Bestyrelsen

                                        Under dette faneblad kan du læse om

                                        bestyrelsen og finde diverse informationer om KBC.

                                      

                                                                 Bestyrelsen


   

                 




Bestyrelsesmedlemmer

Formand                                 Karin Korup Jungdal       kk@koldingbridgecenter.dk      5193 0063


Kasserer                                  Kaj Meldgaard                  kasserer@koldingbridgecenter.dk     2225 6058


Næstformand                            Bengt Burkal                  bb@koldingbridgecenter.dk      6019 4100


Bestyrelsesmedlem               Monica Jensen                 mj@koldingbridgecenter.dk      4888 3020


Bestyrelsesmedlem                 Kirsten Steenfat               kirsten.steenfat@yahoo.com        2883 1370


Bestyrelsesmedlem                Carsten Overbeck            co@koldingbridgecenter.dk        6171 0377


Bestyrelsesmedlem                Johnny Sørensen                js@koldingbridgecenter.dk        2588 6580


E-mail Kolding Bridge Center                                       kontakt@koldingbridgecenter.dk


Kolding Bridgecenters bankkonti i Sydbank     :            Kontingent          7040   182 6816

                                                                                              Undervisning      7040   182 6790

                                                                                              Div. turneringer  7040   203 8999

                                                                                              Drift                     7040   161 9955

                                                                                              Mobilpay             489 778




Udvalg

Tovholdere i klubbens udvalg


Indkøb   :

Undervisning og skolebridge: Karin Korup Jungdal :          kk@koldingbridgecenter.dk tlf. 5193 0063

Lokaler og sponsorudvalg : Bengt Burkal :                           bb@koldingbridgecenter.dk  tlf. 6019 4100

Turneringer :

Nyhedsbrev : Karin Korup Jungdal :                                     kk@koldingbridgecenter.dk tlf. 5193 0063

Hjemmeside : Søren Kragh Sørensen :                                  sks@koldingbridgecenter.dk tlf. 2346 1849 


Medlemsadministration: Harry Nanninga:                       harrynanninga@gmail.com  tlf.: 2186 1731

    










Bestyrelsens beretning for 2024 og Referat af generalforsamling 1. marts 2025

                                   Bestyrelsens beretning 2024.

2024 kom og gik og var endnu engang et travlt år i Kolding Bridgecenter.

På sidste års generalforsamling fik vi ændret vedtægterne således at generalforsamlingen nu også må holdes i marts så vi kan styre uden om begge weekender omkring uge 7. Det var ikke den eneste ændring idet vi tog afsked med 3 bestyrelsesmedlemmer og dermed bød velkommen til 3 nye som alle er gået ind i arbejdet med stort engagement.

På generalforsamlingen blev der aftalt at afholde 3 tirsdags aftener hvor alle medlemmer som havde lyst kunne komme og snakke bridge og øve forskelligt. Kurt Holm, Knud Erik Hansen og Anne Kok var tovholdere og det var velbesøgte og gode aftener. Tak for det.

I årets løb har vi haft flere velbesøgte arrangementer som Kolding Sølv i januar, frokostbridge i marts og oktober, champagneturnering og drop in hele sommeren hvor vi som noget nyt havde tilbud både tirsdag eftermiddag og onsdag aften. 1106 spillere nåede forbi hvilket er 66 i gennemsnit pr. uge. Det viste sig at tirsdag eftermiddag var velbesøgt så vi vil forsøge at gentage det til sommer. Alt dette kræver at der er nok til at hjælpe med at afvikle de forskellige aktiviteter så stor tak til alle som er med til at gøre det muligt.

Vi har også afviklet flere arrangementer for andre. Vores center ligger centralt og har fine faciliteter så der er ofte bud efter os.

I februar afholdt vi DM i Skolebridge hvor 20 unge dystede om flotte præmier og titlen. Tak til Inger, Else og Søren for afvikling af arrangementet.

I november havde vi kursus for Superbrugere i Bridgecentralen hvor 20 kursister dygtiggjorde sig, herunder 2 af vore egne IT folk.

Der er meget arbejde i den slags men giver også lidt indtægt til KBC.

Året bridgerejse blev arrangeret af Hanne Hauge og Anne Kok og blev afviklet i maj på Rhodos. Tak for det.

I februar indbød Distrikt Syd til Klubdag hvor der er mulighed for at erfaringsudveksle med andre klubber i distriktet, møde nogle fra distriktsbestyrelsen og blive orienteret om nye tiltag. Denne gang var der fokus på begynderundervisning hvor en ny metode at undervise efter blev præsenteret. Skolebridge for voksne kaldes det. Der blev også præsenteret en ny måde at afvikle distriktsturneringer på som gerne skulle gøre at flere får lyst til at deltage i disse igen.

Vi gav os i kast med den ny undervisning og forsøgte med en stor indsats på annoncering og havde i efteråret samlet 16 kursister på vores 2 hold. Det har givet basis for en begynderafdeling mandag aften som forhåbentlig giver nye medlemmer i de ordinære afdelinger til september.

Der er forsat mange medlemmer der gerne vil lære mere og der var god søgning til Torben Frimers kursus Bridgedialogen.

Vi forsøger hele tiden at få uddannet nye til at løse opgaver omkring bridgecentralen, turneringsledelse og undervisning således at der er flere til at løse de mange opgaver.

Til slut vil jeg gerne takke hele bestyrelsen for det store engagement og arbejde I hver især bidrager med samt for godt samarbejde. 6 bestyrelsesmøder er det blevet til plus en masse planlægning og udførelse af alle mulige opgaver som tilsammen gør det muligt at drive vores center.

Ligeledes tak til alle der på forskellig vis bidrager til at KBC fungerer. Jeg nævner i år ingen navne men tak for arbejdet med hjemmeside, kortlægning, undervisning, servicering af al IT, styring af medlemskartotek, osv. og tak til alle der løbende hjælper med afvikling af arrangementer, kaffebrygning, turneringsafvikling og andet.

Sidst men ikke mindst tak til afdelingsledelserne. Formænd og turneringsledere. I gør alle et stort arbejde for at medlemmerne i jeres afdeling hver uge kan mødes og spille bridge, tak for det og tak for det gode samarbejde med KBCs bestyrelse.




                                        Referat fra generalforsamling i KBC d. 1.3.2025


Karin Korup Jungdal (kkj) bød velkommen til de ca. 32 fremmødte medlemmer.


1.

Valg af dirigent

Knud Erik Hansen blev foreslået af bestyrelsen og valgt.


KEH fastslog, at regler vedr. Indkaldelse til generalforsamling var overholdt.


KEH oplyste, at vedtægtsændringer skal vedtages af mindst 2/3 af de fremmødte.


2.

Formandens beretning.

Kort resume:

1106 spillere over sommeren til drop in

DM i skolebridge afholdt

Kursus i bridgemate for superbrugere.

Bridgerejse til Rhodos

Ny kursusform for begyndere

Begynderafdeling mandag aften sæsonen ud.

Kursus i bridgedialogen ved Torben Frimer.

KKJ takker alle der har bidraget til arrangementerne.

Kurt Holm (KH) spørger til medlemssituationen. Monica oplyser, at vi satser på markedsføring, eksv. på Facebook. Tiltag er på vej.

Tidligere blev ugens resultater i klubberne bragt i avisen. Det gav opmærksomhed.

KKJ oplyser, at avisen ikke længere vil skrive om det.

KH slår på vigtigheden af at gøre opmærksom på klubben.


3.

Godkendelse af regnskab. (er sendt til alle medlemmer)

Hovedpunkter:

Indtægter       590.369 kr.

Udgifter           546.190 kr.

Nettoresultat   44.179 kr.

Formue 496.495 kr.


Kontingentindbetaling er faldet lidt p.g.a. lidt færre antal medlemmer, ca. 20 stk.

Sponsorudvalg droppet – tiderne er ikke til dette.

Det bemærkes, at der er stor forskel på vinlagerets størrelse i regnskaberne fra 2023 til 2024.

Johnny Sørensen (js) foreslår nyt sponsorudvalg.


Regnskabet blev godkendt


4.

Budget

KKJ orienterede om årsag til kontingentforhøjelsen, bordafgiften til DBF.

KH spørger om hvorfor vi skal have så stor en formue, 496.495 kr.

Peter Hermansen mener det er nødvendigt, da man ikke ved hvad der kan ske m.h.t. eksv. tilskuddet fra Kolding Kommune.

KKJ siger vi ikke kan budgettere med et underskud.


Budgettet blev godkendt.


5.

Indkomne forslag. Forslag til ændring af proceduren ved eksv, nyt Dankort. Kun formand og kasserer skal godkende, modsat nu, hele bestyrelsen.

Forslaget blev vedtaget.


6.

Valg af bestyrelsesmedlemmer.

3 medlemmer var på valg. De blev genvalgt.


7.

Søren trækker sig som bilagskontrollant. Jan Wagner blev valgt i stedet.


8.

Eventuelt. Uffe Boldt spurgte hvorfor DBF sætter bordafgiften op. KKJ mener det er stigende IT-udgifter hos DBF.


PH større renteindtægt hvis vi binder formuen? Det bliver undersøgt.


Forslag til flere holdturneringer i klubberne. Diskussion om, hvordan det kan lade sig gøre. Flertallet af medlemmerne, sandsynligvis ca. 66% ønsker ikke holdturnering.

Forslag til at lave en holdturnering på tværs af klubberne fredag formiddag. Ligeledes forslag om at orientere medlemmerne om hvad holdturnering er.


KH er ikke tilfreds med, hvad der kommer op, når man søger klubben på Google.


KKJ fastslår, at der ikke er større ændringer på vej. Der er lavet rettelser, og det er blevet bedre.

JS beklager den varierende temperatur i denne og sidste uge. Der skulle være styr på det igen.


KH beder om at turneringer, eksv. sølvturneringer lægges på hjemmesiden i bedre tid, åbning for tilmeldinger.


KKJ takker for god ro og orden.


Referent Kirsten Steenfat


Dirigent Knud Erik Hansen












       












               




Bankkonti KBC

Bankkonti KBC

Du kan benytte flg. bankkonti i Sydbank

 



7040   182 6816  (Kontingent)
7040   203 8999 (Diverse turneringer)
7040   182 6790 (Undervisning)
7040   161 9955 (Drift)

Mobilpay 489 778


Kolding Bridge Centers historie

Historien bag Kolding Bridge Center.


Bridgeklubben Kolding Bridge Center (KBC) blev stiftet på en generalforsamling i Bramdrupdamhallerne lørdag d. 15. dec. 2012 som en sammenlægning af klubberne: Koldinghus, BK45 og Spar 2. Disse klubber havde alle på en forudgående ekstraordinær generalforsamling sagt ja til en sammenlægning.

De 3 klubber havde i adskillige år spillet i OK`s lokaler, men man havde erkendt, at disse faciliteter ikke var tilstrækkelige til de fremtidige aktiviteter, som kræves i et moderne bridgecenter.

Bridgeklubberne kunne se adskillige fordele ved at få egne spillelokaler:

* Fleksible spilletidspunkter: Formiddag, eftermiddag, aften samt lørdag/søndag

* Mulighed for fortæring efter eget valg medbragt, indkøbt eller slet intet

* Bridgeundervisning på attraktive tidspunkter

* Gøre bridge til et af Koldings mange fyrtårne

* Kapacitet til at afholde ”Drop-in” turneringer samt distriktsturneringer under Danmarks Bridgeforbund på samme måde som Aabenraa, Haderslev, Esbjerg, Ribe m.fl.

* Være mødested for alle medlemmer.

* Større chancer for at kunne tiltrække børn og unge mennesker.

Der blev valgt en bestyrelse bestående af: Peter Hermansen (formand), Jens Tim Christensen, John Ohmeyer, N.J. Korsholm (kasserer) og Allan Christensen..

Den ny bridgeklub lejede pr. 1. marts 2013 252 m2 på 1. sal i HK`s bygning på Ndr. Ringvej 51, 1.

Her var lyse og venlige lokaler, der kun krævede lidt ombygning for at blive særdeles velegnede til formålet.

Adskillige bridgespillere trak i arbejdstøjet og gik i gang med de nødvendige lokaleændringer.

Med støtte fra Sydbank blev der installeret handicaplift til klubbens gangbesværede medlemmer.

De nye lokaler blev taget i brug onsdag d. 1. maj 2013, hvor sommerens ”Drop-in” turneringer startede.

Lokalerne blev officielt indviet d. 4. maj af Koldings borgmester Jørn Pedersen efterfulgt af en turnering udelukkende for medlemmer af Kolding Bridge Center.

Den nye bridgeklub fik nu muligheder for nye aktiviteter, som

* Undervisning

* Søndagsbridge

* Distriktsarrangementer/turneringer

Medlemstallet steg betydeligt, og i sæsonen 2014/15 var KBC distrikt Sydjyllands næststørste bridgeklub.

Borgmester Jørn Pedersen overrækker gave til KBC´s formand Peter Hermansen

Den store medlemsfremgang og udvidelse af spilledage samt undervisnings muligheder gav pladsmangel, idet de hidtil lejede lokaler ikke mere var tilstrækkelig til at imødekomme medlemmernes ønsker. Bridgeklubben indgik derfor aftale med HK om at leje yderligere et lokale i samme bygning pr. 1. jan. 2015.

Klubben kunne nu også tilbyde folkeskoler, privatskoler, efterskoler og gymnasier mulighed for skolebridge, en aktivitet som vil være helt i ånd med den nye skolelov.

Hertil kommer, at man gerne vil arrangere juniorbridgecamp, som er en bridge weekend for juniorer i alderen 10 24 år.


Tiltagende udfordringer med dårlige parkeringsforhold, samtidig med at ejerne af Ndr. Ringvej 51 satte ejendommen til salg, fik bestyrelsen til at søge efter andre egnede lokaler til Kolding Bridge Center.

Det lykkedes at finde egnede lokaler på Niels Bohrs vej 3, hvor vi både fik bedre pladsforhold samt betydeligt bedre parkeringsforhold.

Lejemålet blev overtaget i starten af 2020, men inden vi kunne flytte ind, forestod der et betydeligt ombygningsarbejde, som mange frivillige fra klubben deltog i. Arbejdet blev med sikker hånd styret af Kurt Holm, og sparede klubben for et betydeligt beløb til ombygningen.

Arbejdet blev dog lidt forsinket på grund af corona epidemien, da der kun måtte være få til stede i lokalerne af gangen i en periode. Det lykkedes at få lokalerne gjort indflytningsklar i foråret 2020, og igen var der flot opbagning på flyttedagen. Rigtig mange mødte op, så flytningen af alt vores inventar  blev klaret på en lørdag formiddag.

Der blev holdt åbningsreception i de nye lokaler i september 2020, med taler af bl.a. Koldings Borgmester.

Corona epidemien fik dog hurtigt lukket Kolding Bridge Center ned i en længere periode herefter. Først i maj måned 2021 begyndte vi med Åbent hus - bridge, i lokalerne igen.

Fra september 2021 er Kolding Bridge Center på Niels Bohrs vej 3 taget i brug i fuldt omfang.




BridgeCentral, 8. marts 2025