Støvring Bridgeklub
Referat fra generalforsamlingen den 13.3.24
1 Valg af dirigent og referent:
Gunnar Mylius blev valgt og kunne konstatere at generalforsamlingen var lovlig indvarslet og
beslutningsdygtig.
2 Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Som vedtaget på sidste års generalforsamling er klubbens regnskabsår nu omlagt til at følge
kalenderåret, grundet krav fra kommunen. Hvis vi vil have lokaler stillet til rådighed eller
anden form for kommunalstøtte skal vores regnskab følge kalenderåret og være godkendt
og indsendt (uploadet) senest 1. april. Derfor omlægningen og generalforsamlingen i marts.
Det har givet lidt problemer for kasseren, men det kommer under punktet regnskab.
I første halvdel af denne sæson har vi været 8 borde om onsdagen og 6 borde om mandagen, I
alt 48 medlemmer, 3 mindre end sidste sæson en lille tilbage gang, som også er tilfældet i
mange andre klubber. Men fra nytår er vi blevet et bord mere både mandag og onsdag, det er
flot. Der har igen været stor medlemstilbagegang i hele landet, dog ikke i distrikt Nordjylland.
Vi har forsøgt at gøre opmærksom på klubben og bridgespillet ved at deltage i Havne festen i
Støvring, Byfesten i Skørping og Frivilligdagen i Skørping, hvor vi sad ved et bord og spillede
bridge, og de der kom forbi kunne få en snak om bridge eller spille med. Det der vakte mest
opsigt var måske det flotte banner vi havde fået fremstillet, men hvor Støvring desværre var
stavet forkert. Vi vil nok forsøge igen i år, så tak til dem der deltog og håber der er opbakning
igen.
Vi har igen i år spillet i Multisalen. Det er som tidligere nævnt lidt besværligt at vi skal søge
hvert år, og først får besked sidst i maj måned. Det er endnu ikke afklaret om vi kan blive
her, men det sidste jeg har fået oplyst, er at vi kan spille her året ud.
Der har været arrangeret turneringer i flere klubber, og flere har deltaget med svingende
resultater, i blandt andet Hjallerup, Hobro og senest var vi 10 der deltog i Hadsund bridgeklubs
sølvturnering, og med flere flotte resultater. Gert vandt i D rækken med sin makker fra
Terndrup og Lisa og Rene fik en flot andenplads. I C rækken vandt Ole og Kim stort med hele
213 point, dagens klart højeste i alle 4 rækker, der blev spillet de samme lagte kort i alle
rækker. Claus og Gunnar blev nr. 4. I B rækken fik Helle og Ejvind en 3 plads, kun 3 point fra
første pladsen. Bjørn deltog i A rækken sammen med sin makker fra Aalborg, de kom dog ikke i
præmierækken.
Der var ikke nok tilslutning til at vi kunne få et hold i gang med undervisning, og vi har igen
måttet henvise til Terndrup og Ålborg. Vi har et kommende medlem der går til undervisning i
Hobro, og som vil starte her til efteråret.
Vi vil igen forsøge at få noget undervisning op at stå til næste sæson, i samarbejde med
Terndrup, som har problemer med at samle nok deltagere til et helt hold. Eller henvise til den
undervisning der er i Aalborg, hvor BK Nord og Aalborg Bridgeklub er gået sammen om
undervisning. Så sig til alle at det er godt at spille bridge og der er gode muligheder for at lære
det.
Som et nyt initiativ har vi opstartet undervisning i skolebridge på Gymnasiet med støtte fra
distriktet og med Birthe Kjeldsen som underviser og Carsten Houmøller som tovholder. Det er
spændende at være med til, de unge er jo ikke vokset op med kortspil som vi andre gjorde, så
de starter helt fra bunden med at lære kortene at kende. Der er svingende deltagelse, startede
med 14 deltagere, men så kom vinterferie, terminsprøver og skoleture på tværs, så vi er
spændte på at se hvor mange der møder op næste gang.
Leif Nybo Jensen styret mandagsholdet og Claus Kruuse onsdagsholdet, men nu har Hugo Holm
overtaget onsdagsholdet med hjælp fra Claus og Emborg. Stor tak til Claus og jer andre der
yder et stort arbejde for at det hele fungerer. Vort udstyr har fungeret, med enkelte
undtagelser af uransagelige årsager, og så måtte der gang i papir og blyant. Både Leif og Bjørn
deltager i år i et løbende turneringslederkursus i distriktet.
Der er endnu ikke sket en ændring af standard siden fra DBF, som vi anvender, og Karsten
lægger de væsentligste informationer op, så de er tilgængelige for medlemmerne. Hugo lægger
også informationer op på vores facebookside.
Igen i år har vi udført stol- og bordopstilling ved at medlemmerne på skift møder og foretager
opstillingerne. Det har fungeret fint.
Så det skal i have en stor tak for. Men husk lige at der bliver en og hjælper turneringslederen
med at få det sidste på plads.
Vi har i år afholdt 1 opstarts bestyrelsesmøde og utallige telefonsamtaler og mails. Vi har igen
fået en mænge anvisninger mv. fra DBF og distriktet. Og opfordringer til tiltag der skulle kunne
skaffe flere medlemmer, blandt andet er der nogle steder via Facebook annoncering skaffet nye
medlemmer.
Distriktet har besluttet at lave to turneringer i løbet af sommeren, hvor man spiller golf om
formiddagen og bridge om eftermiddagen. Det bliver på Øland søndag den 2. juni og på Sebber
lørdag den 24. august, så noter datoerne for jer der også spiller golf, nærmere følger. Man
håber det vil give omtale til gavn for både golf og bridge.
Vi har også deltaget i flere møder arrangeret af distriktet og DBF.
Da vi endnu ikke kender resultatet af hele sæsonen må vi vente med at premiere klubmestrene
til vi starter op igen til september. Men der er kamp om pladserne både mandag og onsdag. På
mandagsholdet er det Sonja og Bjørn der ligger i spidsen og på onsdagsholdet er det Emborg og
Bjørn Der fører.
Den 30. september 2024 kan vores klub fejre 50-års jubilæum, og derfor foreslog vi, at der
skulle nedsættes en arbejdsgruppe ved opstart i efteråret, det er ikke sket, men nu skal det
være, hvis vi skal nå at få noget op at stå. Så kom ud af busken og meld jer til
arbejdsgruppen som skal igang med at planlægge jubilæet. Skal det være en stor fest, en
jubilæumssølvturnering eller begge dele? Vi har lavet en forhåndsreservering af salen i
Stubhuset til en eventuel turnering søndag den 29. september 24.
Til slut vil jeg sige tak til alle medlemmer og de substitutter, som hjælper os med at få det
hele til at hænge sammen.
Tak til bestyrelsesmedlemmerne for et godt samarbejde gennem halvåret der er gået.
Beretningen blev taget til efterretning
.
3 Godkendelse af det reviderede regnskab:
Kasseren fremlagde regnskabet som blev godkendt uden kommentarer.
4 Godkendelse af budget og 5 Fastsættelse af kontingent:
Kasseren beklagede at der var en fejl i det rundsendte budget, Lokaleje var kun medtaget for
et halvt år. Budgettet blev taget til efterretning og det medfører at kontingent satserne
stiger med kr. 200 for næste sæson. Bestyrelsen vil overveje om det skal opkræves af to
omgange. Det giver en del ekstra arbejde.
6 Indkomne forslag:
Der er ikke modtaget forslag til behandling på generalforsamlingen.
7 Valg af formand i lige år:
Ejvind Sørensen blev genvalgt.
8 Valg af kasserer i ulige år:
9 Valg af sekretær i ulige år:
10 Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Hugo Holm blev genvalgt.
11 Valg af suppleant:
Hans Dahl blev genvalgt.
12 Valg af revisor og revisor suppleant:
Svend Erik Keiser og Gunnar Mylius blev genvalgt.
13 Eventuelt.
Formanden efterlyste nogen til at hjælpe med at arrangere 50 årsjubilæet den 29.
september. Hans Dahl og Gunnar Mylius meldte sig, men vi kan også bruge et par friske
piger i gruppen.
Støvring den 13. marts 2024
Dirigent og referent Gunnar Mylius
|