Til: | FTL'erne. |
Kopi: | FTL-aspiranter,
Turneringskomiteen, Appelkomiteen, TL-kursusudvalget, Sekretariatet, andre FTL-nyt-abonnenter. |
Kære forbundsturneringsledere,
Der vil ske nogle ændringer i FTL-ordningen med begyndelsen af den nye sæson. Især det første emne i dette brev er nok interessant for de fleste. Dette brev handler om 3 emner:
Resultatet er at listen nu slet ikke giver et rimeligt billede af hvem man kan spørge når man har brug for en FTL. Det er noget rod, især da jeg har tænkt mig at aflevere ansvaret for listen til Ole, jf. punkt 2 nedenfor.
Derfor vil vi nu skære listen ned så den kun indeholder FTL'er som har været i funktion i de senere år og som faktisk kan forventes at være villige til at påtage sig opgaver. Ingen bliver fjernet fra listen uden først at have fået en chance for at sige at de gerne vil forblive på den og få nogle opgaver. Vi har ingen planer om at indføre automatisk fjernelse fra listen efter et stykke tid som inaktiv - vi vil ikke risikere pludselig at have alt for få FTL'er.
At jeg foreslår en bestemt FTL fjernet fra listen i denne forbindelse må ikke på nogen måde fortolkes som en negativ vurdering af den pågældendes kvalitet som turneringsleder: det skyldes kun et ønske om at listen bliver praktisk anvendelig ved faktisk af afspejle hvem der reelt er aktive FTL'er - det er nemlig kun ca. halvdelen af dem der pt. står på listen.
Mit oplæg er at vi som hovedregel beholder:
Alle FTL'er vil snart (eller samtidig med dette) få e-post og/eller sneglepost med mit oplæg til om de fortsat skal være på listen eller ej. Specielt vil dem som jeg foreslår fjernet fra listen, få e-brev med kopi pr. sneglepost om at de vil blive fjernet fra listen hvis de ikke ytrer et særligt ønske om at blive på listen og få opgaver.
Jeg vil gerne pointere at dem der bliver fjernet fra listen, ikke bliver glemt: en hel del af dem vil kunne komme tilbage på listen meget nemt og ubureaukratisk bare ved at bede om det når og hvis de i fremtiden måtte få lyst til at blive aktive FTL'er igen. Det kan heller ikke udelukkes at vi kan komme i den situation at vi må bede (tigge!) eks-FTL'er om at komme tilbage som aktive.
Jeg vil fortsat være medlem af TUK-FU og give mine meninger om lovfortolkning og tu-ledelse til kende når nogen måtte ønske det (og sikkert også når ingen ønsker det), jeg vil fortsat stå for vedligeholdelsen af turneringsreglementet, og jeg vil lejlighedsvis optræde som FTL. Ole overtager først og fremmest ansvaret for at udnævne FTL'er, udpege tu-ledere til konkrete opgaver, og for at være det TUK-medlem der absolut skal have en mening med kort varsel om hvordan man løser et konkret problem i en specifik turnering. Jeg vil sikkert i praksis samarbejde med Ole om disse ting (hvis han ønsker det), men jeg vil glæde mig over ikke at have det direkte ansvar. Den præcise arbejdsfordeling vil først vise sig undervejs.
Jeg har traditionelt modtaget nogle typer e-breve som i fremtiden vil være relevante både for Ole qua chef-TL og for mig qua reglementsforfatter. Det drejer sig fx om kopi af FTL-rapporten til den turneringsansvarlige efter hver FTL-opgave og om kopi af AK-afgørelser. Sådanne ting bedes for fremtiden sendt til adressen ftl@bridge.dk, som (pt.) automatisk bliver videresendt til såvel Ole som mig.
Mvh Jesper