Holstebro Bridgeklub
Aktivitetscentret (tagetagen )
Danmarksgde 13 A
7500 Holstebro
Klubbens kontonummer.: 7600 - 1327949
Klubbens kontonr.: 7600 - 1327949
MobilePay tirsdag: 355266
MobilePay onsdag: 510326
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kontingentsatser 2024/25
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TIRSDAG AFTEN
|
|
|
|
|
Kontingent med kaffe eller te og brød
|
1.550
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Primære medlemmer af andre klubber kan i alle kontingentsatser fradrage kr. 240
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ONSDAG EFTERMIDDAG
|
|
|
|
|
Medlemmer af tirsdagsklubben
|
150
|
|
|
|
Ikke medlemmer af tirsdagsklubben
|
580
|
|
|
|
Primære medlemmer af andre klubbber
|
340
|
|
|
|
Betaling på dagen + forplejning
|
20
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PASSIVE MEDLEMMER
|
400
|
|
|
|
Vedtægter for
Holstebro Bridgeklub nr. 4324
§ 1. Navn og hjemsted.
Klubbens navn er Holstebro Bridgeklub og klubben er hjemmehørende i Holstebro kommune.
Klubben er stiftet den 15. februar 1940.
§ 2. Formål.
Klubbens formål er at samle bridgeinteresserede til regelmæssige spilleaftener for gennem træning, undervisning og turneringsspil at dygtiggøre medlemmerne og fremme kendskabet til og interessen for bridge.
§ 3. Tilhørsforhold
Klubben er medlem af Danmarks Bridgeforbund og dermed distrikt ”Vestjylland”, og er som sådan underlagt såvel forbundets som distriktets vedtægter og reglementer.
§ 4. Medlemskab.
Som aktivt medlem kan optages enhver, der er godkendt af bestyrelsen.
Medlemmerne er forpligtet til at overholde klubbens vedtægter og regler og i øvrigt at leve op til klubbens formålsbestemmelse.
Endeligt afslag på medlemskab af klubben skal efter anmodning af den, der ønsker medlemskab, forelægges generalforsamlingen.
Bestyrelsen kan optage passive medlemmer.
Passive medlemmer har ikke adgang til at deltage i den primære aktivitet. Passive medlemmer har ikke stemmeret, men er valgbare til bestyrelsen.
Indmeldelse skal ske ved tilmelding til 1 eller flere af sæsonens turneringer på foreningens hjemmeside. Bestyrelsen kan fastsætte en frist for tilmelding.
Indmeldelse som passivt medlem skal ske på foreningens hjemmeside.
Udmeldelse kan ske skriftligt til bestyrelsen.
Udmeldelse sker automatisk, hvis man ikke tilmelder sig en af sæsonens turneringer eller indmelder sig som passivt medlem.
I forbindelse med udmeldelsen skal medlemmets eventuelle økonomiske mellemværender med klubben afvikles.
§ 5. Kontingent
Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen. Ved indmelding i løbet af en sæson, kan bestyrelsen fastsætte nedsat kontingent.
Juniorer under uddannelse betaler halvt kontingent.
Er et medlem på trods af påmindelse fortsat i restance kan medlemmet slettes af medlemslisten, uden at dette forelægges generalforsamlingen.
§ 6. Udelukkelse og eksklusion.
Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.
I sager om eksklusion har medlemmet desuden krav på, at sagen endelig afgøres på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som særligt punkt. En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af klubbens vedtægter.
En eksklusion skal indberettes til Danmarks Bridgeforbund. Der henvises i øvrigt til forbundets vedtægter §§ 13 & 14.
§ 7. Ordinær generalforsamling
Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed i alle anliggender.
Ordinær generalforsamling afholdes sidste tirsdag i april måned hvert år.
Indkaldelse med angivelse af dagsorden skal finde sted på hjemmesiden, senest to uger inden generalforsamlingen.
Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest to uger inden generalforsamlingens afholdelse. Indkomne forslag og det reviderede regnskab kan ses på klubbens hjemmeside senest sidste spilleaften, ugen inden generalforsamlingen.
Adgang til generalforsamlingen har alle klubbens medlemmer, samt hvem bestyrelsen måtte indbyde.
Stemmeret har alle klubbens aktive medlemmer, der ikke er i kontingentrestance. Der kan stemmes ved fuldmagt. Et medlem kan ikke stemme ved flere end en enkelt fuldmagt.
En rettidigt indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal, se dog §§ 15 & 16.
§ 8. Dagsorden
Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:
- Valg af dirigent og referent
- Bestyrelsens beretning for det forløbne år
- Godkendelse af det reviderede regnskab
- Godkendelse af kommende års budget samt fastsættelse af næste års kontingent
- Indkomne forslag.
- Valg af formand (lige år)
- Valg af næstformand (ulige år)
- Valg af 1 turneringsleder (ulige år)
- Valg af sekretær (lige år)
- Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer (vælges for 1 år ad gangen)
- Valg af suppleanter
- Valg af revisor og revisorsuppleant
- Evt. valg til distriktets generalforsamling
- Eventuelt
§ 9. Generalforsamlingens ledelse.
Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke er medlem af bestyrelsen.
Beslutninger træffes ved almindeligt flertal. Dog kræver vedtægtsændringer og beslutning om klubbens opløsning kvalificeret flertal, jf. §§ 15 og 16.
Afstemninger skal foretages skriftligt, såfremt bestyrelsen eller fem medlemmer forlanger det, og altid ved personvalg mellem flere kandidater
Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger.
Referatet godkendes og underskrives af dirigenten.
§ 10. Ekstraordinær generalforsamling.
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen. Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes, når mindst en femtedel af klubbens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom, med angivelse af det emne, som ønskes behandlet.
Generalforsamlingen skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemninger m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling
§ 11. Bestyrelsen.
Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse og repræsenterer klubben i alle forhold.
Bestyrelsen består af mindst 5 medlemmer: En formand, en næstformand, en turneringsleder, en sekretær og 1 eller flere menige bestyrelsesmedlemmer. Antal af menige bestyrelsesmedlemmer bestemmes af generalforsamlingen. Formanden, næstformanden, turneringsleder, og sekretær vælges for 2 år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Øvrige bestyrelsesmedlemmer vælges for 1 år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Formanden og sekretæren vælges i lige år, næstformand, turneringsleder vælges i ulige år.
Bestyrelsen vælger en kasserer, som ikke er medlem af bestyrelsen. Kasserer fremlægger regnskab og budget på generalforsamling, men bestyrelsen er ansvarlig.
Bestyrelsen kan nedsætte udvalg (spilleudvalg, turneringskomite osv.) til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer, herunder formanden eller næstformanden, er til stede. Der føres en protokol over bestyrelsens forhandlinger. Beslutninger i bestyrelsen træffes ved simpelt flertal. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende
De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter klubben i henhold til vedtægterne. Valgbare til bestyrelsen er alle medlemmer, der er fyldt 15 år og har stemmeret. Bestyrelsen kan udarbejde klubregler, der skal godkendes på generalforsamlingen
§ 12. Regnskab
Klubbens regnskabsår er 01.05 til 30.04. Regnskabet forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift. Regnskabet fremlægges for klubbens medlemmer senest en uge inden den ordinære generalforsamling på klubbens hjemmeside.
Kontingentbetaling: Medlemmer betaler årskontingentet senest den 31. august, eller 1 uge efter indmelding.
§ 13. Revision
På den ordinære generalforsamling vælges for et år ad gangen en revisor og en revisorsuppleant. Revisoren skal hvert år gennemgå regnskabet og påse, at beholdningerne er til stede.
§ 14. Tegning og hæftelse
Klubben tegnes af formanden.
Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af generalforsamlingen.
Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, som påhviler klubben.
§ 15. Vedtægtsændringer
Ændringer af vedtægterne kan ske på en generalforsamling, når mindst to tredjedele af de afgivne stemmer er for forslaget.
§ 16. Opløsning
Bestemmelse om klubbens opløsning kan kun ske på en særligt indkaldt ekstraordinær generalforsamling. For at denne er beslutningsdygtig kræves, at mindst to tredjedele af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede.
For at forslaget kan vedtages, kræves, at mindst tre fjerdedele af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådan flertal på en ekstraordinær generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny ekstraordinær generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed, uanset de fremmødtes antal.
Eventuel formue, herunder fast ejendom og løsøre, skal tilgå Danmarks Bridgeforbund eller en anden almennyttig dansk forening efter generalforsamlingens beslutning.
Vedtaget på generalforsamlingen den 30. april 2024.
|