Referat fra generalforsamling d. 17.2.2024
1. Knud Erik Hansen blev valgt som dirigent.
2. Formandens beretning, se hele beretningen på hjemmesiden.
Bemærkninger fra medlemmerne:
Kurt Holm havde bemærkninger til hvad der vises på Google, når der søges på Kolding Bridge Center. Endvidere opfordrede han til at vi reklamerer mere.
Der var opfordring fra medlemmerne om at prøve noget nyt, eksv. benytte sociale medier, ugeavisen m.v.
Spørgsmål om hvorfor Kolding Open er stoppet ?
Diskussion om et sponsorudvalg.
Formandens beretning blev godkendt.
3. Kasserer Kaj Meldgaard gennemgik regnskabet som blev godkendt.
4. Herefter gennemgang af budgettet for 2024.
Der blev fremsat et ønske om at posten, forbrugsafgifter, blev opdelt i EL og varme.
Budgettet blev godkendt.
5. Indkomne forslag.
Forslag om at generalforsamlingen ikke ligger på dato i vinterferien. Endvidere var der forslag til vedtægtsændring fra bestyrelsen om at forlænge fristen for afholdelse af generalforsikring til udgangen af marts, og ikke som nu, inden udgangen af februar.
Forslaget blev vedtaget og vil blive indskrevet i referatet under § 7 således: ”Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af marts måned, dog ikke i en uge hvor centeret er lukket for anden aktivitet.”
Forslag om at klubbens lokaler kan benyttes tirsdag aften til forskellige formål, eksv. Øvespil, undervisning, snak om spil, holdturnering på tværs af klubberne o.s.v.
3 personer meldte sig som tovholdere, Anne Kok, Kurt Holm og Knud Erik Hansen.
Der arbejdes med at lave drop in turneringer om eftermiddagen i sommerperioden.
6. Valg til bestyrelsen:
Formand Karin K.J. modtager genvalg, og blev valgt.
Bengt Burkal modtager genvalg, og blev valgt.
Inger Gai og Else Kragh Sørensen ønsker ikke genvalg. I stedet blev Carsten Overbeck og Monica Jensen valgt.
Johnny Sørensen overtager den ledige plads efter Hanne Borup, som har måttet trække sig p.g.a. sygdom.
7. Valg af suppleant til bestyrelsen, Klaus Seiding blev valgt.
8. Valg af bilagskontrollant, Tove Andersen blev valgt.
9. Eventuelt:
- Ønske om en årsplan for sæsonen.
- Der var spørgsmål til, hvordan og i hvad nye spillere undervises i.
- Opfordring til, at flere medlemmer vil deltage i undervisning m.m.
Formanden sluttede af med at takke Inger Gai og Else Kragh Sørensen for deres mangeårige arbejde for klubben, og takke for et godt møde.
Tak til dirigenten og tak til de fremmødte.
Dirigent Knud Erik Hansen Formand Karin Korup Jungdal
______________________________________ ________________________________________
Referent: Kirsten Steenfat.
Bestyrelsens beretning 2023.
2023 var på flere måder et særligt år. For første gang siden 2020 var der ingen nedlukning eller restriktioner p.g.a. corona så det var rigtig dejligt. Det var også 10 året for Kolding Bridgecenters åbning og det fik vi fejret med et medlemsarrangement den 3. maj hvor 80 medlemmer deltog.
I årets løb har vi haft flere velbesøgte arrangementer som fredagsbridge, champagneturnering og drop in hele sommeren hvor i alt 788 spillere nåede forbi. En ny turnerings tradition blev skabt med Kolding Sølv i januar og her var fuldt hus. Det kræver en del planlægning og arbejde at gennemføre alt dette, men en utrættelig bestyrelse og mange frivillige hjælpere har gjort det muligt. Tak for det.
I foråret lagde vi lokaler til en kursusweekend for DBF hvor kommende bridgelærere blev klogere. Det var et par lange dage med masser af mad der skulle serveres og kaffe der skulle brygges. Alle var meget begejstrede for vores fine faciliteter og ikke mindst forplejningen.
Vi holdt også distriktets generalforsamling hvor først bestyrelsen holdt møde og skulle bespises efterfulgt af generalforsamling og smørrebrød til alle.
Der er meget arbejde i den slags men giver også lidt indtægt til KBC.
Endnu bridgerejse arrangeret af Peter Hermansen og Niels Jørgen Korsholm blev afviklet i maj med 40 glade bridgespillere på Kreta. Tak for det. Peter og Niels Jørgen har nu givet stafetten videre til Hanne Hauge som står for dette års bridgerejse.
På KBCs facebook side kan man løbende se billeder fra diverse arrangementer, ligesom særligt vanskelige hænder ind i mellem drøftes. Særlig tak for det til Hanne Hauge som er rigtig god til at huske at tage billeder.
Ved sæsonstart kunne vi med glæde notere en fremgang i medlemstallet således at vi i indeværende sæson er 208 medlemmer der spiller 310 gange.
På det årlige møde mellem afdelingsformænd, turneringsansvarlige og bestyrelsen drøftede vi at tilmelding til den næste sæson skal ske på hjemmesiden ligesom alle andre tilmeldinger til arrangementer. Vi aftalte af det for næste sæson bliver et både og. Altså der kan forsat lægges lister frem i afdelingerne hvor man skriver på om man forsætter eller hjemmesiden kan benyttes. Det må den enkelte afdelingsformand beslutte. Derudover var der bred enighed om at vores center er velfungerende og der meldtes om god stemning i alle afdelinger.
Begynder undervisning har desværre i efteråret ikke haft den store søgning. Vi kigger på hvordan vi kan blive bedre til at reklamere og tiltrække flere mulige nye bridgespillere.
Til gengæld er det tydeligt at mange medlemmer gerne vil lære mere og der var god søgning til de korte kurser vi afholdt i foråret.
Vi har også afholdt kurser i brug af bridgecentralen for hele distrikt syd og har selv haft flere med på disse kurser således at vi hele tiden bliver flere kan løse opgaverne omkring afvikling af turneringer.
Affaldssortering har fyldt meget i 2023 da det fra januar var pålagt alle foreninger i Kolding Kommune at sørge for affaldssortering.
Vi har af flere omgange sendt information ud til alle medlemmer og mener nu at tingene fungerer tilfredsstillende.
Varmestyring har vi kigget på siden 2022 og sidst på året i 2023 var vi så heldige at Johnny Sørensen tilbød sin hjælp omkring dette. Han har sammen med Bengt fra bestyrelsen afholdt flere møder med vores udlejer og lige før jul blev der monteret nye termostater på alle radiatorer således at vi fremover vil kunne sænke temperaturen i weekenderne og forhåbentlig spare på varmeregningen. Det skal også gerne betyde at temperaturen i spillelokalet bliver mere konstant.
Jeg nævnte for et år siden at rengøring og snerydning havde fyldt meget idet der flere gange var skift af leverandører. Heldigvis er der i løbet af 2023 fundet gode og forhåbentlig stabile løsninger på disse områder.
Økonomien vil Kaj fortælle mere om men jeg vil lige nævne at det er blevet til et stort underskud i 2023 som primært skyldes en meget stor ekstra el og varmeregning grundet de skyhøje priser i 2022, samt indkøb af en ny kortblandemaskine da den gamle ikke kunne repareres mere. Vi er i bestyrelsen opmærksomme på at vi naturligvis ikke kan køre flere år med underskud af den størrelse uden at hæve kontingentet men for nu mener vi at det ikke er nødvendigt.
Til slut vil jeg gerne takke hele bestyrelsen for det store engagement og arbejde I hver især bidrager med samt for godt samarbejde.
Ligeledes tak til alle der på forskellig vis bidrager til at KBC fungerer. Jeg nævner i år ingen navne men tak for arbejdet med hjemmeside, kortlægning, undervisning, servicering af al IT, elevator, brandalarm, styring af medlemskartotek, indkøb af øl, vand, og vin og tak til alle der løbende hjælper med afvikling af arrangementer, kaffebrygning, turneringsafvikling og andet.
Sidst men ikke mindst tak til afdelingsledelserne. Formænd og turneringsledere. I gør alle et stort arbejde for at medlemmerne i jeres afdeling hver uge kan mødes og spille bridge, tak for det og tak for det gode samarbejde med KBCs bestyrelse.
|