Opstilling og Oprydning --- To do liste, generelt


Der må gerne byttes indbyrdes.


Uge

Spilledato

Opstilling / oprydning

36

5. september

 Torben Agersnap - Anders Staugaard

37

12. september

 Torben Agersnap - Anders Staugaard

38

19. september

 Jeanet Normann -  Henrik Duncan-Hven

39

26. september

 Jeanet Normann -  Henrik Duncan-Hven

40

3. oktober

 Alice Færch -  Poul Færch

41

10. oktober

 Alice Færch -  Poul Færch

42

17. oktober

Efterårsferien

43

24. oktober

 Birgit Christensen -  Jens Erik Storgaard -  Freya

44

31. oktober

 Birgit Christensen -  Jens Erik Storgaard - Peter

45

7. november

 Britta Klejstrup -  Marie Østergaard

46

14. november

 Britta Klejstrup -  Marie Østergaard

47

21. november

 Erling Pedersen -  Flemming Birkbak

48

28. november

 Erling Pedersen -  Flemming Birkbak

49

5. december

 Gunnar Biltoft -  Inga Biltoft

50

12. december

 Gunnar Biltoft -  Inga Biltoft

51

19. december

Juleafslutning -  Freya Normann Hven - Bo Jensen



Uge

Spilledato

Opstilling / oprydning

1

2. januar

 Martin Hansen  - Anne Marie Aaes

2

9. januar

 Martin Hansen  - Anne Marie Aaes

3

16. januar

 Inge Stridbæk -  Inger Jensen

4

23. januar

 Inge Stridbæk -  Inger Jensen

5

30. januar

 John Kvist -  Ole Wittenkamp

6

6. februar

 John Kvist -  Ole Wittenkamp

7

13. februar

Vinterferien

8

20. februar

 Kurt Møller Petersen -  Carsten Klemmensen

9

27. februar

 Kurt Møller Petersen -  Carsten Klemmensen

10

6. marts

 Mette-Lise Lauridsen -  Birgit Thorsted

11

13. marts

 Mette-Lise Lauridsen -  Birgit Thorsted

12

20. marts

 Ole Krogh Nielsen -  Thorkild Andersen - Frank Niebuhr - Anne Grethe Niebuhr

13

27. marts

 Ole Krogh Nielsen -  Thorkild Andersen - Frank Niebuhr - Anne Grethe Niebuhr

14

3. april

 Tina Madsen -  Lotte Linneberg

15

10. april

 Tina Madsen -  Lotte Linneberg

16

17. april

Skærtorsdag

17

24. april

 Generalforsamling - Peter Hven -  Freya Normann Hven - Bo Jensen

18

1. maj

TOP16 - Peter Hven -  Freya Normann Hven - Bo Jensen



Bemærk:



Bo spiller udelukkende i lige uger

Freya spiller udelukkende i ulige uger

Anders spiller udelukkende i lige uger

Jens Peter spiller udelukkende i lige uger

Ole Krogh Nielsen -  Thorkild Andersen spiller udelukkende i ulige uger

Frank Niebuhr - Anne Grethe Niebuhr spiller udelukkende i lige uger




afslutninger

HUSKELISTE - TO DO LISTE



Har hermed ajourført drejebogen for juleafslutningen d. 10.12.2022 - til fremtidig brug


Emne

Opgave

Tidspunkt

Ansvarlig

Spillelokale

Der skal årligt søges om leje af spillelokalet (pt. Aktivcenter Norgesgade) hos kommunen.

Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast

Telefon: Lilli Sørensen, som træffes på 28 48 96 95

Forår

Henrik


Der skal søges om alternativt spillested de aftener, Aktivcenteret måtte være optaget

Når kommunens plan kendes

Henrik

Åbent hus arrangementer

August: sidste tre torsdage - annonceres i bridgebladet + til distriktets klubformænd

I god tid før august

Peter/Alice


Okt: torsdag uge 42 annonceres til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside

I god tid før uge 42

Peter/Alice


Feb: torsdag uge 7 annonceres til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside

I god tid før uge 7

Peter/Alice

Diverse turneringer

Annonceres som minimum til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside

I god tid før

Peter/Alice

Generalforsamling april

Indkaldelse/dagsorden - husk kopier til generalforsamlingen

Mindst 14 dage før

Poul


Dirigent: Spørg X, om han/hun vil være dirigent


Poul


Undersøg hvem der er på valg, og om de siger ja til genvalg

Mindst 14 dage før

Poul

Gaver og opmærksomhed

Til de ansvarlige for kortblanding (hr og fru Biltoft) gavekurv a kr. 700 + 2 flasker vin (fra Henrik)

Før sæsonafslutning april

Poul

Regnskabsaflæggelse

Husk en snes kopier til generalforsamlingen

Mindst 14 dage før

Christian


Revisor og revisorsuppleant: Hhv. Lotte Linneberg og Inger Jensen sagde ja i 2022

Mindst 14 dage før

Christian

Førstepræmier juleafslutning

Førstepræmier v/ juleafslutning: kr. 200 pr pers. i kontanter (IKKE ænder eller gavekort)

Før juleafslutning

Christian

Køkkenhjælp afslutninger

Løn til køkkenhjælpere

Før afslutning

Christian

Ved klubmedlems dødsfald

bestilles en bårebuket a kr. 400


Poul

Materialer

Husk at oplyse om indkøb af materialer. Giv en melding ved bestyrelsesmøder, så det bliver noteret i referatet

Ved bestyrelsesmøder

Christian

Tildeling af mestertitler + etuier

Titler/etuier tildeles ad hoc, når vi får nyt herom fra DBF.(Mesterpoint danner grundlag for tildeling af titler. Når man får en ny titel, får man fra DBF et etui til sit meldekort med en særlig farve, der viser titlen.)

Ad hoc

Poul


DREJEBOG JULEAFSLUTNING d. 15.12.2022

Festudvalg

Tina Madsen, Lotte Linneberg, Erik Ølgaard, Tove Davidsen



Sted

Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast

(ny kontaktperson Lilli Sørensen, mobil 28 48 96 95)



Drikkevarer

Henrik sørger for vin til velkomstdrink samt vin, øl, vand, som købes.



Menu

Julemenu fra Føtex a kr. 189 pr person (32 pers)



Køkkenhjælpere

Henriks kone og søn (Kay og Zia) (kl. 17.30 til kl. 22.30)



Regnskab

Menu fra Føtex (kr. 189 kr. x 32 personer)

Kaffe/te (poser købt i centeret), servietter, lys

Bordpynt (lånte kugler), grønt hentet i skoven

I alt


Personpris afrundet v/ 32 pers.


+ Køkkenhjælpere


6048 kr.

157 kr.

0 kr.

6205 kr.


194 kr. pr pers.


1000 kr.


Vedr. borddækning

Erfaringsmæssigt kan det nås fra kl. 16.30. Vi sparer, hvor vi kan, så naturmaterialer hentes i skov/have og suppleres med julekugler hjemmefra.

Vedr. køkkenhjælp

Henriks kone og søn hjælpere fra kl. 17.30.

Vedr. kaffen som vi skal købe af Aktivcentret: Aftales på forhånd med centerets ansvarlige, så der er tilstrækkeligt med kaffeposer og teposer i køkkenet. Fyrfadsstager lånes i køkkenet.

Vedr. lukketid

Festkomiteen og bestyrelsen sørger for, at folk forlader stedet ad køkkenvejen, så gæster på centret ikke forstyrres efter kl. 22.30.

Generelt:

  • Det er festudvalget, der tilrettelægger festen og lukker og slukker efter festen!
  • Maden skal leveres senest kl. 18.15, så der kan spises senest kl. 18.30, men meget gerne før.
  • Husk at medbringe viskestykker, karklude og en gulvklud til køkkenhjælperne.
  • Aktivcentrets lokale og køkken skal afleveres i samme stand som ved overtagelse:
    • Opvaskemaskinen skal tømmes for vand inden slukning iht. instruks på køkkenskabet.
    • Hvis borde flyttes, skal bordopstillingen tilbage på plads efter brug.
    • Kontakten til at slukke lyset under køkken-overskabe svær at finde. Findes i hjørnet ved kaffemaskinen.




Festudvalg

Axel Kvist, John Kvist, Jeanet Normann, Alice Færch

 

Sted

Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast

Telefon: Lilli Sørensen, som træffes på 28 48 96 95


 

Drikkevarer

Henrik sørger for vin/velkomstdrink samt vin, øl, vand, som kan købes.

HUSK ALOHOLFRIE VINE

 

Menu

Varm hovedret fra Gastro13 (bestilt af Jeanet)

Kaffe/te med chokolade 

 

Køkkenhjælpere

Henriks kone og søn, Kay og Zia (kl. ca. 17.30 til kl. 22.30)

 

Budgetramme

Kr. 185,- pr person til Gastro13

+ kaffe/te med chokolade

+ servietter

+ 1000 kr. til køkkenhjælpere.

 

Regnskab

Hovedret fra Gastro13 (kr. 185 kr. x 40 kuverter + fragt/kørsel)

Kaffe/te (3 poser a 12 kr. købt i centeret)

Quality Street chokolade + servietter

Ialt

Pris afrundet v/ 40 personer

------------- 

+ Køkkenhjælpere (Christian sørger for betalingen)

OBS: Alle udgiftsbilag afleveres til Christian inden nytår.

7550 kr.

36 kr.

339,95 kr.

7925,95 kr.

pr pers.198 kr.

 

1000 kr.

 


Emne

Opgave

Tidspunkt

Ansvarlig

Spillelokale

Der skal årligt søges om leje af spillelokalet (pt. Aktivcenter Norgesgade) hos kommunen.


Forår

Henrik


Der skal søges om alternativt spillested de aftener, Aktivcenteret er optaget

Når kommunens plan kendes

Henrik

Åbent hus arrangementer

August: sidste tre torsdage - annonceres i bridgebladet + til distriktets klubformænd

I god tid før august

Peter/Alice


Okt: torsdag uge 42 annonceres til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside

I god tid før uge 42

Peter/Alice


Feb: torsdag uge 7 annonceres til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside

I god tid før uge 7

Peter/Alice

Diverse turneringer

Annonceres som minimum til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside

I god tid før

Peter/Alice

Generalforsamling april

Indkaldelse/dagsorden - husk 30 kopier til generalforsamlingen

Mindst 14 dage før

Poul/Lis


Dirigent: Spørg Christian Nielsen, om han vil være dirigent


Poul


Undersøg hvem der er på valg, og om de siger ja til genvalg

Mindst 14 dage før

Lis

Gaver og opmærksomhed

Til de ansvarlige for kortblanding (hr og fru Biltoft) gavekurv a kr. 700 (bestilles hos Ole Ringgaard) + 2 flasker vin (fra Henrik)

Før sæsonafslutning april

Tove

Regnskabsaflæggelse

- husk 30 kopier til generalforsamlingen

Mindst 14 dage før

Axel/Lis


Revisor og revisorsuppleant: spørg hhv. Ole Ringgaard og Erling Pedersen

Mindst 14 dage før

Lis

Juleafslutning

Førstepræmier v/ juleafslutning: kr. 200 pr pers. i kontanter (IKKE ænder eller gavekort)

Før juleafslutning dec

Tove/Axel


Løn til køkkenhjælpere - Leo spørger pigerne, om betaling kan ske via MobilePay

Før juleafslutning dec

Leo/Axel

Ved klubmedlems dødsfald

bestilles en bårebuket a kr. 400


Tove

Materialer

Husk at oplyse om indkøb af materialer. Giv en melding ved bestyrelsesmøder, så det bliver noteret i referatet

Ved bestyrelsesmøder

Tove

Tildeling af mestertitler + etuier

Opsamling på de titler/etuier, der er glemt de senere år.

Fremover uddeles titler/etuier ad hoc, når vi får nyt herom fra DBF.

(Mesterpoint danner grundlag for tildeling af titler. Når man får en ny titel, får man fra DBF et etui til sit meldekort med en særlig farve, der viser titlen. )

Ad hoc

Poul/Tove

Oprettelse af Mobile Pay

Så køkkenhjælpere m.fl. kan betales med mobile pay i stedet for kontanter

Snarest

Axel

Ajourført 13.12.19




Vedr. borddækning: Erfaringsmæssigt kan det nås fra kl. 17.00. 

Vi sparer, hvor vi kan og bruger naturmaterialer fra skov/have og supplerer med egne kugler + fyrfadslys. Fyrfadsstager lånes på stedet. Dug undlades.

Vedr. kaffen som vi skal købe af Aktivcentret: Alice beder på forhånd Karen Hansen sørge for, at der er posekaffe i køkkenet.

Vedr. præmier: Førstepræmier er ikke længere ænder/gavekort, men kontant 200 pr. person, som Christian sørger for. Øvrige præmier er vin, som Henrik sørger for.

Vedr. lukketid: Festkomiteen og bestyrelsen sørger for, at folk forlader stedet ad køkkenvejen, så gæster på centret ikke forstyrres efter kl. 22.30.

Supplerende generelle oplysninger:

         Det er festudvalget, der tilrettelægger festen og lukker og slukker efter festen!

         Gastro 13 leverede maden kl. 17.45 - fin timing!

         Husk at medbringe viskestykker, karklude og en gulvklud til køkkenhjælperne. 

         Aktivcentrets lokale og køkken skal afleveres i samme stand som ved overtagelse:

o    Kontakten til at slukke lyset under køkken-overskabe findes i hjørnet ved kaffemaskinen.

o    Opvaskemaskinen skal tømmes for vand inden slukning iht. instruks på køkkenskabet.

o    Hvis borde flyttes, skal bordopstillingen tilbage på plads efter brug. 




DREJEBOG JULEAFSLUTNING d. 20.12.2018 kl. 18-23

Festudvalg

Carsten Lysdahl og Lilli-Ann Nielsen, Freddy Pedersen og Ole Krogh Nielsen



Sted

Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast

(kontaktperson Karen Hansen 97153389 99604542)



Drikkevarer

Henrik sørgede for vin til velkomstdrink samt vin, øl, vand, som kunne købes.



Menu

Middag fra Yutaka Sushi Bar Aps, Herning, mail jp@yutaka.dk



Køkkenhjælpere

2 gymnasiepiger var køkkenhjælpere efter aftale med Leo fra kl. 17.30 til kl. 22.30.



Budgetramme

Max. kr. 225,- pr person (til middag, kaffe/te og bordpynt)

Derudover er der afsat 1000 kr. til køkkenhjælpere.


Regnskab

Menu fra Yutaka (kr. 210 kr. x 56 personer)

Kaffe/te (= 6 poser købt i centeret)

Servietter, lys mm.

I alt


Personpris afrundet v/ 56 personer


Køkkenhjælpere


11760 kr.

72 kr.

95 kr.

11927 kr.


213 kr. pr pers.


1000 kr.





For kommende festudvalg følger her erfaringer og retningslinier til den kommende afslutning

DREJEBOG JULEAFSLUTNING d. 14.12.2017 kl. 18-23

Festudvalg

Torben Olesen, Bent Merrild Hansen, Tove Davidsen, Alice Færch


Sted

Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast

(kontaktperson Karen Hansen 97153389 99604542)


Borddækning

Festkomiteen med hjælp af Ulla Rasmussen og Leo Sørup klargjorde fra kl. 16.


Enkel borddækning uden duge og blomster men med sølvfolie som bordløber - pynt af frisk efeu og ”Quality Street” chokolade som det farverige islæt. Desuden juleservietter og fyrfadslys (i små glasstager fra Aktivcentrets køkken).


Borddækning blev klaret effektivt på 45 minutter, så mødetid kl. 16.30 vil være tidsnok fremover.


Drikkevarer

Der blev serveret et glas hvidvin til velkomst.

Henrik sørgede for vinen til velkomstdrink samt vin, øl, vand, som kunne købes.


Menu

Juleplanke fra Østerport Slagter i Ikast. Maden blev leveret kl. 17.30. (50 kuverter blev bestilt 2 dage før)


Spangsberg flødeboller m/ kaffe/te


Køkkenhjælpere

2 gymnasiepiger var køkkenhjælpere efter aftale med Leo fra kl. 17.30 til kl. 22.30.


Budgetramme

Max. kr. 180,- pr person (inkl. mad, bordpynt og køkkenhjælpere)

Bestyrelsen har reduceret budgettet ift. tidligere.


Regnskab

Julemenu fra slagter

Flødeboller + chokolade

Kaffe/te (købt i centeret)

Servietter

Køkkenhjælpere


Vi landede på 46 personer, svarende til i alt kr. 177 pr. person!

6600

424

65

63

1000

i alt 8152


På festkomiteens vegne

Alice Færch d. 15.12.17


DREJEBOG SÆSONAFSLUTNING m/ generalforsamling d. 27.04.2017 kl. 18-24

Festudvalg

Lis Jacobsen, Leo Sørup, Mogens Holst, Alice Færch


Sted

Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast

(kontaktperson Karen Hansen 97153389 99604542)


Borddækning

Festkomiteen sørgede for bordpapir, servietter og små dekorationer + fyrfadslys (der findes små glasstager til fyrfadslys i Aktivcenterets køkken).


Service kunne lånes i køkkenet.


Festkomite og Poul Færch mødte op til fælles borddækning og klargøring kl. 16.00.


Drikkevarer

Der blev serveret et glas hvidvin til velkomst.

Henrik sørgede for vin, øl, vand, som kunne købes.


Mad og middag

Middelhavsbuffet - 60 kuverter fra Slagter Gøttsche i Herning

(som iht. aftale leverede maden kl. 17.30)


Flødeskumslagkager fra Vestbyens Bager m/ kaffe/te


Servering/oprydning

2 gymnasiepiger hjalp i køkken/med servering efter aftale med Leo fra kl. 17.30 til ca. kl. 22.30.


Budgetramme

Kr. 225,- pr person ALT inklusive (herunder også bordpynt, servering mm.)



OBS: Efterfølgende har Poul desværre igen fået klager fra centerleder Karen Hansen:

  • Opvaskemaskinen og tilhørende rensesi var meget snavsede og opvaskemaskinen var ikke tømt for porcelæn.
  • Affaldsspanden var ikke tømt.
  • Fik besked på at oplyse, hvornår vi skal bruge køkken OG kaffeposer, så der kan lægges ekstra kaffe frem! (Det var altså ikke tilstrækkeligt, at jeg en måned før havde talt med Karen Hansen om afslutningsdatoen og fået grønt lys til dække bord fra kl. 16.00.

På festkomiteens vegne

Alice Færch d. 01.05.17


DREJEBOG JULEAFSLUTNING d. 15. december 2016 kl. 18-23

Festudvalg

Leila Wiig, Erik Øllgaard, Ulla Rasmussen, Tove Davidsen


Sted

Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast

(kontaktperson Karen Hansen 97153389 99604542)


Borddækning

Festkomiteen sørgede for bordpapir, servietter (foldet hjemmefra) og dekorationer (minijulestjerne + efeu + gran fra haven) + fyrfadslys (der findes små glasstager til fyrfadslys i Aktivcenterets køkken).


Al service kunne lånes i køkkenet.


Festkomite og 5-6 klubmedlemmer mødte op til fælles borddækning kl. 16.30. Vi kunne ikke få adgang til lokalet før pga. anden aktivitet.


Drikkevarer

Festkomiteen havde indkøbt velkomstdrink + chips.

Henrik sørgede for vin, øl, vand, som kunne købes.


Mad og middag

En lejlighedssang blev omdelt og sunget + Erling og Biltoft improviserede underholdning, mens vi ventede på maden.


Middagen (buffet) - 64 kuverter - blev leveret af Noli v/ Morten Kok

Menu:

Kalveculotte og skinkesteg med 2 slags kartofler - salat og brød

Dessert risalamande + 4 mandelgaver

Kaffe/te m/ småkager


Servering/oprydning

2 køkkenhjælpere (Erling Pedersens Inga + Bente Damsgaard)


Budgetramme

Kr. 225,- pr person ALT inklusive (mad, velkomstdrink, herunder også borddækning, -pynt, servering, opvask mm.)



På festkomiteens vegne

Tove Davidsen d. 21.12.16


Supplerende oplysninger til kommende festudvalg:

  • Det er festudvalget, der tilrettelægger festen og lukker og slukker efter festen!
  • Når der brygges kaffe, SKAL kaffen købes af Aktivitetescenteret. Der afregnes kontant i køkkenet iflg. opslag.
  • Maden skal leveres senest kl. 18.15, så der kan spises senest kl. 18.30.
  • Husk at medbringe viskestykker, karklude og en gulvklud til køkkenhjælperne.
  • Aktivcentrets lokale og køkken skal afleveres i samme stand som ved overtagelse:
    • Kontakten til at slukke lyset under køkken-overskabe var svær at finde. Har efterfølgende fået oplyst, at den findes i hjørnet ved kaffemaskinen.
    • Opvaskemaskinen skal tømmes for vand inden slukning sådan lyder en instruks på køkkenskabet men det lykkedes ikke at finde ud af hvordan. Poul har bedt centerleder Karen Hansen om en tydelig instruktion, så opvaskemaskinen kan afleveres i korrekt stand fremover, og det har Karen lovet at vende tilbage med.
    • Hvis borde flyttes, skal bordopstillingen tilbage på plads efter brug.
BridgeCentral, 21. december 2024