Klub / Afd. regler
1. Benyttelse.
Kolding Bridge Center må benyttes af alle medlemmer af foreningen, deres gæster samt deltagere i bridge turneringer/kurser, som afholdes i klubbens lokaler.
Turneringsbridge spilles altid i henhold til Danmarks Bridgeforbunds love.
Kolding Bridge Center har lejet en del af bygningen på Niels Bohrs vej 3, og kun denne del må benyttes af medlemmer og gæster.
2. Etik og etikette.
God etikette før, under og efter spillet forventes af medlemmerne. Enhver spiller bør ved sin optræden tilstræbe, at alle får den størst mulige glæde ved turneringsbridge og ved klublivet i øvrigt. Det er uetisk at irettesætte eller belære såvel makker som modspiller under og efter spillet. Det samme gælder tegn og mishagsytringer, der tilkendegiver tilfredshed eller utilfredshed med en melding, et udspil eller et spillet kort. Det er god etikette at hilse på modspillerne, når man mødes ved spillebordet og efter runden at sige: ”Tak for spillet”.
3. Fælles retningslinier for alle afdelinger i KBC ( februar 2022) :
3.1: KBCs vedtægter gælder for alle afdelinger.
3.2: Ud over disse retningslinier, som gælder alle afdelinger, må en afdeling gerne have yderligere regler når blot de ikke strider mod KBCs vedtægter.
3.3: Alle afdelinger afholder 1 gang om året et årsmøde, typisk ved sæsonafslutning. Her vælges evt. nye til afdelingsledelsen.
Der kan også drøftes fordeling af præmier, ønsker til turneringsplan, forslag til KBCs bestyrelse osv.
3.4: En afdeling styres af: Formand/kontaktperson og IT ansvarlig/TU leder. Herudover kan der laves udvalg til f.eks. at arrangere jule- og sommerafslutning eller til at lave turneringsplan.
3.5: Afdelingsledelsens opgave er at være bindeled mellem KBCs bestyrelse og medlemmer i afdelingen og at sørge for den daglige drift af afdelingen.
* Ved sæsonskift at få overblik over afdelingens medlemmer og videregive navneliste til medlemsadministrator.
* Udarbejde turneringsplan og kaffeliste.
* Udsende velkomstbrev før sæsonstart.
* Bestille kort hos kortliggere.
* Sørge for at relevante oplysninger om afdelingen opdateres på hjemmesiden.
* Videregive meddelelser fra KBCs bestyrelse, f.eks. reklame for arrangementer, velkomstfolder til nye osv.
* At få afviklet sæsonen i afdelingen på bedste vis for alle medlemmer.
* Hvis flere afdelinger spiller på samme tidspunkt, kan koordinering af pauser og brug af køkkenet være nødvendigt.
* Spilleafdelingerne skal sørge for oprydning både i spillelokaler og køkken, således at lokalerne fremstår som modtaget.
3.6: 1 gang om året inviterer KBCs bestyrelse alle afdelingsledelser til fællesmøde hvor det er ønskeligt at man deltager. Her drøftes stort og småt som kan få KBC til at blive endnu bedre.
4. Rygeforbud.
Der må ikke ryges indenfor i bygningen, og rygning henvises til området foran indgangen, hvor der er opsat et udendørs askebæger.
5. Brug af Kolding Bridge Centers lokaler.
Disposition af lokaler foretages af bestyrelsen for Kolding Bridge Center for en sæson af gangen.
Klubbens lokaler kan af medlemmer bruges i frie perioder. Pris og betingelser kan ses på opslagstavle/hjemmeside.
6. Rengøring.
Kolding Bridge Center har ansvaret for at der bliver foretaget rengøring af lokalerne i hver uge, men afdelingernes brugere af lokalerne er ansvarlige for at de afleveres i samme stand som de blev modtaget i. Borde og stole stilles på plads, og alt ryddes væk, når man er færdig med at spille. Eventuelt spild tørres op så godt som muligt. Støvsuger mm. findes i et af skabene, det er markeret på skabslågen..
7. Køkken.
Køkkenet skal afleveres i samme stand, som det blev modtaget i. Alt stilles på plads i skabe, termokander tømmes og borde tørres af. Opvaskemaskinen skal køre men ikke nødvendigvis være tømt.
8. Parkering
Se venligst særligt link herom på hjemmesiden.
Kolding den 18. august 2015.
Bestyrelsen
|