Spillested - Tunerings aftener

Spillested

Idrætscenter Vrå (Idrætscenter Vendsyssel) Stadionvej 17, 9760 Vrå

Spilletidspunkt:

Tirsdage kl.19 00 -  22.30  
1. spilleaften i sæson 2024/2025 er tirsdag den 3. september


Kontingent 2024 - 2025


Primær kontingent (hovedklub): kr .1.100


Klubkontingent (for de, der har en anden hovedklub): kr. 900


kontonummer:9070 16256 45618




Bestyrelse

Bestyrelsen


Formand

Jens Møller Nielsen

40453269

moellern@post.tele.dk



Næstformand

Vibeke Hestbech

40613147

vibeke@hestbech.dk


Kasserer

Gitte Nielsen

29861766

moellern@post.tele.dk


Sekretær

Preben Olesen

61744756

pvo@privat.dk


Turneringsplanlægger

Grete Isak Andersen

40335112

grete.isak@gmail.com







Hvis der er behov for rettelser af indberettede resultater under/efter spillene:

Kontakt: Grete Isak Andersen


Hjælp til fejlindtastninger i Bridgemate:

Kontakt: Grete Isak Andersen, Flemming Sørensen og Else Marie Schjønning Thrane


Hjælp til spørgsmål vedr. overholdelse af gældende bridgeregler under spillene:

Kontakt:  Flemming Sørensen











Klubregler

Klubregler for Vrå Bridgeklub


  1. Klubben spiller tirsdag kl. 19.00. Medlemmerne anmodes om at møde 5 minutter før tid.


  1. Ved sæsonstarten udleveres en oversigt med turneringsplan, substitutliste, kontaktpersoner og andre praktiske oplysninger. Herudover holdes klubbens hjemmeside løbende opdateret.


  1. Et medlem, som ikke kan møde en spilleaften, er selv forpligtet til at skaffe en substitut så vidt det er muligt med et nærliggende handicap. Substitutter noteres på de fremlagte lister.


  1. Regulering af score ved substituering: Såfremt kun en spiller i et par er substitueret, foretages ingen regulering. Er begge spillere substituerede, reguleres score over middel – ned til middelscore i sektionen. Substitutreglerne gælder i alle rækker.


  1. Spilleaftenen tilrettelægges af turneringsplanlæggeren, som planlægger og gennemfører aftenens spil samt foretager nødvendige rettelser efter spil. Det påhviler begge bordets par at sikre, at resultater registreres korrekt. Hvis et resultat registreres forkert, skal det rettes snarest muligt. Efter spilleaftenen rettes spil kun, hvis der er sket åbenlyse fejlindtastninger eller hvis begge par er enige om, at der er sket en fejlindtastning. Fejl kan rettes frem til næste spilleaften.


  1. Bestyrelsen udpeger turneringsledere. Uregelmæssigheder under meldinger og spil må ikke afgøres af spillerne selv, men af turneringslederen, som altid skal tilkaldes for at rette uregelmæssighederne i overensstemmelse med bestemmelserne i lovene. Hvor DBF`s regler ikke anviser nogen løsning på et opstået problem, træffer bestyrelsen en afgørelse.


  1. Bestyrelsen udpeger et antal personer, der i løbet af spilleaftenen kan hjælpe og evt. rette spil på BridgeMaten.


  1. Der er afsat maksimalt 7 minutter til hvert spil. Der benyttes ur, som markerer start og sluttidspunkt for en runde. Desuden markeres tiden 5 minutter før afslutningen af en runde, hvorefter et nyt spil ikke må påbegyndes. Der gives normalt middel score for spil, som ikke er spillet. Hvis en spillende turneringsleder har været tilkaldt og ikke har nået alle rundens spil, tildeles dog for de ikke gennemførte spil 60% score til begge par.


  1. Efter aftenens spil hjælper medlemmerne med oprydning.

Vedtægter

Vedtægter for Vraa Bridgeklub

§ 1. Navn og hjemsted

Klubbens navn er Vrå Bridgeklub, og klubbens hjemsted er Hjørring Kommune.

Klubben er stiftet den 13. marts 1993

§ 2. Formål

Klubbens formål er at samle bridgeinteresserede til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessere for bridge.

§ 3. Tilhørsforhold

Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt Nordjylland og er som sådan underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.

§ 4. Medlemskab

Som aktivt medlem kan optages enhver, der er godkendt af bestyrelsen.

Medlemmerne er forpligtet til at overholde klubbens vedtægter og regler og i øvrigt at leve op til klubbens formålsbestemmelse.

Indmeldelse i klubben er økonomisk bindende for hele sæsonen.

§ 5. Kontingent

Klubkontingent samt betalingsterminer fastsættes af bestyrelsen.

§ 6. Udelukkelse og eksklusion

Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.

I sager om udelukkelse har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse.

I sager om eksklusion har medlemmet krav på, at sagen endelig afgøres på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som et særligt punkt.

En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af klubbens vedtægter.

En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund. Der henvises i øvrigt til forbundets vedtægter §§ 13 & 14.

§ 7. Ordinær generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed i alle anliggender.

Ordinær generalforsamling afholdes inden udgangen af april måned.

Indkaldelse med angivelse af dagsorden bekendtgøres mundtligt og på foreningens hjemmeside med tre ugers varsel.

Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest to uger inden generalforsamlingens afholdelse.

Indkomne forslag samt det reviderede regnskab kan rekvireres hos bestyrelsen og fremlægges for medlemmerne på klubbens hjemmeside senest en uge før generalforsamlingen.

Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde. Kun aktive medlemmer har stemmeret.

Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.

En rettidig indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal, se dog §§15 & 16.

§ 8. Dagsorden

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:

1. Valg af dirigent og referent

2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år

3. Godkendelse af det reviderede regnskab

4. Indkomne forslag

5. Valg af bestyrelsesmedlemmer

6. Valg af suppleant

7. Valg af revisor og revisorsuppleant

8. Eventuelt

§ 9 Generalforsamlingens ledelse

Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke er medlem af bestyrelsen.

Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræves vedtægtsændringer og beslutningen om klubbens opløsning kvalificeret flertal jf. §§ 15 & 16.

Afstemninger skal foretages skriftligt, såfremt 5 medlemmer forlanger det og altid ved personvalg mellem flere kandidater.

Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger. Referatet godkendes og underskrives af dirigenten.

§ 10 Ekstraordinær generalforsamling

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen.

Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes, når mindst en femtedel af klubbens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom, med angivelse af det emne, som ønskes behandlet.

Generalforsamlingen skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse.

For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemninger m.m.gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling.

§ 11 Bestyrelsen

Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold

Bestyrelsen består af fem medlemmer og vælges for to år ad gangen på den ordinære generalforsamling. I ulige år vælges 3 bestyrelsesmedlemmer og i lige år vælges 2 bestyrelsesmedlemmer. Bestyrelsen konstituerer sig selv med en formand og en næstformand, en kasserer og en sekretær.

Bestyrelsen udpeger en turneringsansvarig til at tilrettelægge og lede turneringen.

Bestyrelsen udpeger et antal turneringsledere.

Bestyrelsen kan nedsætte udvalg (spilleudvalg og turneringskomite) til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.

Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer, herunder formanden eller næstformanden, er til stede. Der føres protokol over bestyrelsens forhandlinger.

De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter klubben i henhold til vedtægterne.
Valgbare til bestyrelsen er alle medlemmer, der er fyldt 15 år.
Bestyrelsen udfærdiger klubregler der skal godkendes på generalforsamlingen.

§ 12 Regnskab

Klubbens regnskabsår er 1. marts til udgangen af februar måned. Regnskabet forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift.

§ 13 Revision

På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsuppleant.

Revisoren skal hvert år gennemgå regnskabet og påse, at beholdningerne er til stede.

§ 14 Tegning og hæftelse

Klubben tegnes af formanden. Økonomiske dispositioner over kr. 5.000 skal være godkendt af bestyrelsen.

Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, der påhviler klubben.

§ 15 Vedtægtsændringer

Ændringer af vedtægterne kan ske på en generalforsamling, når mindst to tredjedele af de afgivne stemmer er for forslaget.

§16 Opløsning

Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær generalforsamling.

For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af de fremmødte stemmer for.

For at forslaget kan vedtages, kræves, at mindst tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådan ikke på en ekstraordinær generalforsamling, indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutningen kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset de fremmødtes antal.
Eventuel formue skal tilgå et socialt formål i lokalområdet.

Vraa, den 4/ 4 2023

Formand                                dirigent
Ole Holmen Andersen                        Karsten Frederiksen





privatlivspolitik

Privatlivspolitik for Vrå Bridgeklub.


Bridgeklubbens dataansvar
Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller vore medlemmer, hvordan vi behandler medlemmernes personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.
Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun indsamler og behandler personoplysninger der er
relevante for klubbens drift.
Vi sletter oplysninger på anmodning og når de ikke længere er nødvendige.

Vrå Bridgeklub er dataansvarlig, og vi sikrer at dine personoplysninger behandles i
overensstemmelse med lovgivningen. Den dataansvarlige i klubben er klubbens formand.

Behandling af personoplysninger


Vi behandler følgende personoplysninger:

  1. Medlemsoplysninger:
    a. Almindelige personoplysninger:
    -- Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, fødselsdato,
    indmeldelsesdato mv.
    -- Bridgefaglige oplysninger: Mesterpoint- og handicapposteringer og -saldi.
    b. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
    -- ingen
  2. Oplysninger om medlemmer med særlige opgaver eller tillidshverv, samme som
    Medlemsoplysninger, samt:
    a. Almindelige personoplysninger:
    -- Andre oplysninger: Oplysninger om hvervet, bankkontonummer mv.
    b. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
    -- Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest for medlemmer
    med særlige opgaver, der skal arbejde med børn og unge.
  3. Oplysninger om ansatte:
    a. Almindelige personoplysninger:
    -- Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail,
    ansættelsesdato mv.
    -- Oplysninger til brug for lønudbetaling, fx bankkontonummer.
    b. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
    -- Oplysninger til brug for kildeskatteangivelse, forsikring mv.: CPR-nummer.
    -- Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest for ansatte, der
    skal arbejde med børn og unge.
  4. Oplysninger om deltagere i åbne aktiviteter:
    a. Almindelige personoplysninger:
    -- Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, telefon, mail, fødselsdato
    mv.
    -- Bridgefaglige oplysninger: Mesterpoint- og handicapposteringer og -saldi.
    b. Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
    --. ingen
  5. Oplysninger om substitutter
    a. Almindelige personoplysninger:
    -- Kontaktoplysninger som navn, adresse, mail og telefonnummer.
    Her indsamler vi oplysninger fra:
    Normalt får vi oplysningerne fra medlemmerne selv og fra Danmarks Bridgeforbund. Oplysninger vi modtager fra Danmarks Bridgeforbund er foruden almindelige registrerings- og kontaktoplysninger sportslige oplysninger om fx spillestyrke samt eventuelle udelukkelser.
    Vores formål med behandling af personoplysninger
    Vi behandler personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.
    Lovlige grunde til at behandle personoplysninger er særligt:
    • Bridgeklubbens berettigede (legitime) interesser i at behandle oplysninger
    (interesseafvejningsreglen).
    • At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med melemmer .
    • At der sker som følge af et lovkrav.
    • At der sker med dit samtykke.


Formålene:

Vi behandler medlemsoplysninger:
a. For at kunne gennemføre almindelig medlemshåndtering, kommunikation,
kontingentopkrævning mv.
b. For at kunne gennemføre bridgeaktiviteter i en korrekt sportslig kontekst.
c. For at kunne udstrække værdien af medlemskabet overfor Danmarks Bridgeforbund og
overfor forbundets øvrige medlemsklubber.

Vi behandler oplysninger om medlemmer med særlige opgaver:
a. For at kunne opfylde de forpligtelser vi har overfor hinanden i relation til din særlige
opgave.

Vi behandler oplysninger om ansatte:
a. For at kunne opfylde de forpligtelser vi har overfor hinanden i relation til dit
ansættelsesforhold.
b. For at opfylde myndigheders krav.

Vi behandler oplysninger om deltagere i åbne aktiviteter:
a. For at kunne identificere og kommunikere med deltagerne i relation til aktiviteten.
b. For at kunne gennemføre bridgeaktiviteten i en korrekt sportslig kontekst.

Vi behandler oplysninger om substitutter:
a. For at kunne tilbyde vores medlemmer muligheden for at kunne kontakte mulige
substitutter.

Vi behandler som hovedregel kun personoplysninger ud fra legitime interesser:


• For at kunne gennemføre turneringsaktiviteter – herunder offentliggøre start- og resultatlister samt
MP- og handicapposteringer.
• For at kunne håndtere medlemsrettigheder korrekt, fx i forhold til generalforsamlingen.
• For at kunne håndhæve medlemsforpligtelser korrekt, fx i forhold til kontingentbetaling.
• For at kunne afholde sociale arrangementer, fester mv. – herunder invitere hertil på mail, sms eller
telefon.
• For at kunne vise indholdet og ånden i vores klubliv til udenforstående – herunder offentliggøre
billeder der illustrerer aktiviteten desuagtet at enkeltpersoner vil kunne genkendes herpå.
• Videregivelse af almindelige personoplysninger til Danmarks Bridgeforbund for at sikre en
korrekt håndtering af vores medlemskab heraf samt for at sikre opfyldelsen af medlemmernes rettigheder overfor DBf og DBf’s øvrige medlemsklubber i kraft af medlemskab hos os.
• For at kunne dokumentere vores foreningsstatus overfor legitime interessenter, fx for opnåelse af
kommunal lokalestøtte eller private fondes tilskud.
• For at kunne dokumentere vores aktiviteter i statistisk eller historisk kontekst.
• For medlemmer under 18 år behandler vi endvidere forældres persondata for at kunne
kommunikere med medlemmets forældre.


Vi behandler undtagelsesvist persondata under samtykke:

Vi forlanger børneattest fra alle medlemmer, der har til opgave at lede, undervise eller fungere som
hjælper for en af klubben arrangeret aktivitet, der hovedsageligt er henvendt mod unge under 15.


Videregivelse af dine personoplysninger


• Vi videregiver medlemmers personoplysninger til Danmarks Bridgeforbund.
• Vi videregiver medlemmers personoplysninger til andre samarbejdspartnere i det omfang det har naturlig relevans for en særlig opgave eller et tillidshverv, som medlemmet har påtaget sig – fx oplyser vi kontaktoplysninger på vores hjemmeside på bestyrelsen
• Vi videregiver medlemmers personoplysninger til myndigheder efter deres lovlige krav herom.
• Vi videregiver ikke medlemmers personoplysninger til tredjemands marketingsformål.


Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

Medlemmer:
a. Vi opbevarer medlemmers personoplysninger til evt. anmodning om at få dem slettet og dertil i op til 3 år efter det kalenderår, hvor medlemmet har meldt dig ud af klubben.

Medlemmer med særlige opgaver: som medlemmer.

Ansatte:
a. Vi opbevarer ansattes personoplysninger i op til 5 år efter det kalenderår, hvor ansættelsen
er ophørt.

Deltagere i åbne aktiviteter:
a. Vi opbevarer deltageres personoplysninger indtil aktiviteten er endeligt afsluttet og efter anmodning
om at få dem slettet.
Vi opbevarer dog oplysninger, der skal anvendes i en historisk eller statistisk kontekst, så længe de har værdi i denne kontekst – fx opbevarer og offentliggør vi navnene på årets klubmestre eller vinderne af vores åbne turneringer gennem hele klubbens levetid.

Rettigheder


Som omfattet af denne persondatapolitik har du som medlem en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:
• Retten til at blive oplyst om behandlingen af data (retten til at indsigt i nærværende politik).
• Retten til indsigt i egne personoplysninger (se hvad vi har registreret om dig).
• Retten til berigtigelse.
• Retten til sletning.
• Retten til begrænsning af behandling.
• Retten til dataportabilitet (retten til at få udleveret de oplysninger, vi har registreret om dig i et
læseligt format).
• Retten til indsigelse.


Medlemmer kan gøre brug af deres rettigheder ved at henvende sig til bestyrelsen.

Vær opmærksom på, at  rettigheder ikke er ubetingede. Fx vil vi typisk have mere ret til at registrere medlemmer end medlemmer har ret til at blive slettet så længe medlemskab af klubben består eller så længe medlemmet deltager i vores aktiviteter. Og selv efter at medlemskab er ophørt, kan vi have en legitim ret til at afvise at slette medlemmet, fx for at kunne opstille lovlig krævet dokumentation for et opnået kommunalt tilskud.
Hvis medlemmer henvender sig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, vil bestyrelsen hurtigst muligt tage stilling til, om vi finder, der er et væsentligt og legalt hensyn i vores klubdrift, der vejer tungere end din rettighed til rettelse eller sletning – og finder vi ikke sådan et hensyn, vil vi gennemføre ændring eller sletning hurtigst muligt derefter.


Substitutter optages kun på substitutlisten ved tilsagn, og kan til enhver tid tilbagekalde dette tilsagn.

Der kan altid indgives en klage til en databeskyttelsesmyndighed, fx til Datatilsynet.

Bestyrelsen forbeholder sig retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik.


Denne politik er vedtaget på bestyrelsesmøde fredag den 3.marts 2023



BridgeCentral, 22. april 2025