Praktisk information for medlemmer


På denne side finder du praktiske oplysninger om kontingent, spillesteder og andre informationer af interesse for medlemmer.

Referat fra Generalforsamling og nøgletal fra regnskab længere nede i separat afsnit

Spillested mandag:

GRAND - Seniorhuset

Vesterbrogade 1,

7200 Grindsted (lille og store sal)


Spillested tirsdag:

GRAND - Seniorhuset

Vesterbrogade 1

,7200 Grindsted. (lille og store sal)

Vi følger de til enhver tid gældende Corona-regler


Tilmelding på vores tilmeldingssystem: Klik her

Kontingent:

I kan bruge netbank hvis I ønsker det:

Sparekassen: 8210-2933896

Kontingent: primær, kr.700,00**

Kontingent: klub, kr.450,00**

Passiv: kr. 450,00


Primær-spillere kan spille både mandag og tirsdag for ét kontingent på 700 kr.

Klubspillere* kan spille både mandag og tirsdag for ét kontingent på 450 kr.

*En Klubspiller er tilknyttet en anden klub som primær medlem, hvor der opkræves kontingent til DBF.



Substitutter


Ved brug af substitutter bedes I søge/bruge en substitut svarende til makkers handicap med plus eller minus 10.


Før spillets start skal du meddele navn på substitut, så det kan blive rettet på spillerlisten.

Brug de lister, der er lagt frem.


Hvis en substitut's handicap er mere end 10 bedre end den normale makkers, reguleres scoren til højst middel. Dette gælder for både par- og holdturneringer


Undlad selv at afgøre fejl, tilkald turneringsleder

Vi har altid turneringsledere klar til at afgøre alle situationer, så det bliver de mest retfærdige resultater. Det er ingen chikane af modspillere at tilkalde en turneringsleder, så tag godt imod ham/hende

Rettelser i turneringsresultater

Er der fejl i regnskabet, skal du gå frem på følgende måde:

1: Kontakt straks dine modspillere og bliv enige om fejlen og de korrekte indtastningsdata

2A: Mandagsklubben: Kontakt herefter Vagn D. Sørensen på 2177 2471 for at få fejlen rettet

2B: Tirsdagsklubben: Kontakt herefter Ulla Amby på 4020 7177 for at få fejlen rettet

3: Dette skal ske senest 2 dage efter spillet!

Kender du ikke tlf. eller mail på modspillere, kan du kontakte Ulla,  der kan oplyse kontaktmuligheder.

Vi kan kraftigt opfordre til, at I altid er opmærksomme, når I taster ind og kontrollerer.

Husk at I kan kontrollere og rette eventuelle fejl direkte ved bordet.





Generalforsamling og regnskab

Referat fra Grindsted Bridgeklubs Generalforsamling den 8. april 2024 på Mødestedet med deltagelse af 73 medlemmer



  1. Valg af dirigent
  2. Valg af referent og stemmetællere
  3. Bestyrelsens beretning
  4. Godkendelse af det reviderede regnskab
  5. Fastsættelse af kontingent
  6. Indkomne forslag
    1. Der stilles forslag til, at der fremover ikke reguleres i A rækken ved brug af substitut uanset forskel i hcp .
    2. Ved brug af substitutter for begge spillere, bør der kun reguleres for hcp., hvis substitutternes gennemsnithandicap er lavere end dem, de afløser ellers får man den opnåede score.
  7. Valg til bestyrelse. På valg er
    1. Allan Poulsen, Jørgen List, Ulla Amby, Mie Hovmøller,
      • Mie modtager ikke genvalg
  8. Valg af 2 suppleanter
  9. Valg af revisor og revisorsuppleant
  10. Eventuelt



Referat:

  1. Valg af dirigent
    1. Robert foreslået og valgt
    2. Robert erklærer generalforsamlingen for lovligt indvarslet og offentliggjort


  1. Valg af referent og stemmetællere
    1. Ulla valgt som referent
    2. Stemmetællere udpeges, hvis det bliver nødvendigt



  1. Bestyrelsens beretning for det forløbne år

Formand Vagn Dalgaard Sørensen: (Uddrag)


Spille i starten af september måned 2023, og vi har afholdt følgende turneringer for henholdsvis mandag og tirsdag aften

Howell par både med alm. point tildeling samt med imp.  tildeling, Holdturnering, Klubsølv, Mitchell par,  Lynbridge samt Klubmesterskab vi forsøger stadig at afvikle turneringerne lidt forskudt for hinanden mandag og tirsdag aften, så det ikke bliver for trivielt for de spillere, der spiller begge dage.

Der vil altid være stor forskel på, hvad vi hver især synes er sjovt og mest spændende at spille   men vi håber, de nævnte turneringer  har været tilfredsstillende og opfyldt de flestes behov og ønsker.

Men har I andre ønsker så kom frem med det, og vi vil forsøge at få jeres ønsker med til næste sæson.

Igen i år har vi haft meget brug for substitutter, vi vil derfor gerne benytte lejligheden til at sige en meget stor tak til alle, der har hjulpet os.

Vi føler generelt, at der er et meget godt og nært samarbejde mellem de 3 klubber i kommunen over til at hjælpe hinanden med substitutter.

Vores traditionelle juleafslutning afholdt vi i starten af december, og igen var der en meget flot tilslutning, positive indstilling og godt humør. Og der skal herfra endnu engang lyde en meget stor tak til det Mad team, der også denne gang sørgede for noget helt fantastisk mad til os.

Selve sæsonen sluttede i marts måned, da vi i år har lyttet til jer og ikke spillet fast i ugen op til påske.

Der vil i år med tilmelding være mulighed for at spille 3 gange i april måned for de interesserede medlemmer

Vi kører også 3 gange i maj måned også med tilmelding det koster 130 kr., og så vil der være kaffe og brød hver aften samt præmier ved afslutningen 3. aften.

Der bliver så en pause i juni og juli, og vi starter igen op med Åbent hus i august.

Vores klub har også haft 60 års jubilæum vi blev enige om, at det kun skulle være for os selv og så gøre lidt ekstra ud af det for egne medlemmer.

Det føler vi, var den helt rigtige beslutning vi synes, vi havde en helt fantastisk aften med noget godt at spise, en fantastisk sang fra Ulla, festlige indslag og taler fra mange medlemmer og I havde alle medbragt et helt fantastisk humør, hvilket gav aftenen en helt speciel og god stemning tusind tak til jer alle for det.

Jytte har endnu engang med stor succes afviklet Fredagsbridge der er fortsat rigtig god tilslutning, og hun har fået rigtig godt fat i spillere udefra (tror de fleste kommer fra Bramming) den gode tilslutning viser jo, at der er en god stemning og et behov for sådan en eftermiddags turnering.

Ulla har igen i år kørt et undervisningshold startende med 8 personer og nu 6 tilbage - og som sædvanlig er der meget stor tilfredshed med den måde, hun kører det på - og det er glædeligt at se, at nogle af spillerne allerede begynder at spille her i april måned så det lover godt for ny fremtidige medlemmer. Vi håber, I alle fortsætter hos os i næste sæson.

Og når det er sagt, så kan vi altid bruge flere medlemmer i klubben, SÅ KENDER I NOGEN, DER LIGE SKAL HAVE ET LILLE SKUB FOR AT KOMME I GANG MED UNDERVISNING ELLER FOR AT KOMME I GANG IGEN EFTER EN PAUSE SÅ HJÆLP OS GERNE, I ER SOM SPILLERE DE BEDSTE AMBASSADØRER, VI KAN FÅ.

Vi forsøger på hjemmesiden så godt som muligt at holde jer opdateret, om de ting, der rører sig. Har I bemærkninger til dette eller har andre ønsker, hører vi det gerne.

For at kunne afvikle en sæson er der behov for mange hjælpere og frivillige:

Sæsonen igennem skal vi bruge nogen til opsætning af bridgecentral, opsætning af borde, kaffebrygning, kortblanding, et fantastisk madteam til juleafslutningen, og i løbet af aftenen/turneringen er der ind i mellem brug for en Turneringsleder _ og der skal herfra LYDE EN KÆMPE STOR TAK TIL JER ALLE FOR DETTE ENGAGEMENT. JERES HJÆLP ER UVURDERLIG.

Også en stor tak til ALLE MEDLEMMER for jeres hjælp med oprydningen sidst på aftenen efter afviklingen af aftenens turnering. Det er OGSÅ HER en meget stor og uvurderlig hjælp.

Vi budgetterer normalt med et årsresultat så tæt ved nul som muligt eller med et lille minus men afsluttende år er lidt unormal vi besluttede at jubilæet skulle fejres, uden vi som medlem skulle have pungen op af lommen så derfor slutter vi året med et planlagt minus 

Vi har igen i indeværende turneringsår deltaget i Trekant Festugen denne gang efter vores ønske med telt på torvet her i Grindsted og det var helt igennem en meget stor succes og en dejlig dag der kom rigtig mange forbi og flere prøvede spillet, og vi fik en del tilmeldinger til undervisning desværre faldt nogle hurtigt fra igen.

Selve Trekant festugen stopper men der vil fortsat være lokal festuge her i Grindsted, og vi planlægger fortsat deltagelse.

Til næste sæson skal vi jo spille i det nye sted midt i byen jeg orker næsten ikke at sige det store om hele processen sket er sket og vi har sat vores aftryk på indretningen dog uden at få alt det, vi kunne tænke os men lad os nu se frem ad og forhåbentlig få noget godt ud af det.

TIL SLUT SKAL DER LYDE EN STOR TAK TIL BESTYRELSEN FOR DET GODE SAMARBEJDE, VI HAR HAFT, SAMT JERES STORE ENGAGEMENT FOR AT FÅ KLUBBEN TIL AT FUNGERE OPTIMALT TIL GLÆDE FOR MEDLEMMERNE.  TAK FOR DET.

OG TAK FOR ORDET.



  1. Kommentarer efter punkt 5

           

  1. Godkendelse af det reviderede regnskab
    1. Kasserer gennemgik regnskab og status.
    2. Underskud som forventet på 18.000 kr
      1. Større udgifter til præmier
      2. Færre udgifter til materialer
      3. Jubilæumsfest til 14.450 kr
      4. Færre indtægter for kaffesalg



      1. Kommentarer efter punkt 5




  1. Fastsættelse af kontingent
    1. Bestyrelsen foreslår, at basiskontingent forbliver uændret: 700 kr årligt for primær-medlemmer; 450 kr for klubmedlemmer.



Kommentarer til beretning, regnskab og kontingent:

  • Ingen kommentarer til beretningen
  • Kommentarer til regnskab:
    • Formanden opfordrer til mere køb af kaffe
    • Formanden: Fredagsbridge indgår nu 100% i klubbens regnskab
    • Knud MJ: Hvad er bordafgift?
      • UA: Betaling til DBF med 1,25 pr. spiller. Dækker betaling for bronzepoint
  • Ingen kommentar til kontingentforslag


Alt i punkt 3, 4 og 5 blev godkendt med applaus



  1. Indkomne forslag
    1. Der stilles forslag til, at der fremover ikke reguleres i A rækken ved brug af substitut uanset forskel i hcp . Forslagsstiller Lise Jensen


  • Nuværende klubregler blev gennemgået, og der blev vist et eksempel for forståelse af emnet.
  • Bestyrelsen ønsker at GF beslutter
  • LJ uddyber, at det KUN gælder for A-rækken
  • Poul Kjær: Hvad hvis man får en med dårligere hcp?

       VDS: Ingen fortjeneste, kun hcp.

  • Martin RH: forstår ikke, at der reguleres for både 1 og 2 spillere
  • Susanne B:  Regulerer ikke i Vejen
  • UA foreslår: Afstemning kun ved røde og blå borde, hvor klubbens stærkeste spillere sidder.


  • Afstemning foretaget med følgende resultat:
    • Forslag A : For forslaget:  22  Imod forslaget:  9

Forslag A er vedtaget


    1. Ved brug af substitutter for begge spillere, bør der kun reguleres for hcp., hvis substitutternes gennemsnithandicap er lavere end dem, de afløser ellers får man den opnåede score
  • Det er for hele klubben


  • Afstemning foretaget (alle deltagere)
  • Forslag B:  For forslaget  5      mod forslaget  45

Forslag B er forkastet


Klubreglerne tilrettes som besluttet.


  1. Valg til bestyrelse
  1. På valg er Allan Poulsen, Jørgen List, Ulla Amby, Mie Hovmøller

Allan, Jørgen og Ulla modtager genvalg

Mie ønsker ikke genvalg

Bestyrelsen foreslår Inge lise Linde som nyt bestyrelsesmedlem.


  • Genvalg og nyvalg med applaus


  1. Valg af 2 suppleanter
    1. Inge Lise Linde og Finn Fog er nuværende suppleanter.

Mie Hovmøller og Marlene Thomsen opstiller.


  • Valgt med applaus



  1. Valg af revisor og revisorsuppleant
    1. Robert Kristiansen er nuværende revisor.
  1. Martin Risager Hansen


  • Genvalgt med applaus


  1. Eventuelt


Knud: Forslag om, at spilleaftener starter kl. 18.30 i stedet for kl. 19

Interesse-afstemning viser:  37 vil gerne starte tidligere = flertal


Der er booket lokaler til kommende sæson, men mulighederne bliver drøftet i bestyrelsen


Ulla A: En eftermiddagsklub som supplement til en presset mandag aften i den nye, lille Store Sal

Ikke nok tilslutning til at gå videre med tankerne.


Situationen omkring de nye, begrænsede lokaler skal drøftes i bestyrelsen


Robert: Ros til bestyrelsen for engagement i de nye lokaler




Dirigenten afslutter generalforsamlingen med tak for god ro og orden


Formanden afslutter generalforsamlingen med tak året og Tak til Mie for den store indsats samt til Robert for en god ledelse af generalforsamlingen.



Referat: 8.4.2024  /   Ulla Amby





Bestyrelsen har efter generalforsamlingen konstitueret sig således:


Formand:                Vagn Dalgaard Sørensen

Næstformand:        Allan Poulsen

Kasserer:                Vera From Strandhave

Sekretær:                Ulla Amby

Turneringdansvarlig:        Hakon Jørgensen




Regnskab pr. 31.3.2024



Indtægter


kr. 76.382

Udgifter


kr. 94.429

Årets resultat


kr. -18.046

Udgift til 60 års jubilæum

kr. 14.443


Status


Aktiver:

Bankbeholdninger




136.025 kr.


Passiver:

Egenkapital pr. 1.4.2024


136.025 kr.








Find rundt på Turneringsresultaterne

Find rundt på Turneringssiden

Vælg den klub, du vil se resultater for.



Vælg den turneringsrække, du vil kigge på. Klik på turneringsnavnet.




Vælg den spilledag, du vil kigge på og vælg så den række, du vil se på.


Nu ligner det, vi tidligere har set med alle resultater efter stilling.


Hvis du vil se, hvordan det er gået dig og din makker i de enkelte runder, klikker du på nummeret ud for jeres navne, og dette billede kommer frem.

Her er alle resultater med point og procent for hvert spil. Er runden grøn, har I vundet, er den hvis, er den neutral, er den gul, har I tabt lidt, er den rød, har I bare tabt





Hvis du vil se på det enkelte spil, markerer du for et spil eller hvis du vælger spil 1, kommer de alle i rækkefølge. Nu kan du se, hvad der er meldt, udspillet samt resultat ved alle borde i rækken.

Bemærk feltet nederst: Her kan du se de stik, der kan fås i de enkelte farver for de fire spillere.


Klikker du på krydset i den blå firkant øverst til venstre, kommer denne menu frem.


Her kan du vælge at se mere på handicapscore, startliste og resultater. Det er også her, du finder den samlede kortfordeling.

7.9.2022 / Ulla Amby


BridgeCentral, 31. oktober 2024