Referat fra Grindsted Bridgeklubs Generalforsamling den 8. april 2024 på Mødestedet med deltagelse af 73 medlemmer
- Valg af dirigent
- Valg af referent og stemmetællere
- Bestyrelsens beretning
- Godkendelse af det reviderede regnskab
- Fastsættelse af kontingent
- Indkomne forslag
- Der stilles forslag til, at der fremover ikke reguleres i A rækken ved brug af substitut uanset forskel i hcp .
- Ved brug af substitutter for begge spillere, bør der kun reguleres for hcp., hvis substitutternes gennemsnithandicap er lavere end dem, de afløser – ellers får man den opnåede score.
- Valg til bestyrelse. På valg er
- Allan Poulsen, Jørgen List, Ulla Amby, Mie Hovmøller,
- Mie modtager ikke genvalg
- Valg af 2 suppleanter
- Valg af revisor og revisorsuppleant
- Eventuelt
Referat:
- Valg af dirigent
- Robert foreslået og valgt
- Robert erklærer generalforsamlingen for lovligt indvarslet og offentliggjort
- Valg af referent og stemmetællere
- Ulla valgt som referent
- Stemmetællere udpeges, hvis det bliver nødvendigt
- Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Formand Vagn Dalgaard Sørensen: (Uddrag)
Spille i starten af september måned 2023, og vi har afholdt følgende turneringer for henholdsvis mandag og tirsdag aften
Howell par både med alm. point tildeling samt med imp. tildeling, Holdturnering, Klubsølv, Mitchell par, Lynbridge samt Klubmesterskab – vi forsøger stadig at afvikle turneringerne lidt forskudt for hinanden mandag og tirsdag aften, så det ikke bliver for trivielt for de spillere, der spiller begge dage.
Der vil altid være stor forskel på, hvad vi hver især synes er sjovt og mest spændende at spille – men vi håber, de nævnte turneringer har været tilfredsstillende og opfyldt de flestes behov og ønsker.
Men har I andre ønsker så kom frem med det, og vi vil forsøge at få jeres ønsker med til næste sæson.
Igen i år har vi haft meget brug for substitutter, vi vil derfor gerne benytte lejligheden til at sige en meget stor tak til alle, der har hjulpet os.
Vi føler generelt, at der er et meget godt og nært samarbejde mellem de 3 klubber i kommunen over til at hjælpe hinanden med substitutter.
Vores traditionelle juleafslutning afholdt vi i starten af december, og igen var der en meget flot tilslutning, positive indstilling og godt humør. Og der skal herfra endnu engang lyde en meget stor tak til det Mad team, der også denne gang sørgede for noget helt fantastisk mad til os.
Selve sæsonen sluttede i marts måned, da vi i år har lyttet til jer og ikke spillet fast i ugen op til påske.
Der vil i år med tilmelding være mulighed for at spille 3 gange i april måned for de interesserede medlemmer
Vi kører også 3 gange i maj måned også med tilmelding – det koster 130 kr., og så vil der være kaffe og brød hver aften samt præmier ved afslutningen 3. aften.
Der bliver så en pause i juni og juli, og vi starter igen op med Åbent hus i august.
Vores klub har også haft 60 års jubilæum – vi blev enige om, at det kun skulle være for os selv og så gøre lidt ekstra ud af det for egne medlemmer.
Det føler vi, var den helt rigtige beslutning – vi synes, vi havde en helt fantastisk aften med noget godt at spise, en fantastisk sang fra Ulla, festlige indslag og taler fra mange medlemmer – og I havde alle medbragt et helt fantastisk humør, hvilket gav aftenen en helt speciel og god stemning – tusind tak til jer alle for det.
Jytte har endnu engang med stor succes afviklet Fredagsbridge – der er fortsat rigtig god tilslutning, og hun har fået rigtig godt fat i spillere udefra (tror de fleste kommer fra Bramming) – den gode tilslutning viser jo, at der er en god stemning og et behov for sådan en eftermiddags turnering.
Ulla har igen i år kørt et undervisningshold startende med 8 personer og nu 6 tilbage - og som sædvanlig er der meget stor tilfredshed med den måde, hun kører det på - og det er glædeligt at se, at nogle af spillerne allerede begynder at spille her i april måned – så det lover godt for ny fremtidige medlemmer. Vi håber, I alle fortsætter hos os i næste sæson.
Og når det er sagt, så kan vi altid bruge flere medlemmer i klubben, SÅ KENDER I NOGEN, DER LIGE SKAL HAVE ET LILLE SKUB FOR AT KOMME I GANG MED UNDERVISNING ELLER FOR AT KOMME I GANG IGEN EFTER EN PAUSE – SÅ HJÆLP OS GERNE, I ER SOM SPILLERE DE BEDSTE AMBASSADØRER, VI KAN FÅ.
Vi forsøger på hjemmesiden så godt som muligt at holde jer opdateret, om de ting, der rører sig. Har I bemærkninger til dette eller har andre ønsker, hører vi det gerne.
For at kunne afvikle en sæson er der behov for mange hjælpere og frivillige:
Sæsonen igennem skal vi bruge nogen til opsætning af bridgecentral, opsætning af borde, kaffebrygning, kortblanding, et fantastisk madteam til juleafslutningen, og i løbet af aftenen/turneringen er der ind i mellem brug for en Turneringsleder _ og der skal herfra LYDE EN KÆMPE STOR TAK TIL JER ALLE FOR DETTE ENGAGEMENT. – JERES HJÆLP ER UVURDERLIG.
Også en stor tak til ALLE MEDLEMMER for jeres hjælp med oprydningen sidst på aftenen efter afviklingen af aftenens turnering. – Det er OGSÅ HER en meget stor og uvurderlig hjælp.
Vi budgetterer normalt med et årsresultat så tæt ved nul som muligt eller med et lille minus – men afsluttende år er lidt unormal – vi besluttede at jubilæet skulle fejres, uden vi som medlem skulle have pungen op af lommen – så derfor slutter vi året med et planlagt minus
Vi har igen i indeværende turneringsår deltaget i Trekant Festugen – denne gang efter vores ønske med telt på torvet her i Grindsted – og det var helt igennem en meget stor succes og en dejlig dag – der kom rigtig mange forbi og flere prøvede spillet, og vi fik en del tilmeldinger til undervisning – desværre faldt nogle hurtigt fra igen.
Selve Trekant festugen stopper – men der vil fortsat være lokal festuge her i Grindsted, og vi planlægger fortsat deltagelse.
Til næste sæson skal vi jo spille i det nye sted midt i byen – jeg orker næsten ikke at sige det store om hele processen – sket er sket og vi har sat vores aftryk på indretningen – dog uden at få alt det, vi kunne tænke os – men lad os nu se frem ad og forhåbentlig få noget godt ud af det.
TIL SLUT SKAL DER LYDE EN STOR TAK TIL BESTYRELSEN FOR DET GODE SAMARBEJDE, VI HAR HAFT, SAMT JERES STORE ENGAGEMENT FOR AT FÅ KLUBBEN TIL AT FUNGERE OPTIMALT TIL GLÆDE FOR MEDLEMMERNE. – TAK FOR DET.
OG TAK FOR ORDET.
- Kommentarer efter punkt 5
- Godkendelse af det reviderede regnskab
- Kasserer gennemgik regnskab og status.
- Underskud som forventet på 18.000 kr
- Større udgifter til præmier
- Færre udgifter til materialer
- Jubilæumsfest til 14.450 kr
- Færre indtægter for kaffesalg
- Kommentarer efter punkt 5
- Fastsættelse af kontingent
- Bestyrelsen foreslår, at basiskontingent forbliver uændret: 700 kr årligt for primær-medlemmer; 450 kr for klubmedlemmer.
Kommentarer til beretning, regnskab og kontingent:
’
- Ingen kommentarer til beretningen
- Kommentarer til regnskab:
- Formanden opfordrer til mere køb af kaffe
- Formanden: Fredagsbridge indgår nu 100% i klubbens regnskab
- Knud MJ: Hvad er bordafgift?
- UA: Betaling til DBF med 1,25 pr. spiller. Dækker betaling for bronzepoint
- Ingen kommentar til kontingentforslag
Alt i punkt 3, 4 og 5 blev godkendt med applaus
- Indkomne forslag
- Der stilles forslag til, at der fremover ikke reguleres i A rækken ved brug af substitut uanset forskel i hcp . Forslagsstiller Lise Jensen
- Nuværende klubregler blev gennemgået, og der blev vist et eksempel for forståelse af emnet.
- Bestyrelsen ønsker at GF beslutter
- LJ uddyber, at det KUN gælder for A-rækken
- Poul Kjær: Hvad hvis man får en med dårligere hcp?
VDS: Ingen fortjeneste, kun hcp.
- Martin RH: forstår ikke, at der reguleres for både 1 og 2 spillere
- Susanne B: Regulerer ikke i Vejen
- UA foreslår: Afstemning kun ved røde og blå borde, hvor klubbens stærkeste spillere sidder.
- Afstemning foretaget med følgende resultat:
- Forslag A : For forslaget: 22 Imod forslaget: 9
Forslag A er vedtaget
- Ved brug af substitutter for begge spillere, bør der kun reguleres for hcp., hvis substitutternes gennemsnithandicap er lavere end dem, de afløser – ellers får man den opnåede score
- Afstemning foretaget (alle deltagere)
- Forslag B: For forslaget 5 mod forslaget 45
Forslag B er forkastet
Klubreglerne tilrettes som besluttet.
- Valg til bestyrelse
- På valg er Allan Poulsen, Jørgen List, Ulla Amby, Mie Hovmøller
Allan, Jørgen og Ulla modtager genvalg
Mie ønsker ikke genvalg
Bestyrelsen foreslår Inge lise Linde som nyt bestyrelsesmedlem.
- Genvalg og nyvalg med applaus
- Valg af 2 suppleanter
- Inge Lise Linde og Finn Fog er nuværende suppleanter.
Mie Hovmøller og Marlene Thomsen opstiller.
- Valg af revisor og revisorsuppleant
- Robert Kristiansen er nuværende revisor.
- Martin Risager Hansen
- Eventuelt
Knud: Forslag om, at spilleaftener starter kl. 18.30 i stedet for kl. 19
Interesse-afstemning viser: 37 vil gerne starte tidligere = flertal
Der er booket lokaler til kommende sæson, men mulighederne bliver drøftet i bestyrelsen
Ulla A: En eftermiddagsklub som supplement til en presset mandag aften i den nye, lille ’Store Sal’
Ikke nok tilslutning til at gå videre med tankerne.
Situationen omkring de nye, begrænsede lokaler skal drøftes i bestyrelsen
Robert: Ros til bestyrelsen for engagement i de nye lokaler
Dirigenten afslutter generalforsamlingen med tak for god ro og orden
Formanden afslutter generalforsamlingen med tak året og Tak til Mie for den store indsats samt til Robert for en god ledelse af generalforsamlingen.
Referat: 8.4.2024 / Ulla Amby
Bestyrelsen har efter generalforsamlingen konstitueret sig således:
Formand: Vagn Dalgaard Sørensen
Næstformand: Allan Poulsen
Kasserer: Vera From Strandhave
Sekretær: Ulla Amby
Turneringdansvarlig: Hakon Jørgensen
Regnskab pr. 31.3.2024
Indtægter
|
kr. 76.382
|
Udgifter
|
kr. 94.429
|
Årets resultat
|
kr. -18.046
|
Udgift til 60 års jubilæum
|
kr. 14.443
|
Status
|
Aktiver:
Bankbeholdninger
|
|
136.025 kr.
|
Passiver:
Egenkapital pr. 1.4.2024
|
136.025 kr.
|
|
|
|
|
|