HUSKELISTE - TO DO LISTE
Har hermed ajourført drejebogen for juleafslutningen d. 10.12.2022 - til fremtidig brug
Emne
|
Opgave
|
Tidspunkt
|
Ansvarlig
|
Spillelokale
|
Der skal årligt søges om leje af spillelokalet (pt. Aktivcenter Norgesgade) hos kommunen.
Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast
Telefon: Lilli Sørensen, som træffes på 28 48 96 95
|
Forår
|
Henrik
|
|
Der skal søges om alternativt spillested de aftener, Aktivcenteret måtte være optaget
|
Når kommunens plan kendes
|
Henrik
|
Åbent hus arrangementer
|
August: sidste tre torsdage - annonceres i bridgebladet + til distriktets klubformænd
|
I god tid før august
|
Peter/Alice
|
|
Okt: torsdag uge 42 annonceres til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside
|
I god tid før uge 42
|
Peter/Alice
|
|
Feb: torsdag uge 7 annonceres til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside
|
I god tid før uge 7
|
Peter/Alice
|
Diverse turneringer
|
Annonceres som minimum til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside
|
I god tid før
|
Peter/Alice
|
Generalforsamling april
|
Indkaldelse/dagsorden - husk kopier til generalforsamlingen
|
Mindst 14 dage før
|
Poul
|
|
Dirigent: Spørg X, om han/hun vil være dirigent
|
|
Poul
|
|
Undersøg hvem der er på valg, og om de siger ja til genvalg
|
Mindst 14 dage før
|
Poul
|
Gaver og opmærksomhed
|
Til de ansvarlige for kortblanding (hr og fru Biltoft) gavekurv a kr. 700 + 2 flasker vin (fra Henrik)
|
Før sæsonafslutning april
|
Poul
|
Regnskabsaflæggelse
|
Husk en snes kopier til generalforsamlingen
|
Mindst 14 dage før
|
Christian
|
|
Revisor og revisorsuppleant: Hhv. Lotte Linneberg og Inger Jensen sagde ja i 2022
|
Mindst 14 dage før
|
Christian
|
Førstepræmier juleafslutning
|
Førstepræmier v/ juleafslutning: kr. 200 pr pers. i kontanter (IKKE ænder eller gavekort)
|
Før juleafslutning
|
Christian
|
Køkkenhjælp afslutninger
|
Løn til køkkenhjælpere
|
Før afslutning
|
Christian
|
Ved klubmedlems dødsfald
|
bestilles en bårebuket a kr. 400
|
|
Poul
|
Materialer
|
Husk at oplyse om indkøb af materialer. Giv en melding ved bestyrelsesmøder, så det bliver noteret i referatet
|
Ved bestyrelsesmøder
|
Christian
|
Tildeling af mestertitler + etuier
|
Titler/etuier tildeles ad hoc, når vi får nyt herom fra DBF.(Mesterpoint danner grundlag for tildeling af titler. Når man får en ny titel, får man fra DBF et etui til sit meldekort med en særlig farve, der viser titlen.)
|
Ad hoc
|
Poul
|
DREJEBOG – JULEAFSLUTNING d. 15.12.2022
Festudvalg
|
Tina Madsen, Lotte Linneberg, Erik Ølgaard, Tove Davidsen
|
|
Sted
|
Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast
(ny kontaktperson Lilli Sørensen, mobil 28 48 96 95)
|
|
Drikkevarer
|
Henrik sørger for vin til velkomstdrink – samt vin, øl, vand, som købes.
|
|
Menu
|
Julemenu fra Føtex a kr. 189 pr person (32 pers)
|
|
Køkkenhjælpere
|
Henriks kone og søn (Kay og Zia) (kl. 17.30 til kl. 22.30)
|
|
Regnskab
|
Menu fra Føtex (kr. 189 kr. x 32 personer)
Kaffe/te (poser købt i centeret), servietter, lys
Bordpynt (lånte kugler), grønt hentet i skoven
I alt
Personpris afrundet v/ 32 pers.
+ Køkkenhjælpere
|
6048 kr.
157 kr.
0 kr.
6205 kr.
194 kr. pr pers.
1000 kr.
|
Vedr. borddækning
Erfaringsmæssigt kan det nås fra kl. 16.30. Vi sparer, hvor vi kan, så naturmaterialer hentes i skov/have og suppleres med julekugler hjemmefra.
Vedr. køkkenhjælp
Henriks kone og søn hjælpere fra kl. 17.30.
Vedr. kaffen som vi skal købe af Aktivcentret: Aftales på forhånd med centerets ansvarlige, så der er tilstrækkeligt med kaffeposer og teposer i køkkenet. Fyrfadsstager lånes i køkkenet.
Vedr. lukketid
Festkomiteen og bestyrelsen sørger for, at folk forlader stedet ad køkkenvejen, så gæster på centret ikke forstyrres efter kl. 22.30.
Generelt:
- Det er festudvalget, der tilrettelægger festen – og lukker og slukker efter festen!
- Maden skal leveres senest kl. 18.15, så der kan spises senest kl. 18.30, men meget gerne før.
- Husk at medbringe viskestykker, karklude og en gulvklud til køkkenhjælperne.
- Aktivcentrets lokale og køkken skal afleveres i samme stand som ved overtagelse:
- Opvaskemaskinen skal tømmes for vand inden slukning – iht. instruks på køkkenskabet.
- Hvis borde flyttes, skal bordopstillingen tilbage på plads efter brug.
- Kontakten til at slukke lyset under køkken-overskabe svær at finde. Findes i hjørnet ved kaffemaskinen.
Festudvalg
|
Axel Kvist, John Kvist, Jeanet Normann, Alice Færch
|
|
Sted
|
Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast
Telefon: Lilli Sørensen, som træffes på 28 48 96 95
|
|
Drikkevarer
|
Henrik sørger for vin/velkomstdrink – samt vin, øl, vand, som kan købes.
HUSK ALOHOLFRIE VINE
|
|
Menu
|
Varm hovedret fra Gastro13 (bestilt af Jeanet)
Kaffe/te med chokolade
|
|
Køkkenhjælpere
|
Henriks kone og søn, Kay og Zia (kl. ca. 17.30 til kl. 22.30)
|
|
Budgetramme
|
Kr. 185,- pr person til Gastro13
+ kaffe/te med chokolade
+ servietter
+ 1000 kr. til køkkenhjælpere.
|
|
Regnskab
|
Hovedret fra Gastro13 (kr. 185 kr. x 40 kuverter + fragt/kørsel)
Kaffe/te (3 poser a 12 kr. købt i centeret)
Quality Street chokolade + servietter
Ialt
Pris afrundet v/ 40 personer
-------------
+ Køkkenhjælpere (Christian sørger for betalingen)
OBS: Alle udgiftsbilag afleveres til Christian inden nytår.
|
7550 kr.
36 kr.
339,95 kr.
7925,95 kr.
pr pers.198 kr.
1000 kr.
|
Emne
|
Opgave
|
Tidspunkt
|
Ansvarlig
|
Spillelokale
|
Der skal årligt søges om leje af spillelokalet (pt. Aktivcenter Norgesgade) hos kommunen.
|
Forår
|
Henrik
|
|
Der skal søges om alternativt spillested de aftener, Aktivcenteret er optaget
|
Når kommunens plan kendes
|
Henrik
|
Åbent hus arrangementer
|
August: sidste tre torsdage - annonceres i bridgebladet + til distriktets klubformænd
|
I god tid før august
|
Peter/Alice
|
|
Okt: torsdag uge 42 annonceres til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside
|
I god tid før uge 42
|
Peter/Alice
|
|
Feb: torsdag uge 7 annonceres til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside
|
I god tid før uge 7
|
Peter/Alice
|
Diverse turneringer
|
Annonceres som minimum til distriktets klubformænd + medlemmer + hjemmeside
|
I god tid før
|
Peter/Alice
|
Generalforsamling april
|
Indkaldelse/dagsorden - husk 30 kopier til generalforsamlingen
|
Mindst 14 dage før
|
Poul/Lis
|
|
Dirigent: Spørg Christian Nielsen, om han vil være dirigent
|
|
Poul
|
|
Undersøg hvem der er på valg, og om de siger ja til genvalg
|
Mindst 14 dage før
|
Lis
|
Gaver og opmærksomhed
|
Til de ansvarlige for kortblanding (hr og fru Biltoft) gavekurv a kr. 700 (bestilles hos Ole Ringgaard) + 2 flasker vin (fra Henrik)
|
Før sæsonafslutning april
|
Tove
|
Regnskabsaflæggelse
|
- husk 30 kopier til generalforsamlingen
|
Mindst 14 dage før
|
Axel/Lis
|
|
Revisor og revisorsuppleant: spørg hhv. Ole Ringgaard og Erling Pedersen
|
Mindst 14 dage før
|
Lis
|
Juleafslutning
|
Førstepræmier v/ juleafslutning: kr. 200 pr pers. i kontanter (IKKE ænder eller gavekort)
|
Før juleafslutning dec
|
Tove/Axel
|
|
Løn til køkkenhjælpere - Leo spørger pigerne, om betaling kan ske via MobilePay
|
Før juleafslutning dec
|
Leo/Axel
|
Ved klubmedlems dødsfald
|
bestilles en bårebuket a kr. 400
|
|
Tove
|
Materialer
|
Husk at oplyse om indkøb af materialer. Giv en melding ved bestyrelsesmøder, så det bliver noteret i referatet
|
Ved bestyrelsesmøder
|
Tove
|
Tildeling af mestertitler + etuier
|
Opsamling på de titler/etuier, der er glemt de senere år.
Fremover uddeles titler/etuier ad hoc, når vi får nyt herom fra DBF.
(Mesterpoint danner grundlag for tildeling af titler. Når man får en ny titel, får man fra DBF et etui til sit meldekort med en særlig farve, der viser titlen. )
|
Ad hoc
|
Poul/Tove
|
Oprettelse af Mobile Pay
|
Så køkkenhjælpere m.fl. kan betales med mobile pay i stedet for kontanter
|
Snarest
|
Axel
|
Ajourført 13.12.19
Vedr. borddækning: Erfaringsmæssigt kan det nås fra kl. 17.00.
Vi sparer, hvor vi kan og bruger naturmaterialer fra skov/have og supplerer med egne kugler + fyrfadslys. Fyrfadsstager lånes på stedet. Dug undlades.
Vedr. kaffen som vi skal købe af Aktivcentret: Alice beder på forhånd Karen Hansen sørge for, at der er posekaffe i køkkenet.
Vedr. præmier: Førstepræmier er ikke længere ænder/gavekort, men kontant 200 pr. person, som Christian sørger for. Øvrige præmier er vin, som Henrik sørger for.
Vedr. lukketid: Festkomiteen og bestyrelsen sørger for, at folk forlader stedet ad køkkenvejen, så gæster på centret ikke forstyrres efter kl. 22.30.
Supplerende generelle oplysninger:
● Det er festudvalget, der tilrettelægger festen – og lukker og slukker efter festen!
● Gastro 13 leverede maden kl. 17.45 - fin timing!
● Husk at medbringe viskestykker, karklude og en gulvklud til køkkenhjælperne.
● Aktivcentrets lokale og køkken skal afleveres i samme stand som ved overtagelse:
o Kontakten til at slukke lyset under køkken-overskabe findes i hjørnet ved kaffemaskinen.
o Opvaskemaskinen skal tømmes for vand inden slukning iht. instruks på køkkenskabet.
o Hvis borde flyttes, skal bordopstillingen tilbage på plads efter brug.
DREJEBOG – JULEAFSLUTNING d. 20.12.2018 kl. 18-23
Festudvalg
|
Carsten Lysdahl og Lilli-Ann Nielsen, Freddy Pedersen og Ole Krogh Nielsen
|
|
Sted
|
Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast
(kontaktperson Karen Hansen 97153389 – 99604542)
|
|
Drikkevarer
|
Henrik sørgede for vin til velkomstdrink – samt vin, øl, vand, som kunne købes.
|
|
Menu
|
Middag fra Yutaka Sushi Bar Aps, Herning, mail jp@yutaka.dk
|
|
Køkkenhjælpere
|
2 gymnasiepiger var køkkenhjælpere – efter aftale med Leo – fra kl. 17.30 til kl. 22.30.
|
|
Budgetramme
|
Max. kr. 225,- pr person (til middag, kaffe/te og bordpynt)
Derudover er der afsat 1000 kr. til køkkenhjælpere.
|
|
Regnskab
|
Menu fra Yutaka (kr. 210 kr. x 56 personer)
Kaffe/te (= 6 poser købt i centeret)
Servietter, lys mm.
I alt
Personpris afrundet v/ 56 personer
Køkkenhjælpere
|
11760 kr.
72 kr.
95 kr.
11927 kr.
213 kr. pr pers.
1000 kr.
|
For kommende festudvalg følger her erfaringer og retningslinier til den kommende afslutning
DREJEBOG – JULEAFSLUTNING d. 14.12.2017 kl. 18-23
Festudvalg
|
Torben Olesen, Bent Merrild Hansen, Tove Davidsen, Alice Færch
|
|
Sted
|
Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast
(kontaktperson Karen Hansen 97153389 – 99604542)
|
|
Borddækning
|
Festkomiteen – med hjælp af Ulla Rasmussen og Leo Sørup – klargjorde fra kl. 16.
Enkel borddækning uden duge og blomster – men med sølvfolie som bordløber - pynt af frisk efeu og ”Quality Street” chokolade som det farverige islæt. Desuden juleservietter og fyrfadslys (i små glasstager fra Aktivcentrets køkken).
Borddækning blev klaret effektivt på 45 minutter, så mødetid kl. 16.30 vil være tidsnok fremover.
|
|
Drikkevarer
|
Der blev serveret et glas hvidvin til velkomst.
Henrik sørgede for vinen til velkomstdrink – samt vin, øl, vand, som kunne købes.
|
|
Menu
|
Juleplanke fra Østerport Slagter i Ikast. Maden blev leveret kl. 17.30. (50 kuverter blev bestilt 2 dage før)
Spangsberg flødeboller m/ kaffe/te
|
|
Køkkenhjælpere
|
2 gymnasiepiger var køkkenhjælpere – efter aftale med Leo – fra kl. 17.30 til kl. 22.30.
|
|
Budgetramme
|
Max. kr. 180,- pr person (inkl. mad, bordpynt og køkkenhjælpere)
Bestyrelsen har reduceret budgettet ift. tidligere.
|
|
Regnskab
|
Julemenu fra slagter
Flødeboller + chokolade
Kaffe/te (købt i centeret)
Servietter
Køkkenhjælpere
Vi landede på 46 personer, svarende til i alt kr. 177 pr. person!
|
6600
424
65
63
1000
i alt 8152
|
På festkomiteens vegne
Alice Færch d. 15.12.17
DREJEBOG – SÆSONAFSLUTNING m/ generalforsamling d. 27.04.2017 kl. 18-24
Festudvalg
|
Lis Jacobsen, Leo Sørup, Mogens Holst, Alice Færch
|
|
Sted
|
Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast
(kontaktperson Karen Hansen 97153389 – 99604542)
|
|
Borddækning
|
Festkomiteen sørgede for bordpapir, servietter og små dekorationer + fyrfadslys (der findes små glasstager til fyrfadslys i Aktivcenterets køkken).
Service kunne lånes i køkkenet.
Festkomite og Poul Færch mødte op til fælles borddækning og klargøring kl. 16.00.
|
|
Drikkevarer
|
Der blev serveret et glas hvidvin til velkomst.
Henrik sørgede for vin, øl, vand, som kunne købes.
|
|
Mad og middag
|
Middelhavsbuffet - 60 kuverter – fra Slagter Gøttsche i Herning
(som iht. aftale leverede maden kl. 17.30)
Flødeskumslagkager fra Vestbyens Bager m/ kaffe/te
|
|
Servering/oprydning
|
2 gymnasiepiger hjalp i køkken/med servering – efter aftale med Leo – fra kl. 17.30 til ca. kl. 22.30.
|
|
Budgetramme
|
Kr. 225,- pr person ALT inklusive (herunder også bordpynt, servering mm.)
|
|
OBS: Efterfølgende har Poul desværre igen fået klager fra centerleder Karen Hansen:
- Opvaskemaskinen og tilhørende rensesi var meget snavsede – og opvaskemaskinen var ikke tømt for porcelæn.
- Affaldsspanden var ikke tømt.
- Fik besked på at oplyse, hvornår vi skal bruge køkken OG kaffeposer, så der kan lægges ekstra kaffe frem! (Det var altså ikke tilstrækkeligt, at jeg en måned før havde talt med Karen Hansen om afslutningsdatoen og fået grønt lys til dække bord fra kl. 16.00.
På festkomiteens vegne
Alice Færch d. 01.05.17
DREJEBOG – JULEAFSLUTNING d. 15. december 2016 kl. 18-23
Festudvalg
|
Leila Wiig, Erik Øllgaard, Ulla Rasmussen, Tove Davidsen
|
|
Sted
|
Aktivcenter Norgesgade 17, 7430 Ikast
(kontaktperson Karen Hansen 97153389 – 99604542)
|
|
Borddækning
|
Festkomiteen sørgede for bordpapir, servietter (foldet hjemmefra) og dekorationer (minijulestjerne + efeu + gran fra haven) + fyrfadslys (der findes små glasstager til fyrfadslys i Aktivcenterets køkken).
Al service kunne lånes i køkkenet.
Festkomite og 5-6 klubmedlemmer mødte op til fælles borddækning kl. 16.30. Vi kunne ikke få adgang til lokalet før pga. anden aktivitet.
|
|
Drikkevarer
|
Festkomiteen havde indkøbt velkomstdrink + chips.
Henrik sørgede for vin, øl, vand, som kunne købes.
|
|
Mad og middag
|
En lejlighedssang blev omdelt og sunget + Erling og Biltoft improviserede underholdning, mens vi ventede på maden.
Middagen (buffet) - 64 kuverter - blev leveret af Noli v/ Morten Kok
Menu:
Kalveculotte og skinkesteg med 2 slags kartofler - salat og brød
Dessert risalamande + 4 mandelgaver
Kaffe/te m/ småkager
|
|
Servering/oprydning
|
2 køkkenhjælpere (Erling Pedersens Inga + Bente Damsgaard)
|
|
Budgetramme
|
Kr. 225,- pr person ALT inklusive (mad, velkomstdrink, herunder også borddækning, -pynt, servering, opvask mm.)
|
|
På festkomiteens vegne
Tove Davidsen d. 21.12.16
Supplerende oplysninger til kommende festudvalg:
- Det er festudvalget, der tilrettelægger festen – og lukker og slukker efter festen!
- Når der brygges kaffe, SKAL kaffen købes af Aktivitetescenteret. Der afregnes kontant i køkkenet iflg. opslag.
- Maden skal leveres senest kl. 18.15, så der kan spises senest kl. 18.30.
- Husk at medbringe viskestykker, karklude og en gulvklud til køkkenhjælperne.
- Aktivcentrets lokale og køkken skal afleveres i samme stand som ved overtagelse:
- Kontakten til at slukke lyset under køkken-overskabe var svær at finde. Har efterfølgende fået oplyst, at den findes i hjørnet ved kaffemaskinen.
- Opvaskemaskinen skal tømmes for vand inden slukning – sådan lyder en instruks på køkkenskabet – men det lykkedes ikke at finde ud af hvordan. Poul har bedt centerleder Karen Hansen om en tydelig instruktion, så opvaskemaskinen kan afleveres i korrekt stand fremover, og det har Karen lovet at vende tilbage med.
- Hvis borde flyttes, skal bordopstillingen tilbage på plads efter brug.
|