer alle, men det vender vi tilbage til under præmieoverrækkelsen. Claus og Gunnar er også det par som er gået mest ned i handicap i årets løb med 6,25 og 6,22 fulgt af Jette med 5,75.( husk at tage billeder til lokalaviserne)

Afslutning        

Til slut vil jeg sige tak til alle medlemmer og de mange substitutter, som hjælper os med at få det hele til at hænge sammen.

Tak til bestyrelsesmedlemmerne for et godt samarbejde gennem året der er gået. Tak til dem der har støttet klubbens økonomi ved køb af øl og vand. Og tak til Ejner og Kirsten for at slæbe udvalget af øl og vand med hver gang, samt de mange flasker vi uddeler i præmier.

Endelig vil jeg ønske jer alle sammen en god sommer, og ser frem til at vi mødes igen først i september, hvor vi starter et nyt bridge år.

Beretningen blev godkendt.


  • Regnskab

Kirsten gennemgik regnskabet. Der er et overskud på 4.272,37 kr. Regnskabet blev godkendt.


  • Budget

Budgettet for næste år blev godkendt


Kontingent

  • Bestyrelsen foreslår uændret kontingent. Det blev godkendt.


  • Indkomne forslag

Ingen


  • Valg af formand

Ejvind Sørensen blev genvalgt


  • Valg af sekretær

Heidi Lærke Sørensen blev valgt.


  • Valg af medlem til bestyrelsen

Claus Kruuse blev valgt.


  • Valg af suppleant

Jens Winther blev genvalgt


  • Valg af revisorer

Gerda Pindstrup og Arne Krogshave blev genvalgt


  • Evt.

Der blev spurgt til, om starttidspunktet til næste sæson stadigvæk er kl. 18:45. Det er vedtaget.





Referent: Heidi Lærke Sørensen                                                  Dirigent: Arne Krogshave


Generalforsamling 2020

Støvring Bridgeklub


Herved indkaldes til generalforsamling onsdag den 2. september 2020


i Multisalen, Støvring.

-o-o-o-o-


Vi mødes som sædvanen tro kl. 18.45.

Vi spiller en miniturnering indtil kl. ca. 21.00, spillere på mandagsholdet kan selvfølgelig også

deltage i denne turnering. Turneringen afvikles efter de sikkerhedstiltag som klubben har udarbejdet

i henhold til Dansk Bridge forbunds anbefalinger. Disse findes på hjemmesiden.

Klubben er herefter vært ved aftenens traktement – kaffe/te, 1 rullepølsemad.

Der vil være kåring af og uddeling af præmier til årets klubmestre.

Generalforsamlingen starter ca. kl. 21.30 med følgende dagsorden:

Dagsorden:

1. Valg af dirigent og referent.

Bestyrelsen foreslår Gunnar Mylius til dirigent og referent.

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

3. Godkendelse af det reviderede regnskab.

4. Godkendelse af budget.

5. Fastsættelse af kontingent.

6. Indkomne forslag – skal være formanden i hænde senest den 26. august 2020

7. Valg af formand i lige år. Ejvind Sørensen vil gerne afløses.

8. Valg af kasserer i ulige år. Er ikke på valg i år

9. Valg af sekretær i ulige år. Er ikke på valg i år

10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.

Claus Kruuse Pedersen er på valg i år. Er villig til genvalg.

Thomas Thomasen ønsker at træde ud af bestyrelsen og koncentrere sig om

turneringsledelsen. Vi skal derfor at et nyt medlem til bestyrelsen, og gerne en som på sigt vil

være formand.

11. Valg af suppleant. Jens Winther er villig til genvalg.

12. Valg af revisor og revisorsuppleant.

Gerda Pindstrup ønsker ikke genvalg.

Gunnar Mylius foreslås til ny revisor og Ruth Nielsen foreslås til suppleant.

11 Eventuelt.

Af hensyn til traktementet og turneringens tilrettelæggelse, vil vi gerne have jeres parvise tilmelding

senest mandag den 24. august2019.

Tilmelding kan foretages til Thomas Thomasen, mail: thomas.thomasen@hotmail.com

Der skal ikke skaffes substitutter til denne aften, men er man tilmeldt og efterfølgende bliver

forhindret, skal man dog skaffe substitut.


Med venlig hilsen

Bestyrelsen


Generalforsamling 2021

Støvring Bridgeklub


Herved indkaldes til generalforsamling onsdag den 1. september 2021

i Multisalen, Støvring.


-o-o-o-o-


Vi mødes som sædvanen tro kl. 18.45.

Vi spiller en miniturnering indtil kl. ca. 21.00, spillere på mandagsholdet kan selvfølgelig også deltage i denne turnering. Turneringen afvikles efter de sikkerhedstiltag som klubben har udarbejdet i henhold til Dansk Bridge forbunds anbefalinger. Disse findes på hjemmesiden.

Klubben er herefter vært ved aftenens traktement – kaffe/te, 1 rullepølsemad.

Generalforsamlingen starter ca. kl. 21.30 med følgende dagsorden:


Dagsorden:


Valg af dirigent og referent.

Bestyrelsen foreslår Gunnar Mylius til dirigent og referent.

Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

Godkendelse af det reviderede regnskab.

Godkendelse af budget.

Fastsættelse af kontingent.

Indkomne forslag – skal være formanden i hænde senest den 25. august 2021

Valg af formand i lige år.

Valg af kasserer i ulige år.

Valg af sekretær i ulige år.

   10.   Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer

   11.    Valg af suppleant.

   12.   Valg af revisor og revisorsuppleant.

           Gunnar Mylius er villig til genvalg


Af hensyn til traktementet og turneringens tilrettelæggelse, vil vi gerne have jeres parvise tilmelding senest mandag den 23. august2021.

Tilmelding kan foretages til Thomas Thomasen, mail: thomas.thomasen@hotmail.com


Der skal ikke skaffes substitutter til denne aften, men er man tilmeldt og efterfølgende bliver forhindret, skal man dog skaffe substitut.




Med venlig hilsen

Bestyrelsen



Støvring Bridgeklub


Referat fra generalforsamling onsdag den 1. september 2021

i Multisalen, Støvring.


Generalforsamlingen indledtes med at mindes vort mangeårige medlem Gerda Pindstrup, som desværre ikke er mere, æret være hendes minde.


Dagsorden i henhold til vedtægterne:


Valg af dirigent og referent.

Gunnar Mylius blev valgt til dirigent og referent.

Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

Beretningen udsendes sammen med referatet. Beretningen blev godkendt.

Godkendelse af det reviderede regnskab.

Regnskabet blev godkendt.

Godkendelse af budget.

Budgettet blev godkendt.

Fastsættelse af kontingent.

Kontingentet bliver uændret kr. 600,- for hele sæsonen og kr. 800,- hvis man spiller både mandag og onsdag. For spillere der ikke har Støvring bridgeklub som primærklub er kontingentet kr. 340,-

Indkomne forslag – ingen modtaget

Valg af formand i lige år.

Valg af kasserer i ulige år.

Kirsten Sørensen ønskede ikke at fortsætte i stedet blev Emborg Haar Svendsen valgt.

Valg af sekretær i ulige år.

Karsten Houmøller blev genvalgt.

   10.  Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.

     Claus Kruuse Pedersen blev genvalgt.  

   11.   Valg af suppleant. Hans Dahl blev valgt.

   12.   Valg af revisor og revisorsuppleant.

           Gunnar Mylius blev valgt til revisor og Svend Erik Keiser til suppleant.

   Eventuelt.

Formanden overrakte Kirsten Sørensen en vingave for hendes store arbejde som kasserer og indkøber af præmier mv. også en stor tak til Ejner for at være med til at fragte præmierne og holde styr på ølkassen. Endelig takkede formanden forsamlingen og dirigenten for en god og hurtig gennemført generalforsamling.

     

Dirigent og referent

       Gunnar Mylius


Generalforsamling 2022

Støvring Bridgeklub


Referat fra generalforsamling onsdag den 20. april 2022


i Multisalen, Støvring.


Dagsorden i henhold til vedtægterne:

1. Valg af dirigent og referent.

Gunnar Mylius blev valgt til dirigent og referent.

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

Beretningen udsendes sammen med referatet. Beretningen blev godkendt.

3. Godkendelse af det reviderede regnskab.

Regnskabet blev godkendt.

4. Godkendelse af budget.

Budgettet blev godkendt.

5. Fastsættelse af kontingent.

Kontingentet bliver uændret kr. 600,- for hele sæsonen og kr. 800,- hvis man

spiller både mandag og onsdag. For spillere der ikke har Støvring bridgeklub

som primærklub er kontingentet kr. 340,-

6. Indkomne forslag

Bestyrelsen fremlagde forslag til afgørelse på generalforsamlingen.

Skal Ivan Holck igen være medlem af klubben.

Efter en kort debat, blev der afholdt skriftlig afstemning. 30 stemte imod, 1

stemte for og 8 stemte hverken for eller imod. Dermed faldt forslaget.

7. Valg af formand i lige år.

Ejvind Sørensen blev presset til at tage endnu en periode.

8. Valg af kasserer i ulige år.

9. Valg af sekretær i ulige år.

10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.

Hugo Holm blev genvalgt.

11 Valg af suppleant.

Hans Dahl blev genvalgt.

12. Valg af revisor og revisorsuppleant.

Gunnar Mylius blev genvalgt til revisor og Svend Erik Keiser til suppleant.

13 Eventuelt.

Ingen bemærkninger.

Formanden takkede forsamlingen og dirigenten for en god og hurtig

gennemført generalforsamling.

Dirigent og referent

Gunnar Mylius



Støvring Bridgeklub


Beretning 21-22

Indledning

Det har igen været et trælst år, vi kom godt i gang med den udsatte

generalforsamling den 1. september, men så vente Coronaen tilbage i en ny

version sidst i november, og vi måtte indstille spillet frem til den 24. januar.

Bestyrelsen skønnede at effekten af skillepladerne nok var minimal, og derfor

har vi spillet uden i år, men flittigt brugt håndsprit. Der er dog mange der har

været nede med Corona, så der har været hårdt brug for substitutter. Så stor

tak til dem.

Medlemmer af DBF

I denne sæson er vi 8 borde om onsdagen og 7 borde om mandagen, I alt

uændret 49 medlemmer, Så det er lykkedes at fastholde medlemsantallet,

hvilket ikke er tilfældet i mange andre klubber. Der har været stor

medlemstilbagegang i hele landet over de sidste 3 år, her i distrikt Nordjylland

ca.300.

Spillested

Vi har igen i år spillet i Multisalen. Det er som tidligere nævnt lidt besværligt

at vi skal søge hvert år, og først får besked sidst i maj måned. SIF ønsker at

bygge flere omklædningsrum, der måske berører Multisalen, så vi måske skal

ud og finde nyt lokale, men indtil videre er det kun fremtidsplaner og der

mangler finansiering.

Turneringer

Der har først været afholdt turneringer i naboklubberne efter 1.febeuar i år, og

flere har deltaget og enkelte har spillet på BBO eller Real Bridge på nettet.

Undervisning

Der var ikke nok tilslutning til at vi kunne få et hold i gang, men enkelte har også

i år deltaget i undervisning i Terndrup.

Vi vil igen forsøge at få noget undervisning op at stå til næste sæson, i

samarbejde med Terndrup, som også har problemer med at samle nok deltagere

til et helt hold. Eller henvise til den undervisning der nu er tilgængelig på nettet.

Materialer og turneringsledelse

Thomas har igen stået for turneringstilrettelæggelsen for mandagsholdet, og

efterhånden har Claus overtaget tilrettelæggelsen for onsdagsholdet, assisteret

af Hugo. De har haft lidt problemer med en form for ”skærmtrold” men det

skulle der også være styr på nu. Stor tak til Thomas, Claus og Hugo.

Hjemmesiden

Der er endnu ikke sket en ændring af standard siden fra DBF, som vi anvender,

og Karsten lægger de væsentligste informationer op, så de er tilgængelige for

medlemmerne.


Bord- og stoleopstilling

Igen i år har vi udført stol- og bordopstilling ved at medlemmerne på skift møder

og foretager opstillingerne. Det har fungeret fint.

Så det skal i have en stor tak for. Men husk lige at der bliver en og hjælper

turneringslederen med at få det sidste på plads.

Bestyrelsesmøder mv.

Vi har i år afholdt 1 opstarts bestyrelsesmøde og utallige telefonsamtaler, mails

og møder på nettet via Teams.

Vi har igen fået en mænge forholdsanvisninger mv. fra DBF angående tiltag

omkring Coronaen og hvordan vi skulle agere. Og opfordringer til tiltag der skulle

kunne skaffe flere medlemmer.

Vi har også deltaget i enkelte møder arrangeret af distriktet og DBF.

Klubmestre

På mandags holdet er det Ane og Svend Tribler med hele 770 broncepoint med

Peter og Lis på andenpladsen med 305 point. På onsdagsholdet er det Emborg

Svendsen og Bjørn Magnussen med 372 point fulgt af Peter og Bent med 292

point.

Afslutning

Til slut vil jeg sige tak til alle medlemmer og de substitutter, som hjælper os

med at få det hele til at hænge sammen.

Tak til bestyrelsesmedlemmerne for et godt samarbejde gennem året der er

gået. Tak til dem der har støttet klubbens økonomi ved køb af øl og vand.

Bestyrelsens beretning V/

Formand Ejvind Sørensen



Generalforsamling 2023

Støvring Bridgeklub

Referat fra generalforsamlingen den 19.04.23


1. Valg af dirigent og referent.

Gunnar Mylius til dirigent og referent.

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år. Beretningen blev godkendt og er vedhæftet 3. Godkendelse af det reviderede regnskab.

Regnskabet blev godkendt.

4. Godkendelse af budget. Budgettet blev godkendt.

5. Fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslår at kontingentet hæves med kr. 50,- for både mandags og onsdagsholdet.

Dette blev accepteret

6. Indkomne forslag

Bestyrelsens forslag om ændring af regnskabsåret, så det kommer til at følge kalenderåret blev godkendt, den afledte ændring af vedtægternes første sætning i §12 Regnskab ændres til: Klubbens regnskabsår er fra 1. januar til 31. december.

Der laves et overgangsregnskab for resten af 2023.

Forslaget blev enstemmigt vedtaget.

7. Valg af formand i lige år.

Ingen valg i år.

8. Valg af kasserer i ulige år.

Emborg Svendsen blev genvalgt.

9. Valg af sekretær i ulige år.

Karsten Houmøller blev genvalgt.

10. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer.

Claus Kruuse blev genvalgt.

11. Valg af suppleant.

Hans Dahl blev genvalgt.

12. Valg af revisor og revisorsuppleant.

Svend Erik Keiser blev valgt til revisor og Gunnar Mylius blev valgt til revisorsuppleant. 13. Evt. valg af repræsentanter til distriktets generalforsamling

Punktet var ikke på dagsordenen da generalforsamlingen i distriktet blev afholdt fredag den 14. april. Formanden deltog og redegjorde under eventuelt om de nye tiltag med medlemshvervning ved hjælp af Facebook, og den fremtidige satsning på skolebridges materiale i undervisningen. Materialet ligger frit tilgængeligt på nettet. Der efterlyses en ildsjæl til deltagelse i et møde om dette i distriktet fredag eftermiddag den 2. juni i Bridgehuset. 14.Eventuelt

Formanden efterlyste frivillige til at møde op på torvet foran MENY fredag den 28. april, hvor vi planlægger at gøre et fremstød for bridg klubben under Kræmmermarkedet. 4 personer til at spille og nogen til at tale med de forbipasserende.

Her blev der også redegjort for problemerne ved at ændre regnskabsåret. Vi vil nok opkræve kontingent for hele næste sæson på en gang som tidligere, da vi skal betale kontingentet til DBF på en gang i oktober- november måned.

Formanden takkede dirigenten for ledelsen af generalforsamlingen.

Skørping den 23/4-23

Gunnar Mylius P



Generalforsamling 2024

Støvring Bridgeklub

Referat fra generalforsamlingen den 13.3.24


1 Valg af dirigent og referent:

Gunnar Mylius blev valgt og kunne konstatere at generalforsamlingen var lovlig indvarslet og

beslutningsdygtig.


2 Bestyrelsens beretning for det forløbne år

Som vedtaget på sidste års generalforsamling er klubbens regnskabsår nu omlagt til at følge

kalenderåret, grundet krav fra kommunen. Hvis vi vil have lokaler stillet til rådighed eller

anden form for kommunalstøtte skal vores regnskab følge kalenderåret og være godkendt

og indsendt (uploadet) senest 1. april. Derfor omlægningen og generalforsamlingen i marts.

Det har givet lidt problemer for kasseren, men det kommer under punktet regnskab.

I første halvdel af denne sæson har vi været 8 borde om onsdagen og 6 borde om mandagen, I

alt 48 medlemmer, 3 mindre end sidste sæson en lille tilbage gang, som også er tilfældet i

mange andre klubber. Men fra nytår er vi blevet et bord mere både mandag og onsdag, det er

flot. Der har igen været stor medlemstilbagegang i hele landet, dog ikke i distrikt Nordjylland.

Vi har forsøgt at gøre opmærksom på klubben og bridgespillet ved at deltage i Havne festen i

Støvring, Byfesten i Skørping og Frivilligdagen i Skørping, hvor vi sad ved et bord og spillede

bridge, og de der kom forbi kunne få en snak om bridge eller spille med. Det der vakte mest

opsigt var måske det flotte banner vi havde fået fremstillet, men hvor Støvring desværre var

stavet forkert. Vi vil nok forsøge igen i år, så tak til dem der deltog og håber der er opbakning

igen.

Vi har igen i år spillet i Multisalen. Det er som tidligere nævnt lidt besværligt at vi skal søge

hvert år, og først får besked sidst i maj måned. Det er endnu ikke afklaret om vi kan blive

her, men det sidste jeg har fået oplyst, er at vi kan spille her året ud.

Der har været arrangeret turneringer i flere klubber, og flere har deltaget med svingende

resultater, i blandt andet Hjallerup, Hobro og senest var vi 10 der deltog i Hadsund bridgeklubs

sølvturnering, og med flere flotte resultater. Gert vandt i D rækken med sin makker fra

Terndrup og Lisa og Rene fik en flot andenplads. I C rækken vandt Ole og Kim stort med hele

213 point, dagens klart højeste i alle 4 rækker, der blev spillet de samme lagte kort i alle

rækker. Claus og Gunnar blev nr. 4. I B rækken fik Helle og Ejvind en 3 plads, kun 3 point fra

første pladsen. Bjørn deltog i A rækken sammen med sin makker fra Aalborg, de kom dog ikke i

præmierækken.

Der var ikke nok tilslutning til at vi kunne få et hold i gang med undervisning, og vi har igen

måttet henvise til Terndrup og Ålborg. Vi har et kommende medlem der går til undervisning i

Hobro, og som vil starte her til efteråret.

Vi vil igen forsøge at få noget undervisning op at stå til næste sæson, i samarbejde med

Terndrup, som har problemer med at samle nok deltagere til et helt hold. Eller henvise til den

undervisning der er i Aalborg, hvor BK Nord og Aalborg Bridgeklub er gået sammen om

undervisning. Så sig til alle at det er godt at spille bridge og der er gode muligheder for at lære

det.

Som et nyt initiativ har vi opstartet undervisning i skolebridge på Gymnasiet med støtte fra

distriktet og med Birthe Kjeldsen som underviser og Carsten Houmøller som tovholder. Det er

spændende at være med til, de unge er jo ikke vokset op med kortspil som vi andre gjorde, så

de starter helt fra bunden med at lære kortene at kende. Der er svingende deltagelse, startede

med 14 deltagere, men så kom vinterferie, terminsprøver og skoleture på tværs, så vi er

spændte på at se hvor mange der møder op næste gang.

Leif Nybo Jensen styret mandagsholdet og Claus Kruuse onsdagsholdet, men nu har Hugo Holm

overtaget onsdagsholdet med hjælp fra Claus og Emborg. Stor tak til Claus og jer andre der

yder et stort arbejde for at det hele fungerer. Vort udstyr har fungeret, med enkelte

undtagelser af uransagelige årsager, og så måtte der gang i papir og blyant. Både Leif og Bjørn

deltager i år i et løbende turneringslederkursus i distriktet.

Der er endnu ikke sket en ændring af standard siden fra DBF, som vi anvender, og Karsten

lægger de væsentligste informationer op, så de er tilgængelige for medlemmerne. Hugo lægger

også informationer op på vores facebookside.

Igen i år har vi udført stol- og bordopstilling ved at medlemmerne på skift møder og foretager

opstillingerne. Det har fungeret fint.

Så det skal i have en stor tak for. Men husk lige at der bliver en og hjælper turneringslederen

med at få det sidste på plads.

Vi har i år afholdt 1 opstarts bestyrelsesmøde og utallige telefonsamtaler og mails. Vi har igen

fået en mænge anvisninger mv. fra DBF og distriktet. Og opfordringer til tiltag der skulle kunne

skaffe flere medlemmer, blandt andet er der nogle steder via Facebook annoncering skaffet nye

medlemmer.

Distriktet har besluttet at lave to turneringer i løbet af sommeren, hvor man spiller golf om

formiddagen og bridge om eftermiddagen. Det bliver på Øland søndag den 2. juni og på Sebber

lørdag den 24. august, så noter datoerne for jer der også spiller golf, nærmere følger. Man

håber det vil give omtale til gavn for både golf og bridge.

Vi har også deltaget i flere møder arrangeret af distriktet og DBF.

Da vi endnu ikke kender resultatet af hele sæsonen må vi vente med at premiere klubmestrene

til vi starter op igen til september. Men der er kamp om pladserne både mandag og onsdag. På

mandagsholdet er det Sonja og Bjørn der ligger i spidsen og på onsdagsholdet er det Emborg og

Bjørn Der fører.

Den 30. september 2024 kan vores klub fejre 50-års jubilæum, og derfor foreslog vi, at der

skulle nedsættes en arbejdsgruppe ved opstart i efteråret, det er ikke sket, men nu skal det

være, hvis vi skal nå at få noget op at stå. Så kom ud af busken og meld jer til

arbejdsgruppen som skal igang med at planlægge jubilæet. Skal det være en stor fest, en

jubilæumssølvturnering eller begge dele? Vi har lavet en forhåndsreservering af salen i

Stubhuset til en eventuel turnering søndag den 29. september 24.

Til slut vil jeg sige tak til alle medlemmer og de substitutter, som hjælper os med at få det

hele til at hænge sammen.

Tak til bestyrelsesmedlemmerne for et godt samarbejde gennem halvåret der er gået.

Beretningen blev taget til efterretning

.

3 Godkendelse af det reviderede regnskab:

Kasseren fremlagde regnskabet som blev godkendt uden kommentarer.


4 Godkendelse af budget og 5 Fastsættelse af kontingent:

Kasseren beklagede at der var en fejl i det rundsendte budget, Lokaleje var kun medtaget for

et halvt år. Budgettet blev taget til efterretning og det medfører at kontingent satserne

stiger med kr. 200 for næste sæson. Bestyrelsen vil overveje om det skal opkræves af to

omgange. Det giver en del ekstra arbejde.


6 Indkomne forslag:

Der er ikke modtaget forslag til behandling på generalforsamlingen.


7 Valg af formand i lige år:

Ejvind Sørensen blev genvalgt.


8 Valg af kasserer i ulige år:


9 Valg af sekretær i ulige år:


10 Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer:

Hugo Holm blev genvalgt.


11 Valg af suppleant:

Hans Dahl blev genvalgt.


12 Valg af revisor og revisor suppleant:

Svend Erik Keiser og Gunnar Mylius blev genvalgt.


13 Eventuelt.

Formanden efterlyste nogen til at hjælpe med at arrangere 50 årsjubilæet den 29.

september. Hans Dahl og Gunnar Mylius meldte sig, men vi kan også bruge et par friske

piger i gruppen.

Støvring den 13. marts 2024

Dirigent og referent Gunnar Mylius

BridgeCentral, 26. november 2024