Vedtægter for Uhre Bridgeklub

§ 01:  Navn  og  hjemsted:

Klubbens  navn  er  Uhre  Bridgeklub.

Klubben  er  stiftet  d.  01. April  1998.

Klubbens  hjemsted  er  Ikast-Brande  kommune.


§ 02:  Formål:

Klubbens  formål  er  at  samle  interesserede  bridgespillere  til  regel-

mæssige  spilleaftener  -  for  gennem  træning,  undervisning  og  

turneringsspil  at  dygtiggøre  medlemmerne  og  fremme  deres  

kendskab  til  og  interesse  for  bridge.


§ 03:  Tilhørsforhold:

Klubben  er  medlem  af  Dnamarks  Bridgeforbund (DBF)  og  

dermed  distrikt  Vestjylland.

Forbundets  og  distriktets  vedtægter  er  herigennem  gældende  

for  klubben  og  dets  medlemmer.

Klubben  er  medlem  af  DBF  pr.  01. April  1998.

Klubben  er  tilsluttet  forbundets  mesterpoint-ordning  efter  de  

gældende  regler  for  denne.

MP-ordningen  trådte  i  kaft  ved  klubbens  medlemskab  af  DBF.


§ 04:  Bestyrelse:

Klubben  ledes  af  en  bestyrelse  på  fem  medlemmer,  der  vælges  

for  to  år  ad  gangen  således,  at  der  er  to  eller  tre  på  valg  hvert  

år.  Bestyrelsen  konstituerer  sig  selv  på  det  første  efterfølgende  

bestyrelsesmøde  og  er  beslutningsdygtig,  når  mere  end  halvdelen  

af  bestyrelsen  er  til  stede.

Ved  vakance  kan  den  tilbageværende  bestyrelse  udpege  een  eller  

flere  stedfortrædere,  som  fungerer  til  næste  generalforsamling.

Generalforsamlingen  vælger  hvert  år  en  revisor  samt  en  suppleant.

Så  der  hele  tiden  er  to  revisorer  og  en  suppleant.


§ 05:  Spilleudvalg  og  turneringskomite:

Bestyrelsen  kan  nedsætte  et  spilleudvalg  til  at  tilrettelægge  og  lede  

turneringerne.

Der  skal  være  mindst  et  medlem  af  bestyrelsen  i  spilleudvalget.


§ 06:  Honorering:

Generalforsamlingen  skal  godkende  retningslinier  for  fast  engagering

af  personer  (herunder  turneringsleder),  der  efter  bestyrelsens  indstilling  

kan/skal  honoreres  for  deres  arbejde  i  klubben.

Bestyrelsen  har  fuldmagt  til  at  disponere  et  beløb  til  dækning  af  

udgifter  og  honorar  til  personer,  der  har  arbejdet  for  klubben.


§ 07:  Regnskabsår:

Regnskabsåret  går  fra  15. Marts  til  14. Marts.

Regnskabet  skal  revideres  af  revisorerne.


§ 08:  Generalforsamling:

Generalforsamlingen  er  klubbens højeste  myndighed.

Ordinær  generalforsamling  afholdes  på  klubbens  sidste  spilleaften  

i  sæsonen.

Dagsorden  skal  indeholde  følgende:

1.  Valg  af  dirigent.

2.  Formandens  beretning.

3.  Aflæggelse  af  årsregnskab.

4.  Indkomne  forslag.

5.  Valg  af  bestyrelsesmedlemmer  og  suppleanter.

6.  Valg  af  revisor  og  suppleant.

7.  Eventuelt.

Generalforsamlingen  skal  indvarsles  senest  to  uger  før  afholdelsen.

Forslag, der  ønskes  behandlet,  skal  indsendes  skriftligt  til  formanden

senest  fem  dage  før  generalforsamlingens  afholdelse.

Den  ordinære  generalforsamling  er  beslutningsdygtig  uanset  antallet

af  fremmødte  medlemmer.

Alle  punkter  på  dagsordenen  afgøres  ved  simpel  flertal.

Undtaget  herfra  er  forslag  til  vedtægtsændringer  og  forslag  om  

klubbens  opløsning,  som  kun  kan  vedtages  med  2/3's  flertal  af  de

medlemmer,  der  er  mødt  på  generalforsamlingen.

Ekstraordinær  generalforsamling  afholdes, hvis  bestyrelsen  finder  det

nødvendigt,  eller  hvis  2/3  af  klubbens  medlemmer  har  indsendt

skriftligt   ønske  om  det.  

Indkaldelsen  skal  ske  med  mindst  14  dages  varsel.

Skriftlig  afstemning  om  et  forslag  kan  forlanges  af  kun  eet  medlem.

Skriftlig  afstemning  er  obligatorisk  ved  valg  mellem  flere  kandidater.


§ 09:  Kontingent:

Bestyrelsen  fastsætter  det  årlige  kontingentsbeløb.

Kontingentet  ska  betales  i  September.

Juniorer  under  uddannelse  betaler  halv  kontingent.


§ 10:  Tilskud  til  turneringsdeltagelse:

Bestyrelsen  kan  bevilge  kontant  tilskud  til  hel  eller  delvis  dækning  af  

omkostninger  i  forbindelse  med  turneringer,  som  annonceres   indenfor

DBF.


§ 11:  Medlemskab:

Bestyrelsen  godkender  optagese  i  klubben.  Indmeldelse  i  klubben  er  

økonomisk  bindende  for  hele  sæsonen.

Bestyrelsen  kan  dog  tillade  udmeldelse  efter  1/2  sæson,  hvis  

omstændighederne  taler  for  det.

Medlemskab  af  klubben  overføres  automatisk  fra  sæson  til  sæson,  

med  mindre  bestyrelsen  har  modtaget  udmeldelse  senest  1. Juli.


§ 12:  Karantæne / Eksklution:

Hvis  bestyrelsen  idømmer  et  medlem  karantæne  eller  ekskluderer  

et  medlem,  skal  det  gøres  skriftligt  til  personen.


§ 13:  Kortspil  i  klubben:

Andet  kortspil  end  bridge  er  ikke  tilladt.

Der  må  ikke  spilles  om  penge  i  klubben.


§ 14:  Opløsning  af  klubben:

I  tilfælde  af  opløsning  af  klubben  overgår  en  eventuel  formue  

og  aktiver  til  velgørende  formål.




BridgeCentral, 20. december 2024