Generalforsamling 2023/24
Dagsorden:
1.Valg af dirigent og referent
Arne Tinderup blev valgt som dirigent og Conny Iversen som referent
Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Formanden aflagde bestyrelsen beretning
Klubben har i denne sæson ikke tilbudt begynderundervisning, idet vi ikke kan samle kursister hvert år. Til gengæld må vi prøve at få et begynderhold i gang i næste sæson, så vi igen får nye ansigter i klubben. Så vi håber Jørn Borup har mod på at starte et hold op. Vi har til gengæld igen haft tre aftener med nogle fortsætteremner oppe tre aftener før klubaftener. Der har været fin tilslutning med 20-25 deltagere hver gang. Lad os høre om det skal fortsætte sådan eller evt. en lørdag med ekstern underviser?
Struer arrangerede igen sommerbridge sidste år, og det agter vi at gøre igen her fra maj, selv om vi godt kan se at interessen er størst fra eksterne klubber. Men måske har klubbens egne spillere lyst i år? I hvert fald har jeg heldigvis set en stigning fra vore medlemmer i at komme ud og prøve kræfter i eksterne turneringer og det glæder mig
Turneringsprogrammet har i denne sæson været som tidligere med op-og nedrykning efter 2-3 aftener. Desværre hører jeg ind imellem, at nogle hellere vil blive i de lave rækker end rykke op. Det er en kedelig tendens, for man bliver kun bedre, hvis man somme tider kommer op at kæmpe mod bedre modstandere. Derfor skal vi også senere drøfte om klubben skal have en række mandag aften uden op-og nedrykning og som en form for åbent hus med fri tilmelding fra gang til gang. Bestyrelsen ønsker bestemt ikke den løsning, men vi er her jo for jeres skyld. Er der andre tiltag som kan give klubben en fremgang hører vi gerne om det.
I de 35 år jeg har spillet i klubben har vi spillet i 4 forskellige matrikler, dog længst tid i vores nuværende spillested i Bowlingcentret. Vi har tidligere undersøgt andre spillesteder, men vi har ikke følt det attraktivt at skifte. Nu har vi så fundet et alternativ, som vi gerne vil spørge jer om. Derfor skal vi senere stemme om vi skal forblive i Bowlingcentret eller flytte til Struer Energi Park (Struer Hallen).
I klubben har vi heldigvis en god håndfuld spillere som er aktive i mange distrikts-, kreds- og forbundsturneringer. Vil her nævne at Poul Rahbek Sørensen og Ole Wagener kvalificerede sig midt i Kvalifikationsrækken i Jysk-Fynsk sammen med et Herning par, mens Kirsten Madsen og Steven Basnov lige klarede at blive i Mellemrækken sammen med et Fjendspar. Efter oprykning til 3. division klarede Svend Agger og Poul Bo en placering midt i rækken sammen med et Viborg-Herning par og skal dermed også spille 3. division næste sæson.
Til slut vil jeg gerne takke den øvrige bestyrelse for det arbejde de udfører for klubben. Det bevirker at tingene fungerer på vore klubaftener og der bliver løftet i flok med de opgaver vi har bl. a. ved åbent hus.
Beretningen blev godkendt
3. Godkendelse af det reviderede regnskab
Hemming præsenterede regnskabet
Der var et underskud på 15.112,91 kr
Kontant formue på 91.046,44
Regnskab vedlagt
Underskudet skyldes især højere pris på kaffe- præmier og tilskud til juleafslutning og generalforsamling
Regnskabet godkendt
4. Fastsættelse af kontingent
Under dette punkt var der lagt op til en afstemning om fremtidig spillested
Der var et nyt tilbud om at spille i Struer Energipark så medlemmerne skulle beslutte om det skulle være Struer Energipark eller vi skulle blive i Bowlingcentret
Med Poul og Louise som stemmetællere blev resultatet
1 blank - 28 Struer Energipark -10 Bowlingcentret
Så det nye spillested er fra 1.9 Struer Energipark
Ud fra dette valg bliver den fremtidige kontingent 1500 kr til klubben + 330 kr til DBF
Passive medlemmer 100 kr
5. Indkomne forslag
Der var ikke nogen direkte forslag, men der var lagt op til en snak om eventuelle ændringer i spillemåden
Nogen ønsker ikke op/ned rykning
Evt. melde til fra gang til gang og igen en snak om eftermiddagsklub
Lige nu har eftermiddagsklubben ikke tilslutning nok så der henvises til Holstebro onsdag eller Lemvig torsdag
Det er op til bestyrelsen at se på om noget andet er muligt
6. Valg af formand
Udgår, da formanden er valgt for 2 år
7. Valg af bestyrelsesmedlem ( på valg er Hemming Klokker og Ole Maack
Ole er genvalgt men Hemming ønskde ikke genvalg og istedet blev Steen Christensen valgt til bestyrelsen
8. Valg af suppleant for 1 år
Bent Henriksen er genvalgt
9. Valg af revisor og revisorsuppleant for 1 år
Som revisor er genvalgt Else Lorentzen og som revisorsuppleant er genvalgt Jens Ulrik Møller
10. Eventuelt
En snak om hvordan vi kan forsøge at skaffe nye medlemmer
Det er vigtigt at klubbens medlemmer er aktive omkring at fortælle om klubben
Vi kan lave noget på bridgens dag
Vi kan annoncere
Vi kan bruge Facebook
Være mere opsøgense på evt. gymnasium
Der var en tak til bestyrelsen for det arbejde de havde lavet i løbet af året og
til slut takkede formanden dirigenten for ledelse af generalforsamlingen.
Nye tiltag i Struer Bridge Klub
Skal vi have nye tiltag i 2024-25?
Der er forslag om at lave en eftermiddagsklub igen, men kan vi samle interesserede nok? Det vil være meget kedeligt at starte det op og det så viser sig deltagerantallet er for lille. Så er det måske bedre at os som vil spille eftermiddagsbridge fortsætter i enten Lemvig om torsdagen (7-8 fra Struer) eller Holstebro om onsdagen (8-10 fra Struer).
Der er også forslag om en række i Struer uden op-og nedrykning, men hvor man kan melde fra og til fra gang til gang, altså en form for åbent hus sammen med dem der spiller hver gang om klubmesterskab mm.
Ydermere starter vi gerne et undervisningshold op for at få flere medlemmer, men desværre har det de sidste gange vist sig at de fleste ikke fortsætter med at spille i klubben. Så her må vi bede om jeres hjælp til at finde interesserede deltagere, så vi sammen kan løfte medlemsskaren.
Ovennævnte skal drøftes på vores generalforsamling lige som vi skal stemme om fremtidigt spillested, som har indflydelse på vort kontingent.
Struer Bridge Klub
Kontingent fastsættelse 24/25
Her et forsøg på at lave et overslag over klubbens udgifter inden afgift til lokaler og forplejning. Kontingent til distrikt og forbund kommer derudover (ca. 330 kr).
Vi har ca. 30 spilleaftener i sæsonen (Åbent hus hviler i sig selv med et lille overskud).
Bordafgift 1,25 kr. pr. aften 40 kr.
Kort 2,50 kr. pr. spil 120 kr.
Præmier 120 kr.
Møder mv. 40 kr.
Nyindkøb 30 kr.
I alt pr. år pr. spiller Ca. 350 kr.
1. Spil i Bowlingcentret (50 kr. pr. aften) Kontingent 1850 kr.
Efter det blev bekendtgjort over for Bowlingcentret at vi skulle have spillested op på generalforsamlingen har de dog tilbudt at bibeholde de 45 kr. pr. aften, hvorved vi kan sætte kontingent til 1700 kr.
2. Spil i Struer Energi Park med kaffe og brød som nu (Energi park køber borde) Kontingent 1500 kr.
Bestyrelsen lægger op til at der skal stemmes om disse 2 forslag ved skriftlig afstemning.
Herudover skal vi fastlægge kontingent for medlemmer, som ikke spiller om mandagen. Forslaget er 100 kr. + selvfølgelig kontingent til forbund og distrikt.
Generalforsamling 2022/23
Hermed indkaldes til ordinær generalforsamling mandag den 24. april 2023 kl. 18 i Bowlingcentret.
Vi starter som sædvanlig med spisning kl. 18, hvorfor tilmelding er nødvendig. Ønsker man kun at deltage i selve generalforsamlingen møder man op kl. 18:30.
For dem som deltager hele aftenen betales 125 kr. som delvis betaling for arrangementet. Man spiller med egen makker, men mangler man makker så skriv det i makkerfeltet.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3. Godkendelse af det reviderede regnskab
4. Fastsættelse af kontingent
5. Indkomne forslag.
6. Valg af formand for 2 år
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer for 2 år. På valg Conny.
8. Valg af mindst 1 suppleant for 1 år
9. Valg af revisor og revisorsuppleant for 1 år
10. Eventuelt
Dagsorden:
1.Valg af dirigent og referent
Bent Henriksen blev valgt som dirigent og Conny Iversen som referent
Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Formanden aflagde bestyrelsen beretning:
I denne sæson havde klubben efter et par års pause igen tilbud om begynderundervisning. Desværre var kun 9 deltagere tilmeldt, hvoraf 1 meldte fra inden vedkommende kom i gang. 1 mere stoppede efter 3 aftener, så det sluttede med 7 der kørte igennem til jul, hvorefter man egentlig har lært så meget, så man fint kan spille i klub. Det var der heldigvis et enkelt par som var interesseret i, og vi fik heldigvis Henny og Henning med efter jul, da Poul og Carsten tilbød at være med. Det betød at selv om vi startede sæsonen med kun 11 borde er vi sluttet med 12.
Klubben har igen arrangeret lidt erfa udveksling / undervisning før 3 klubaftener. Da cirka halvdelen af klubbens medlemmer deltager synes jeg det er givet godt ud at bruge lidt tid på det.
Struer arrangerede igen sommerbridge sidste år, men desværre med kun 2 rækker de fleste aftener, hvor vi tidligere har været 3 eller 4 rækker. Vi tiltrækker heldigvis mange dygtige spillere udefra, som gerne vil til Struer, men da vore egne spillere fra B- og C-rækken ikke så tit finder vej til startlisterne mangler vi så også en del til disse rækker udefra. Selv om tilslutningen fra egne rækker ikke har været prangende fortsætter vi dog igen denne sommer for at tilgodese de spillere som har lyst at møde nye ansigter ved det grønne bord.
Turneringsprogrammet blev i denne sæson tilrettet lidt omkring jul, da vi blev et bord mere, men har ellers lignet de foregående års program. Vi har kørt med et koncept med op-og nedrykning for hver anden eller tredje aften, hvor andre rykker op og ned efter hver aften. Vil I hellere køre en anden model kan vi da drøfte det under eventuelt.
Omkring 15 af vores medlemmer har heldigvis lyst at spille eftermiddagsbridge ud over vores egne klubaftener, hvoraf de fleste spiller i Holstebro om onsdagen og 4-5 i Lemvig om torsdagen. Det glæder mig at man deltager i andre arrangementer end vore egne turneringer. Så nu mangler vi bare at der også er flere som tager ud til distriktsturneringer og f. eks. til festival i Svendborg i uge 28. Måske der snart kan blive interesserede nok til at vi igen laver eftermiddagshold her i Struer? Eller måske noget åbent hus fredag aften eller søndag eftermiddag, men kom med ønskerne og er der opbakning laver vi i bestyrelsen da gerne nogle arrangementer.
I bestyrelsen bruger vi ikke jeres kontingent til afholdelse af mange bestyrelsesmøder, idet vi træffer beslutninger enten via mails eller på klubaftener. Dog bruger vi noget af jeres kontingent på en bestyrelsesmiddag med god mad og vin som kompensation for det arbejde vi udfører.
I klubben har vi heldigvis en god håndfuld spillere som er aktive i mange distrikts-, kreds- og forbundsturneringer. Vil her nævne at Svend Agger og Ole Wagener kvalificerede sig midt i Kvalifikationsrækken i Jysk-Fynsk sammen med et Herning par, mens Kirsten Madsen og Steven Basnov efter oprykning til Mellemrækken lige klarede at blive i rækken sammen med et Fjendspar. Efter oprykning til denne række sidste sæson vandt Ole Veje og Poul Bo rækken sammen med et Viborg-Herning par og skal dermed spille 3. division næste sæson.
Beretningen blev godkendt
3. Godkendelse af det reviderede regnskab
Hemming præsenterede regnskabet
Der var et overskud på 1.016,73 kr
Kontant formue på 106.159,35 kr
Regnskab vedlagt
Der var kommentarer til overskuddet og om det måske skulle bruges til større tilskud til maden til generalforsamling og jul.Men det kan blive aktuelt med nye bridgemates på et tidspunkt og de er ret dyre
Regnskabet godkendt
4. Fastsættelse af kontingent
Det blev besluttet at fastholde kontingentet fra sidste år på 1450 kr til klubben og 330 kr til Dbf
Passive medlemmer 100 kr og DBf kontingent
5. Indkomne forslag
Ingen indkomne forslag
6. Valg af formand
Poul Bo er genvalgt for 2 år
7. Valg af bestyrelsesmedlem ( På valg er Conny)
Conny er genvalgt
8. Valg af suppleant for 1 år
Bent Henriksen er valgt
9. Valg af revisor og revisorsuppleant for 1 år
Som revisor er genvalgt Else Lorentzen og som revisorsuppleant er genvalgt Jens Ulrik Møller
10. Eventuelt
Opfordring til sommerbridge i Struer om mandagen og tilmelding til næste sæson
Der er også sommerbridge i Råsted om onsdagen af Holstebro og Ulfborg bridgeklub i fællesskab
Der var en tak til bestyrelsen for det arbejde de havde lavet i løbet af året og
til slut takkede formanden dirigenten for ledelse af generalforsamlingen.
Godkendt Struer den
Generalforsamling 2021/22
Hermed indkaldes til ordinær generalforsamling mandag den 25. april 2022 kl. 18 i Bowlingcentret.
Vi starter som sædvanlig med spisning kl. 18, hvorfor tilmelding er nødvendig. Ønsker man kun at deltage i selve genralforsamlingen møder man op kl. 18:30.
For dem som deltager hele aftenen betales 100 kr. som delvis betaling for arrangementet. Man spiller med egen makker, men mangler man makker så skriv det i makkerfeltet. Vi håber på deltagelse fra onsdagsmedlemmerne, da vi skal træffe beslutning om eftermiddagsklubbens fremtid.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3. Godkendelse af det reviderede regnskab
4. Fastsættelse af kontingent
5. Indkomne forslag, herunder forslaget om eftermiddagsklubbens fremtid.
6. Valg af formand for 2 år (udgår denne gang)
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer for 2 år. På valg Hemming og Ole.
8. Valg af mindst 1 suppleant for 1 år
9. Valg af revisor og revisorsuppleant for 1 år
10. Eventuelt
Referat fra generalforsamling 25/4 2022:
1.Valg af dirigent og referent
Bent Henriksen blev valgt som dirigent og Conny Iversen som referent
Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Formanden aflagde bestyrelsen beretning
Så fik vi endelig en sæson uden de store nedlukninger, men dog stadig med Coronaen spøgende i baghaven.
Vores sommerbridge live kunne starte op sidst i maj måned og kørte igen med et meget stærkt felt og mange spillere udefra, men desværre igen med alt for få fra vores egen B- og C-række. Generalforsamlingen blev sidste sæson udsat og blev afholdt på den første klubaften i september. Vi blev 12 borde i mandagsklubben, hvilket var tilfredsstillende ovenpå Coronanedlukningen.
Den eftermiddags underklub vi startede op for 4-5 år siden er desværre aldrig kommet ud over begynderstadiet og det kneb gevaldigt med bare at samle 4-5 borde. Efter 3 aflysninger i træk i februar trak vi stikket og aflyste for resten af sæsonen. Vi mente ikke at kunne forsvare at reservere spilleres og Bowlingcentrets tid og så aflyse om tirsdagen. De argumenter jeg hører for at man ikke spiller i Struer Bridge Klub om onsdagen, men hellere i en ikke DBf klub om torsdagen eller i Aktivitetscentret tirsdag og torsdag er bl. a. at feltet er for stærkt hos os. Ja der sidder heldigvis gode spillere, men dermed får man altså også det bedste bridgespil. Personligt vil jeg da langt hellere spille mod stærkere spillere end jeg selv, og det nyder jeg hver gang jeg er til festival eller stævner, men jeg vil bestemt også gerne bruge noget af min fritid på at arrangere lokale turneringer for klubbens medlemmer og andre. Men uden opbakning forsvinder gejsten lidt. Vi skal i aften tage stilling til om eftermiddagsklubben skal fortsætte, men det vil kræve større opbakning og ellers vil jeg opfordre til at spille i Holstebro onsdag eftermiddag eller i Lemvig torsdag eftermiddag
Jeg vil gerne fortsætte lidt i samme stil som i afsnittet om eftermiddagsklubben med en lille beretning om oplevelser fra min egen bridgestart for 30 år siden. Vores store mål dengang var da om vi på klubplan kunne spille os op i A-rækken og få nogle lammetæv af de gode deroppe, og ligeledes at komme ud at spille alle de distriktsturneringer der var muligt mod de gode. I dag hører jeg ofte at man næsten hellere med fortsæt vil spille dårligt nogle aftener for ikke at komme i A-rækken. Er det virkelig så meget bedre i dag at spille i en række, hvor man kan blande sig i toppen i stedet for at komme opad, og dermed lære mere af at få bank mod de garvede?
Turneringsprogrammet har ikke afveget ret meget fra det vi plejer, nemlig i parturneringer at spille 2-3 aftener i en turnering for derefter at rykke op og ned, men jeg har den opfattelse at turneringerne gerne må være lidt varierende, men jeg hører desværre også her ind imellem at man hellere bare vil spille 4 eller måske 5 bords parturneringer hele vejen, så det altid er de samme man spiller imod, og holdturneringer og enkeltmandsturneringer synes nogle jo er helt forfærdelig. Det er jo jeres klub og dermed jer der bestemmer hvordan vi skal drive klubben. Vi som bestyrelse skal jo blot udføre jeres ønsker bedst muligt, men tilgodese alles ønsker, det er umuligt. Onsdagsklubben var derimod tiltænkt til enkelt dags parturneringer uden op- og nedrykning og rækker sat ud fra handicap, men det vakte ikke jeres interesse.
I klubben har vi heldigvis en god håndfuld spillere som er aktive i mange distrikts-, kreds- og forbundsturneringer. Vil her nævne at Svend Agger og Ole Wagener kvalificerede sig midt i Kvalifikationsrækken i Jysk-Fynsk sammen med et Herning par, mens Kirsten Madsen og Steven Basnov efter en flot andenplads i rækken rykkede op i Mellemrækken sammen med et Fjendspar. Det samme gjorde Jan Kølbæk, Poul Rahbek og Poul Bo ved at vinde Kvalifikationsrækken.
Jeg vil stadig opfordre til at I kommer uden for klubbens trygge rammer for at spille nogle distrikts- eller forbundsturneringer. Er I i tvivl om hvad de enkelte turneringer står for så kom og spørg!
Beretningen blev godkendt
3. Godkendelse af det reviderede regnskab
Hemming præstenterede regnskabet
Der var et underskud på 26.674,46 kr
Kontant formue på 105.142,62 kr
Underskuddet skyldes kontingentnedsættelsen som blev bestemt p.g.a. at der sidste år var lukket ned en stor del af tiden. Regnskabet blev godkendt
Regnskab vedlagt
4. Fastsættelse af kontingent
Betalingen til Bowlingcentret stiger lidt til næste sæson men vi fastholder det samme kontingent til klubben da der jo stadig er penge i klubkassen. Kontingentet er 1450 kr + kontingentet til DBF
100 kr til ikke mandagsspillere
5. Indkomne forslag
Der var forslag fra bestyrelsen vedr. onsdagsklubben
Vedlagt
Det blev besluttet at nedlægge onsdagsklubben og henvise til andre byer
6. Valg af formand
Udgår da formanden er valgt for 2 år og var på valg sidste år
7. Valg af bestyrelsesmedlem ( På valg er Ole og Hemming)
Ole og Hemming genvalgt
8. Valg af suppleant til bestyrelsen
Genvalg til Bent Henriksen
9. Valg af revisor og revisorsuppleant for 1 år
Else Lorentzen blev genvalgt som revisor og Jens Ulrik Møller som revisorsuppleant
10. Eventuelt
Generalforsamling 2020/21
Grundet Covid 19 og forsamlingsforbud blev generalforsamlingen ikke afholdt i april.
Generalforsamlingen for sidste sæson er nu planlagt til mandag den 6. september kl. 18 i Bowlingcentret.
Alle der var medlem i sidste sæson er velkommen og har stemmeret.
Nye medlemmer til denne sæson er velkommen men uden stemmeret.
Vi starter med spisning, fulgt af generalforsamling og derefter bridge for alle fremmødte som en enkeltaftensturnering.
Aftenen incl. spisning er gratis for alle, da vi har sparet meget til lokaler og forplejning sidste sæson.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent og referent
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3. Godkendelse af det reviderede regnskab
4. Fastsættelse af kontingent
5. Indkomne forslag
6. Valg af formand for 2 år
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer for 2 år. På valg Conny.
8. Valg af mindst 1 suppleant for 1 år
9. Valg af revisor og revisorsuppleant for 1 år
10. Eventuelt
Referat fra generalforsamling 6/9 2021:
Dagsorden:
1.Valg af dirigent og referent
Bent Henriksen blev valgt som dirigent og Conny Iversen som referent
Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Formanden aflagde bestyrelsen beretning
./. vedlagt som bilag
Beretningen blev godkendt
3. Godkendelse af det reviderede regnskab
Hemming præsenterede regnskabet som jo så lidt anderledes ud p.g.a. nedlukningen
Der var et overskud på 64.020,78 kr
Kontant formue på 131.817,08 kr
Overskudet er stort da der jo er betalt kontingent men ikke afholdt mange bridgeaftener
Regnskab vedlagt
4. Fastsættelse af kontingent
Da der er stort overskud i klubkassen er det besluttet at der skal penge til medlemmerne
Der er foreslået 2 modeller:
- Der tilbagebetales et beløb ( ca. 600 kr) til de medlemmer som spillede sidste sæson og ikke i denne og dermed opkræves ekstra for de nye medlemmer i denne sæson
- Det som er betalt sidste sæson står ved magt og så fastsætter vi et lavere kontingent i denne sæson
Bestyrelsen foreslår model 2 – og det blev vedtaget
Det betyder:
850 kr for mandagsmedlemmer, som er incl. Kaffe og brød
100 kr for onsdagsmedlemmer som så betaler for kaffe og brød hver gang
100 kr for medlemmer som bare gerne vil være medlemmer af DBf
950 kr hvis man vil spille både mandag og onsdag
Hertil kommer kontingent til DBf og distrikt på 330 kr for primær og 70 kr for klubmedlem
5. Indkomne forslag
Ingen indkomne forslag
6. Valg af formand
Poul Bo er genvalgt for 2 år
7. Valg af bestyrelsesmedlem ( På valg er Conny)
Conny er genvalgt
8. Valg af suppleant for 1 år
Bent Henriksen er valgt
9. Valg af revisor og revisorsuppleant for 1 år
Som revisor er valgt Else Lorentzen og som revisorsuppleant er genvalgt Jens Ulrik Møller
10. Eventuelt
Der var en tak til bestyrelsen for det arbejde de havde lavet i løbet af året og
til slut takkede formanden dirigenten for ledelse af generalforsamlingen.
Generalforsamlingen takkede Kirsten og Poul Bo for deres store arbejde i klubben
Generalforsamling 2020
Grundet Covid 19 og forsamlingsforbud blev generalforsamlingen i april udskudt.
Derfor indkaldes nu til generalforsamling mandag den 7. september kl. 18:00
i Struer Bowlingcenter. Der er ingen spisning denne gang.
Kl. 19:00 starter sæsonen for mandagsbridgen.
Dagsorden for generalforsamlingen:
1. Valg af dirigent og referent
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3. Godkendelse af det reviderede regnskab
4. Fastsættelse af kontingent
5. Indkomne forslag
6. Valg af formand for 2 år (udgår da der var valg sidste år)
7. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer for 2 år. På valg Ole og Hemming.
8. Valg af mindst 1 suppleant for 1 år
9. Valg af revisor og revisorsuppleant for 1 år
10. Eventuelt
Referat
Generalforsamling Struer Bridgeklub
7.9.2020
Der blev uddelt præmier til de bedste i hold og par
Klubmestre 2019/20
Hold : Torsten – Poul Bo – Thomas og Henrik
Par: Kirsten og Steven ( førte da klubben blev lukket ned i marts)
Dagsorden:
1.Valg af dirigent og referent
Bent Henriksen blev valgt som dirigent og Conny Iversen som referent
Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Formanden aflagde bestyrelsen beretning
Den forgangne sæson blev jo desværre afbrudt meget pludselig af en total nedlukning af landet midt i marts grundet en Covid 19 epidemi. Her kunne vi som forening ikke gøre andet end parere ordre.
Vi nåede dog at gennemføre det meste af vores turneringsplan, men måtte stoppe efter to runder i parfinalen. Vi var sidste sæson 12 borde og det betød, at vi alle kunne prøve at spille hold, selv om nogle få var betænkelig ved det. Den første runde af holdturneringen blev spillet som board a match, hvilket i realiteten er en parturnering for blot to borde, en turneringsform, som er meget populær i andre lande, men stort set ikke spilles i Danmark. Det var spændende at prøve noget nyt, men jeg tror ikke det er noget vi prøver igen. Ellers blev der gennem sæsonen spillet i tre firebords rækker i såvel par som hold, dog med en opstart med monradpar i en stor række, hvor man hele tiden mødte par man var på omgangshøjde med. En spændende måde at starte på efter min mening og derfor gentages det i den nye sæson.
Onsdagsklubben fortsatte også i sidste sæson, men stadig med et alt for lille deltagerantal. Meningen var egentlig at forsøge at samle alt bridgen i Struer, men det er altså ikke lykkedes. Vi fortsætter dog også med eftermiddagsbridgen i den kommende sæson, og heldigvis har nogle af de nye meldt sig på banen som interesserede, ligesom vi har nye fra kursusholdet med i mandagsklubben.
Jeg fik startet et kursushold op i september med 13 deltagere og i første omgang var der kun aftalt kursus indtil jul, men med mulighed for at fortsætte efter jul, hvis interessen var der. Desværre var der lidt frafald undervejs, så vi stoppede til jul, men heldigvis er en 5-8 stykker frisk på at komme i gang med spillet i denne sæson, de fleste her i klubben, men også et par stykker i Holstebro.
Sidste års sommerbridge gik rigtig godt med stor søgning, men denne sommer kom vi først i gang den 15. juni grundet coronaen, og her har deltagelsen været meget lavere end tidligere. Stadig med mange deltagere udefra, idet de godt kan lide det stærke felt i Struer. Men vore egne spillere har svigtet meget i sommer med det resultat at vi heller ikke fik mange C-spillere udefra.
Struer Bridge Klub er egentlig fint repræsenteret i alle turneringer, såvel pokal, seniorhold, mixhold, Jysk-Fynsk og diverse distriktsturneringer, men det er desværre kun de samme 3-4 spillere som er repræsenteret alle steder, hvorimod de fleste af jer ikke kommer så meget ud at spille i diverse turneringer. Husk at en del af jeres kontingent går til at I kan komme ud at spille en masse distrikts- og forbundsturneringer. Det er bl. a. her I møder lidt modstand og dermed bliver bedre. I den kommende sæson kan jeg absolut anbefale jer at prøve Vestjysk hold, damehold eller den nye ”grøn mester” distriktsturnering, hvor kun spillere som endnu ikke har titel af distriktsmester kan deltage.
Lad os nu håbe den nye sæson bliver uden de store afbrydelser pga. udefra kommende restriktioner, og at vi ligeledes får mere gang i vores eftermiddagsklub. Til slut en stor tak til alle for et godt samarbejde, og tak til bestyrelsen for det arbejde de yder for medlemmerne.
Beretningen blev godkendt
3. Godkendelse af det reviderede regnskab
Poul Bo præsenterede regnskabet
Der var et underskud på 14.191,26 kr.
Kontant formue på 67.796,30 kr.
Underskuddet skyldes bl.a. at der er indkøbt ny computer til klubben og så nogle forskydninger vedr betaling for kaffe og vedr. bestyrelsesmøder. Regnskabet blev godkendt
Regnskab vedlagt
4. Fastsættelse af kontingent
Vi fortsætter med samme kontingent som sidste år, hvilket er 1450 kr til klubben. Derudover er det 330 kr til distriktet for primærmedlemmer og 70 kr for klubmedlemmer
Onsdagsklubben betaler 100 kr og derudover 50 kr pr. gang med kaffe og brød.
5. Indkomne forslag
Ingen indkomne forslag
6. Valg af formand
Udgår da formanden er valgt for 2 år og var på valg sidste år
7. Valg af bestyrelsesmedlem ( På valg er Ole og Hemming)
Ole og Hemming genvalgt
8. Valg af suppleant til bestyrelsen ( på valg er Henrik Hald)
Henrik ønsker ikke genvalg. Bent Henriksen er nyvalgt til bestyrelsen
9. Valg af revisor ( på valg er Henrik Hald)
Henrik ønsker ikke genvalg. Thomas Lynggaard er nyvalgt som revisor
10. Valg af revisorsuppleant ( på valg er Jens Ulrik Møller)
Jens Ulrik blev genvalgt
11. Eventuelt
Der var en tak til bestyrelsen for det arbejde de havde lavet i løbet af året og
til slut takkede formanden dirigenten for ledelse af generalforsamlingen.
Godkendt Struer den
Referat
Generalforsamling Struer Bridgeklub 8.4.2019
Vi starter med spisning – efterfulgt af generalforsamling og til slut et spil kort
Der blev uddelt præmier til de bedste i hold og par
Klubmestre 2018/19
Hold : Torsten – Poul Bo – Thomas og Henrik
Par: Søren og Arne Steen Sørensen
Dagsorden:
1.Valg af dirigent og referent
Verner Berg blev valgt som dirigent og Conny Iversen som referent
Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Formanden aflagde bestyrelsen beretning
Struer Bridge Klub
Beretning 2018/19
Vi fik en lille tilbagegang i deltagerantallet om mandagen op til denne sæson, så vi kun blev 13 borde mod 15 sidste sæson. Vi må hjælpe hinanden med at få flere til at spille om mandagen, for det bliver lidt træls at komme ret meget længere ned. Lidt fornyelse i turneringsplanen har der dog været til denne sæson. Den nye BC3 gav mulighed for at lave en Monradpar, som vi afprøvede i starten af turneringen, hvor man i de sidste runder mødte hold man stod nogenlunde lige med. Desværre var der stadig lidt programfejl, men alt i alt en spændende fornyelse. Derudover gik vi igen tilbage til, at parrene selv vælger makkere til holdturneringen, hvilket efter min mening er den rigtige måde at afvikle hold på. Til gengæld har vi i denne sæson ikke spillet IMP-par, hvilket vi måske skal råde bod på i næste sæson? Vi afviklede holdturneringen over to runder uden op- og nedrykning. Det synes jeg egentlig er lidt forkert, men det var et forslag fra generalforsamlingen sidst. Uanset om man spiller hold eller par vil der altid være deltagere i toppen af en række og nogle i bunden. Det er vel det, som konkurrence drejer sig om? Efter et andet forslag fra generalforsamlingen sidst prøvede vi over de første tre aftener op- og nedrykning efter hver aften. Det virkede egentlig fint, men andre var jo så utilfreds med at man med en enkelt god eller dårlig aften pludselig sad i en række, hvor man måske ikke hørte hjemme. Så der er både ulemeper og fordele ved det hele.
Eftermiddagsklubben fortsatte ind i denne sæson med sin anden sæson. Der er stadig alt for få deltagere i forhold til den tid der bruges på det, men da det andre steder er eftermiddagbridgen som trækker mange deltagere tror jeg vi skal forsøge igen om vi ikke kan blive lidt flere. Samtidig giver det dog 5-10 ekstra medlemmer, idet nogle få kun spiller om onsdagen.
Vore åbent hus arrangementer har igen været en kæmpe succes, hvor vi er i Top-2 i Vestjylland med hensyn til deltagerantal. Dejligt det er værdsat, når vi bruger meget krudt på det.
Vi er i store træk meget tilfreds med vort samarbejde med Bowlingcentret, og fortsætter vore spilleaftener her også i næste sæson. Det er vores overbevisning at selv om det koster lidt ekstra så giver det en god klubstemning med det fælles kaffebord hver spilleaften. Vores spilleafgift til centret forbliver uændret i næste sæson
Som omtalt i sidste sæsons beretning ville vi afprøve om der var stemning for en klubdag med 40-50 spil bridge og fælles spisning og hyggedag. Vi lagde i bestyrelsen op til at det skulle være frivillige der stillede op til at arrangere dagen med meget frie tøjler. Ingen frivillige meldte sig og et udpeget udvalg måtte i sidste ende opgive at arrangere, så det har vi ikke fået koordineret godt nok i bestyrelsen eller sagt på en anden måde har vi nok lært at det ikke bare kan lægges ud til andre.
I stedet har vi nu i bestyrelsen besluttet at afvikle et heat af Prins Henrik Memorial, som afvikles som en guldturnering akkurat ligesom vores jubilæumsturnering. Turneringen afvikles her Kristi Himmelfartsdag, så få jer nu tilmeldt og vis jeres opbakning til klubben.
Et forsøg med at etablere en form for eliteklub mellem de fire naboklubber gav ikke tilmeldinger nok, så det måtte vi desværre droppe.
Lige som tidligere vil jeg gerne igen opfordre klubbens medlemmer til at tage uden for klubben og deltage i turneringer, så I får nogle oplevelser og noget ekstra for jeres kontingent. Heldigvis har vi da deltagere i nogle af turneringerne udenfor klubben, men det virker som om I ikke rigtigt tør komme uden for klubben. Tag dog ud og deltag i nogle åbne turneringer.
Til sidst en stor tak til den øvrige bestyrelse, samt TU-leder Henrik for det arbejde de yder for os alle.
Beretningen blev godkendt
3. Godkendelse af det reviderede regnskab
Kasserer Hemming Klokker præsenterede regnskabet for 2018/19
Der var et lille underskud på 492,30 kr.
Kontant formue på 81987,56 kr. Kr.
Underskuddet skyldes at der er indkøbt brugte Bridgemade og der blev givet gratis mad til juleafslutning
Der var spørgsmål til den store kassebeholdning men der bliver engang i fremtiden brug for at indkøbe nye bridgemade som er en stor post.
Regnskabet blev godkendt
Regnskab vedlagt
4. Fastsættelse af kontingent
Vi fortsætter med samme kontingent som sidste år, hvilket er 1450 kr + Kontingentet til DBF for aktive medlemmer. Passive medlemmer og medlemmer af onsdagsklubben betaler 75,00 kr.
Hvis man kun er medlem af onsdagsklubben er det + kontingent til DBF
5. Indkomne forslag
Ingen indkomne forslag
6. Valg af formand
Der er genvalg til Poul Bo
7. Valg af bestyrelsesmedlem ( på valg er Conny Iversen)
Conny blev genvalgt
8. Valg af suppleant til bestyrelsen ( på valg er Henrik Hald)
Henrik blev genvalgt
9. Valg af revisor ( på valg er Henrik Hald)
Henrik blev genvalgt
10. Valg af revisorsuppleant ( på valg er Jens Ulrik Møller)
Jens Ulrik blev genvalgt
11. Eventuelt
Det blev kommenteret at man stadig synes det er en god ide at der ikke er oprykning i Holdspil
Der blev spurgt til undervisning, og der er ingen undervisning i Struer men der henvises til Lemvig som har undervisning.
Der var en tak til bestyrelsen for det arbejde de havde lavet i løbet af året og
til slut takkede formanden dirigenten for ledelse af generalfo
|